کد خبر: ۱۴۶۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۰

موج انصراف ها به نفع رئیسی

هنوز نامزدهای نهایی مشخص نشده‌اند اما شاهد انصراف‌های پی‌درپی‌ به نفع رئیسی هستیم.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، شورای نگهبان طبق وعده باید امروز نتیجه بررسی‌های را خود را اعلام و مشخص کند که کدام یک از داوطلبان ریاست جمهوری امکان حضور در مرحله اصلی رقابت‌ها را دارند. شایعات بسیاری در این باره وجود دارد که محل این بحث نیست. از طرف دیگر شاهدیم که برخی داوطلبان پیش از آنکه نظر شورای نگهبان را بشنوند و ببینند، به نفع سیدابراهیم رئیسی کنار می‌کشند.


رئیس قوه قضاییه البته از مدت‌ها قبل گزینه اصلی اصولگرایان به حساب آمده و ورودش حتی سبب شد که برخی دیگر از چهره‌های این جریان مثل قالیباف، ثبت نام نکنند. تعداد بیشتر از چهره‌های اصولگرا البته وارد میدان شدند و همین هم سبب شد که گمانه‌زنی‌ها درباره پوششی بودن یا نبودن گروهی از آنان بالا بگیرد.

به هرحال موج انصراف‌ها به نفع رئیس از  حالا شروع شده است. اول از همه زریبافان با انتشار بیانیه‌ای به نفع سید ابراهیم رئیسی از عرصه انتخابات ریاست جمهوری کناره‌گیری کرد . بعد هم محمد عباسی وزیر ورزش احمدی‌نژاد. محمد حسن نامی وزیر ارتباطات دولت دهم نیز اعلام کرد که انصراف او به نفع سید ابراهیم رئیسی بستگی به رد صلاحیت اش دارد:« هنوز که پاسخ صلاحیت توسط شورای نگهبان احراز نشده است اما بنده انصراف نداده‌ام و اگر صلاحیت بنده نیز تایید شود، در کنار آقای رئیسی خواهم ماند.»

هر سه نفر البته از جمله نامزدهای درجه دومی به حساب می‌آمدند که چه تایید صلاحیت بشوند و چه نشوند، شانس چندانی برای خودنمایی در مقابل چهره‌های شاخص‌تر را نداشتند.

انصراف حسین دهقان به سود رئیسی اما این کناره‌گیری‌ها را وارد فصل دیگری کرد. هر چه باشد او از جمله افرادی بود که تصور می‌شد بین هشت نامزد اصلی باشد و برخی حتی او را داری بیش‌ترین شانس از بین نامزدهای با سابقه نظامی می‌دانستند. تصور می‌شد او در آخرین روزهای مانده به انتخابات به نفع رئیسی کنار برود اما پش‌دستی کرد و همین دیروز در  در نامه‌ای به شورای نگهبان نوشت: با درود به روح ملکوتی امام راحل (ره) و ارواح طیبه شهدا و آرزوی عزت و دوام عمر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای، اینجانب حسین دهقان با توجه به حضور افرادی از جناح‌های سیاسی و افراد مستقل ضرورتی به ادامه حضور نمی‌بینم و انصراف خود را از کاندیداتوری اعلام و تمام ظرفیت خود را در خدمت نظام و انقلاب و کاندیدای جبهه انقلاب و در رأس آن جناب آقای رئیسی قرار می‌دهم.

وی در پایان نامه خود آورده است: به امید برگزاری انتخاباتی پرشکوه و خلق حماسه‌ای دیگر در ۲۸ خرداد.

وی در صفحه توییر خود نیز نوشت: «این‌جانب حسین دهقان با توجه به حضور افرادی از جناح‌های سیاسی و افراد مستقل ضرورتی به ادامه حضور نمی‌بینم و انصراف خود را از کاندیداتوری اعلام و تمام ظرفیت خود را در خدمت نظام و انقلاب و کاندیدای جبهه انقلاب و در راس آن جناب آقای سید ابراهیم رئیسی قرار می‌دهم.»

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نایب رئیس مجلس که از قضای یکی از اسامی ذکر شده در لیست اعلامی خبرگزاری فارس - لیستی که هنوز از سوی شورای نگهبان تایید نشده است - نیز امروز در صفحه توییتر خود از کناره‌گیری به نفع رئیسی خبر داد. او نوشت: «بسم الله الرحمن الرحیم. اینجانب سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی اعلام می‌کنم با توجه به شرایط پیش آمده از ادامه کاندیداتوری به نفع آیت‌الله رئیسی انصراف می‌دهم. و من الله توفیق ...»

موج انصراف به نفع رئیسی به راه افتاده و این طور که به نظر می‌رسد ادامه نیز خواهد داشت. شاهد این مدعا نیز پاسخی است که دیروز سعید محمد در پاسخ به پرسشی در این رابطه داد. وی گفت: «این موضوع به تایید صلاحیت‌ها بستگی دارد؛ من عرصه را ببینم ان شاءا... در این باره اعلام موضع می‌کنم.»

روزنامه خراسان البته امروز در گزارشی با اشاره به این نکته نوشته است: «حتی گفته می شد بیانیه حمایتی سعید محمد از سید ابراهیم رئیسی از روز گذشته آماده است اما محمد همچنان امید دارد در لیست نهایی نامزدهای انتخابات قرار بگیرد و به همین دلیل این بیانیه را منتشر نکرده است.»

انتهای پیام/ع/ر
برچسب ها: انتخابات ، شیرازه ، رییسی
نظرات بینندگان