حجت السلام علوی امام جمعه شهرستان کوار این هفته در خطبه های نمازجمعه با اشاره به حادثه هفته گذشته کوار و برخی زمزمه های مبنی بر اینکه راهپیمایی مردم بر علیه دراویش دولتی بوده است و نه خود جوش گفت: هیچ دعوت رسمی در این مورد نبوده، نه امام جمعه دعوت کرده است نه فرماندار اطلاعیه ، این یک حرکت خود جوش مردمی علیه گروهی انحرافی در جامعه بود که شکل گرفت.

وی ادامه داد: بعضی از انتقادها بر سر همین موضوع است، ما تشخیص ندادیم که فراخوان عمومی بدهیم، اگر تشخیص میدادیم این کار را میکردیم.

امام جمعه کوار در دفاع از جمعیت راهپیمایی کننده در جمعه گذشته گفت:اینها فریادشان برای خدا بود، برای دفاع از انقلابی که که هشت سال برایش جنگیدند. انقلابی شد که هزاران بچه، یتیم شد تا این انقلاب بماند، ایمان به خدا بماند.

علوی تصریح کرد: یک عده ای پیدا می شوند مردم را به انحراف می کشانند مردم خود جوش می آیند نیاز به اشاره من و امثال من ندارد، لذا وظیفه همه است که از کسانی که به عنوان حزب خدا در جامعه مطرح اند حمایت شود. و بالاخره ما یا حزب شیطانیم یا حزب خداییم، یا برای شیطان کار می کنیم یا برای خدا و همه ما مسوولیم، کلکم راء و کلکم مسئول عن رائیته.

حجت الاسلام علوی گفت: در بسیاری از فتنه ها و وقایعی که رخ می دهد معمولا توده های مردم خودجوش می آیند به صحنه و از دین خدا و انقلاب اسلامی حمایت می کنند.

امام جمعه کوار با بیان اینکه انتظار نمی رفت که چنین حادثه زشتی یک گروه از اراذل اوباش به بار بیاورند گفت: اینها اگر فرصت پیدا کنند از فرصت پیش آمده استفاده می کنند و ضربه خود را به نظام و انقلاب می زنند. بعد هم که دیدید که در سایت ها و خبرگزاری های خارجی چقدر تبلیغ شد و الان هم چقدر مانور می دهند.

علوی با اشاره به نارضایتی مردم از دست دراویش گفت: بینی و بین الله در طول دو سالی که بنده در کوار بوده ام همواره مردم از دست دراویش ناراحت بوده اند.

امام جمعه کوار از راهپیمایی آرام مردم و شعارهای داده شده در جمعه گذشته  گفت و ادامه داد: حرکت مردم آرام بود یک جمعیت  نه سلاح داشت، نه چوب داشت، نه چماق داشت، آمده بودند راهپیمایی کنند. از طرفی آن شعارهایی هم که به گوش من رسید این بود هیهات من الذله- مرگ بر منافق- درود بر خامنه ایی- خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست.

وی افزود:اینجا وظیفه قانون است که اگر گروهی غیر قانونی حرکت کرده اند، قانون مداران باید جلوی این حرکت را بگیرند. نه اینکه یک مشت اراذل اوباش پیدا بشوند با سنگ و چوب و آجر و شیشه و سلاح گرم به جان مردمی بیفتند که انقلابی اند.

حجت الاسلام  علوی در مورد  مجروحین  این حادثه  که به بیمارستان منتقل شدند نیز گفت : کسانی که  زخمی شدند من به  عیادتشان رفتم. اینها چه کسانی هستند؟ جز بچه مسلمان ها؟! اینها اهل دانس و رقص و عروسی شب نشینی اند؟!!! بچه های مسلمانی اند که دلشان می تپد برای عقیده شان، برای انقلابشان.

وی ادامه داد: در این انقلاب این همه خون داده شده تا مردم هدایت شوند. انقلاب شد که مردم جهنم نروند. امام(ره) انقلاب کرد تا مردم به راه راست هدایت بشوند.

علوی افزود: بعد از ۳۰ سال از انقلاب ، ۸ سال جنگ و دادن این همه شهید حالا یک گروهی در منطقه ای که این همه شهید داده پیدا شده اند، شبها جلساتی می گذارند و در مناطق محروم میروند و مردم را از راه منحرف می کنند.مردم تحمل ندارند.

وی در مورد حرکت مسلحانه دراویش و تیراندازی به سوی مردم نیز گفت:کسی که با سلاح گرم می آید و بچه مسلمان را با تیر می زند، با تفنگ ساچمه ای می زند در روز روشن، در روزی که حکومت هست، نظام هست، قانون هست.آیا این حرکت به محارب و مفسد فی الارض صدق نمی کند؟

علوی گفت:  این بدترین راهی بود که دراویش انتخاب کردند و بنده این توصیه را به قانون مداران می کنم، مردم انتظار دارنددستگاه قضایی، با قانون شکنان به اشد مجازات بروخورد کند.
علوی افزود: توصیه بنده به کسانی هم که متواری شده اند این است نصیحت برادرانه را گوش بکنید، تا دور نشده بیایید خودتان را تسلیم بکنید، تسلیم قانون بکنید نه تسلیم بنده، سریع بیایید و خودتان را تسلیم قانون بکنید تا قانون درباره شما تصمیم بگیرد. این بهترین و نزدیک ترین راه ممکن برای شماست، تا دور نشده و تبدیل به یک محارب فراری مسلح تمام عیار نشده اید و نظام سخت افزارانه با شما برخورد نکرده است خود را تسلیم کنید.
امام جمعه کوار در جمع نمازگزاران تصریح کرد: یک توصیه هم به شما مردم دارم، این عزیزانی که مجروح شده اند برادران شما هستند،عده ای از آنها در بیمارستان اند واقعا آدم این چهره های معصوم  را  می بیند خیلی ناراحت می شود.

علوی از بنیاد شهید استان فارس هم درخواست کرد تا به  حال مجروحین  رسیدگی کند.

شیرازنا