کد خبر: ۱۴۶۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۴ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
اکبر صحرایی در گفتگو با «شیرازه»؛

کتاب لندکروز بهشت به شجاعت و طنازی شهید حسن حق نگهدار پرداخته شده است

نویسنده کتاب دفاع مقدس گفت: کتاب لندکروز بهشت با نگاه داستانی به معرفی و پردازش شخصیت شهید حسن حق نگهدار از سرداران شهید استان فارس می‌پردازد که تالیف این کتاب پنج سال به انجام رسیده است.
به گزارش سرویس سرویس فرهنگی شیرازه، از کتاب " لندکروز بهشت" نوشته اکبر صحرایی امروز در حاشیه همایش بصیرتی بسیجیان که به مناسبت سالروز سوم خرداد آزادسازی خرمشهر در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شده بود، با حضور سردار اسدی معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) رونمایی شد.

اکبر صحرایی در گفتگو با خبرنگار شیرازه در خصوص این کتاب گفت: کتاب لندکروز بهشت بانگاه داستانی به معرفی و پردازش شخصیت شهید حسن حق نگهدار از سرداران شهید استان فارس می پردازد که تالیف این کتاب پنج سال به انجام رسیده است.

وی افزود: شهید حسن حق نگهدار هشت سال در جبهه دفاع مقدس حضور داشت و در آخرین هجوم عراقی ها بعد از قطع نامه مسئولیت محور شلمچه را برعهده داشت  و با ماشین لندکروز خود نیروها را هدایت می کرد که نام کتاب برگرفته از این موضوع است و به همین دلیل در محاصره نیروهای بعث به خیل عظیم شهدا می پیوندد.


کتاب لندکروز بهشت رونمایی شد/ به شجاعت و طنازی شهید حسن حق نگهدار پرداخته شده است

صحرایی با بیان اینکه این کتاب حاصل گفتگو با خانواده، همرزمان و هم محله ای های شهید حق نگهدار است، خاطرنشان کرد: از ویژگی های این شهید می توان به طنازی و شجاعت اشاره کرد که در این کتاب به صورت ویژه به آن پرداخته شده تا حس و حال جنگ را از حالت خشونت در بیاورد.

این نویسنده کتاب دفاع مقدس در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر تعداد تیراژ این کتاب گفت: امروز رونمایی از کتاب شکل گرفته و قرار است تا با یک ناشر مطرح کشوری در تیراژ سه هزار جلد توافق شود به چاپ برسد.

گفتنی است چاپ این کتاب با همکاری کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس انجام می شود و شهید حق نگهدار سرانجام در ۲۲ خردادماه سال ۱۳۶۷ در منطقه عملیاتی شلمچه، در حالی‌که مسئولیت محور منطقه عملیاتی لشگر ۱۹ فجر را در عملیات "بیت‌المقدس ۷" بر عهده داشت در چنگ مزدوران بعثی گرفتار آمد و به خیل عاشورائیان تاریخ پیوست.

انتهای پیام/ح/ر
نظرات بینندگان