کد خبر: ۱۴۶۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۹ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس؛

آزادسازی خرمشهر؛ چیرگی نور ایمان بر لشگر ظلم و سیاهی

سوم خردادماه سال ۱۳۶۱ در تاریخ پر فراز و نشیب ایران اسلامی، از عظمت و اعتبار ویژه‌ای برخوردار بوده و آن هنگامه‌ای است که نور ایمان بر لشگر ظلم و ستم و سیاهی چیره می‌شود.

به گزارش سرویس فرهنگ و ایثار شیرازه، در متن پیام ابراهیم عزیزی نماینده مردم شریف شیراز و زرقان در مجلس یازدهم و رئیس مجمع نمایندگان استان فارس به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر آمده است: در این روز غرورانگیز و عزت آفرین، فرزندان این ملت از ارتش و سپاه و بسیج گرفته تا نیرو‌های مردمی از زن و مرد و پیر و جوان به رهبری امام راحل عظیم الشان با مقاومت و ایثار مثال زدنی خود، حماسه‌ای خلق کردند که جهانیان به خصوص نظام سلطه و عُمّالش را به شگفتی واداشت.


در شرایطی که رژیم بعثی عراق با حمایت زر و زور و تزویر و با نهایت خباثت و ناجوانمردی، ۵۷۶ روز خرمشهر قهرمان را به تصرف خود درآورده بود و سودای فتح خوزستان و رسیدن به تهران داشت، دلاورمردان ایران اسلامی در عملیات پیچیده و غرورآفرین «بیت المقدس»، هیمنه دشمن تا دندان مسلح را شکسته و پاره تن ایران را از دست نیرو‌های اجنبی آزاد کردند.

این عملیات به یادماندنی آن قدر بزرگ و باعظمت بود که امام راحل در مورد آن فرمود: «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و این جمله با لحاظ ایثارگری‌ها و جان فشانی‌های رزمندگان اسلام، بیانگر اهمیت این عملیات حیرت انگیز بود که کارشناسان جنگ‌های کلاسیک دنیا را نیز به شگفتی وا داشت.

آری!
آزادسازی خرمشهر به نوعی تحقق وعده الهی در پیروزی مستضعفان عالم بر مستکبران و زورگویان نیز بود؛ مستکبرانی که از اقصی نقاط عالم با پیشرفته‌ترین سلاح‌ها رژیم بعثی عراق را همه جانبه پشتیبانی و حمایت کرده و منتظر تسخیر تمام خاک ایران اسلامی توسط این رژیم دست نشانده بودند، اما نصرت الهی در کنار قدرت ایمان رزمندگان، خیال خام آنان را نقش بر آب کرد.

رزمندگان ایران اسلامی پس از ماه‌ها مقاومت جانانه برای آزادسازی خرمشهر عزیز، در روزی به یادماندنی به تاسی از آموزه‌های قرآنی، توسل به ائمه بزرگوار و رهبری الهی و بی نظیر امام امت، با ایمانی برخاسته از یقین، این اندیشه شوم دشمن را در نطفه خفه کرده و برای همیشه درس عبرتی به سایر متجاوزان عالم دادند.

بی گمان این حماسه بزرگ و رشادت بی نظیر فرزندان این ملت، هیچ گاه نباید از اذهان و یاد‌ها پاک شود و این وظیفه بزرگ اهل قلم، هنرمندان، ادیبان و پژوهشگران تاریخی است تا نسل جوان و نوجوان ما بداند که برای حفظ و حراست از این خاک زرخیز چه جانفشانی‌هایی صورت گرفت؛ و این رسالتی خطیر و بزرگ است.

اینجانب در سالروز آزادی خرمشهر قهرمان و این عملیات غرورانگیز که عزت و آبروی دوچندانی به انقلاب اسلامی ایران بخشید، ضمن درود و سلام به روح شهدای والامقام دفاع مقدس و امام شهدا (رضوان الله تعالی علیه)، سالروز این پیروزی باشکوه را به فرمانده کل قوا حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی)، خانواده شهدا، ایثارگران، آزادگان و آحاد ملت شریف ایران تبریک عرض نموده و از درگاه الهی آرامش و امنیت برای کشور عزیزمان و توفیقات روزافزون نظام اسلامی در تمامی عرصه‌ها را مسالت دارم.

انتهای پیام/ع
نظرات بینندگان