کد خبر: ۱۴۶۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
استاندار فارس در گفتگو با «شیرازه» مطرح کرد؛

حضور پررنگ‌‌تر مردم در تقویت منافع و امنیت ملی کشور تاثیر گذار است

رحیمی گفت: تلاش ما بر این است که یک مشارکت حداکثری را به نمایش بگذاریم و یقین داریم هر چقدر حضور مردم پررنگ تر و بیشتر باشد آنچه که می‌خواهند زودتر محقق خواهد شد و می توانند در تقویت منافع و امنیت ملی کشور تاثیر گذار باشد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، اهميت و جايگاه ويژه انتخابات موجب شده که دشمنان نظام اسلامي، تمامي تلاش خويش را به کار بگيرند تا مردم را نسبت به شرکت در انتخابات دلسرد و مأيوس نمايند تا بدين وسيله نظام را از اين پشتوانه قوی محروم سازند و بتوانند در روند حرکت نظام خلل وارد نمايند از اين رو برای خنثی نمودن توطئه دشمنان بايد تدابير و راهکارهايي انديشيد که انگيزه مشارکت مردم در انتخابات افزايش یابد و زمينه حضور حداکثری آنان فراهم گردد.

اما در ابتدا باید دید معیارهای یک انتخاب درست و اصلح چیست و مردم چگونه باید کاندیدای خود را برگزینند.

به همین خاطر «شیرازه» در نظر دارد در سلسله گفتگوهایی به سراغ نمایندگان، نخبگان سیاسی، اساتید دانشگاه و علما رفته و در این خصوص نظرات آنان را جویا شود.

در این راستا به سراغ عنایت الله رحیمی استاندار فارس رفته و نظر وی را در خصوص انتخابات جویا شدیم.

دپو//هر چقدر حضور مردم پررنگ تر باشد می توانند در تقویت منافع و امنیت ملی کشور تاثیر گذارتر باشند

رحیمی با بیان اینکه در واقع به مطالبات دیرینه مردم از زمان انقلاب مشروطه تا کنون همیشه به مردم این امکان داده شده تا بتوانند در سرنوشت کشور، محله و منطقه خود اثر گذار بوده و رأی و نظرشان در اداره مملکت تاثیر داشته باشد، گفت: انقلاب اسلامی، قانون اساسی و تاسیس جمهوری اسلامی، این امر در قالب انتخابات مختلف، اعم از شورای شهر و روستا، مجلس و ریاست جمهوری محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه 28خرداد ماه مصادف است با  سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا در کشور ما، اظهار کرد: حتما تلاش ما بر این است که یک مشارکت حداکثری را به نمایش بگذاریم و یقین داریم هر چقدر حضور مردم پررنگ تر و بیشتر باشد آنچه که می‌خواهند زودتر محقق خواهد شد و می توانند در تقویت منافع و امنیت ملی کشور تاثیر گذار باشند.

استاندار فارس تصریح کرد: ما هم به عنوان قوه مجریه تلاشمان بر این است که یک انتخابات سالم، ایمن و رقابتی را برگزار کنیم.

رحیمی ادامه داد: آنچه که مربوط به مجموعه دستگاه اجرایی است، این است که با نظام و مردم عهد و پیمان بسته ایم و اعلام هم کرده ایم که حافظ  آرای مردم باشیم و اجازه مخدوش شدن رأی مردم  را ندهیم همچنین در حد اختیارات وزارت کشور، زمینه رقابت های انتخاباتی را فراهم کنیم و امیدواریم دیگر دستگاه‌ها هم این شرایط را مهیا کنند تا همه سلائق در انتخابات حضور داشته باشند و مردم ببینند نماینده دیدگاه و مطالباتشان در بین کاندیداها وجود دارد که عرصه پر شوری در انتخابات پیش رو ایجاد شود.

وی در خصوص شاخص های انتخاب اصلح نیز بیان کرد: اگر چه قطعا شاخص های انتخاب اصلح را مردم بیشتر و بهتر از ما می‌دانند و به نظر می‌رسد نیازی به تعیین تکلیف کردن برای مردم نیست اما یک کاندیدای اصلح باید دارای شاخص هایی همچون صداقت، شناخت بر مسائل و مشکلات کشور، داشتن برنامه تسلط بر امور مربوطه، علم و دانش و تجربه باشد.

عالی‌ترین نماینده دولت در فارس تصریح کرد: همه این شاخص ها می‌تواند بر یک انتخاب درست و اصلح اثر گذار باشد و بیش از هر چیزی حضور مردم و توان ریاست جمهور آینده را برای حفظ منافع ملی و چانه زدن در سطوح بین المللی و اجرایی کردن خواست مردم در داخل کشور تقویت کند کما اینکه در خصوص انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز به همین شکل می‌تواند استمرار داشته باشد.

انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان