کد خبر: ۱۴۶۸۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
گفتگو اختصاصی نماینده رهبرمعظم انقلاب در استان فارس با «شیرازه»؛

فعالین اجتماعی در بصیرت افزایی مردم نقش آفرینی کنند

آیت الله دژکام گفت: کسانی که از نقش فعال اجتماعی برخوردار هستند همانند مسئولین پایگاه های مقاومت بسیج و کسانی که بصیر هستند، بایستی نقش آفرینی مناسبی در خصوص غفلت زدایی و افزایش بصیرت مردم داشته باشند.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام نماینده رهبرمعظم انقلاب در استان فارس در گفتگو اختصاصی با خبرنگار این رسانه گفت: خرداد ماه در تاریخ معاصر ایران یادآور صحنه های بسیار باشکوه و با عظمتی همچون حماسه آزاد سازی خرمشهر است.

وی افزود: خرداد امسال با صحنه دیگری از تاریخ سازی و حماسه آفرینی مردم بزرگ ایران که باید خودمان برای این حرکت بزرگ تاریخ ساز کشورمان آماده کنیم، مواجه هستیم.

آیت الله دژکام با بیان اینکه انتخاباتی پیش رو داریم که از جهات مختلف اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: کسانی که از نقش فعال اجتماعی برخوردار هستند همانند مسئولین پایگاه های مقاومت بسیج و کسانی که بصیر هستند، بایستی نقش آفرینی مناسبی در خصوص غفلت زدایی و افزایش بصیرت مردم داشته باشند.


امام جمعه شیراز تصریح کرد: اگر جمعی از مردم متوجه نقش خودشان در کشور نشوند، در عرصه این فعالیت اجتماعی و سیاسی حضور قوی پیدا نمی کنند لذا مسئولیت پذیری اجتماعی را به یکدیگر یادآور بشویم.

به گفته نماینده رهبرمعظم انقلاب، گاهی اوقات ذهنیت برای برخی از افراد جامعه به گونه ای شکل می گیرد که حضورشان در انتخابات صرفا یک خدمت به دیگران است در صورتی که اثرات شرکت در انتخابات ابتدا در زندگی فرد رای دهنده نمایان می شود.

وی با بیان اینکه هرکسی در انتخابات شرکت کند، ابتدا برای خودش و آینده خودش در این کشور تصمیم گرفته است، تاکید کرد: نیت‌ها برای شرکت در انتخابات متفاوت است لذا برخی از هموطنان انگیزه الهی و دینی دارد و می خواهد وضعیت آینده تحول اساسی داشته باشد.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حداقل چیزی که یک نفر با حضور در انتخابات رقم بزند، این است که برای خودش و خانواده اش آینده خوبی را ایجاد می کند خاطرنشان کرد: گرچه دشمنان برای نشان دادن کم‌ترین اهمیت رای مردم تبلیغات می کنند لذا اگر ما خوب انتخاب کنیم نتیجه در وضعیت زندگی خودمان خواهد بود. 

هرکسی مسئولیت رای خود را باید بپذیرد

آیت الله دژکام معتقد است، هرکسی به پای صندوق رای می آید مسلما هر انتخابی داشته باشد، باید مسئولیت انتخاب را بپذیرد.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه اگر کسی در انتخابات شرکت نکند، نباید از وضعیت بعدی کشور گله داشته باشد، گفت: در رابطه با انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری مردم انتخاب گر مسئولین هستند و هر رای که داده می شود نتیجه آن گریبان گیر خود رای دهنده خواهد بود.

وی تقویت احساس مسئولیت اجتماعی را گام اول برای انتخابات دانست و اظهار داشت: با افزایش احساس مسئولیت پذیری اجتماعی، حضور پرشور و حداکثری محقق می شود.

نماینده رهبر انقلاب با اشاره به اینکه برای انتخاب کاندیدا اصلح چارچوب‌هایی وجود دارد، بیان داشت: یک عده ای از کاندیداها بر سازش با کدخدای دنیا تاکید دارند و یک عده ای بر تجربه گذشته تکیه می کنند و نگاه خود را به داخل کشور معطوف می کنند؛ این دو جریان اکنون در کشور ما وجود دارد، نتیجه ۸ سال سازش با دنیا در دولت کنونی، مشخص است و در نهایت آمریکا یکطرفه در برجام بیرون رفت.

اعتماد به قدرت های شیطانی دنیا نتیجه نداشته است

آیت الله دژکام تاکید کرد: این تجربه ها بس است و ما در طول ۱۵۰ سال هر موقع به قدرت های شیطانی دنیا اعتماد کردیم نتیجه خوبی در پی نداشته است؛ در مسئله نظامی به روی پای خودمان ایستاده ایم و به نتیجه مطلوب رسیده ایم.

وی افزود: دشمنان جریان مقاومت با ملت و فلسطین درگیر هستند و ایران مستقیما عمل نمی شود. 

این مقام مسئول حامی ایران را کشورهای مقاومت دانست و تصریح کرد: اگر منافع ایران به خطر بیافتد ملت های حامی جریان مقاومت به کمک می آید؛ اکنون جنگ با دشمنان در جای دیگر است. 

امام جمعه شیراز با عنوان این مطلب که رهبرمعظم انقلاب دیدگاه نگاه به داخل کشور و اقتصاد مقاومتی دفاع کردند، اذعان نمود: داوطلبین انتخابات نیز نباید نگاه به خارج از مرزها داشته باشند و باید کاندیدایی انتخاب کنیم که  چنین نگاهی داشته باشند.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان فارس تاکید کرد: در صورت انتخاب کاندیدا اصلاح و کارآمد شاهد تغییرات اساسی در کشور خواهیم بود. 

انتهای پیام/ح/ر

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
لطفی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
0
با کمال احترام منظور شما از فعالیتهای اجتماعی چی هست
میخواهید مثل برنامه های فرهنگی حرم آنها را هم تعطیل کنید