کد خبر: ۱۴۷۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان فارس:

عدم حمایت از ولی جامعه سرزنش دشمن را به دنبال دارد/ اعضای هیئت نظارت و اجرایی انتخابات اجازه حمایت از هیچ داوطلبی را ندارند

حجت‌ الاسلام والمسلمین عباس زاده گفت: اگر داعیه دار انقلاب هستیم اما از ولی جامعه حمایت نکنیم، شماتت دشمنان را مشاهده خواهیم کرد و اگر یاران انقلاب اسلامی به درستی اهداف نظام را دنبال نکنند، خساراتی به بار خواهد آورد که یکی از آنها شماتت دشمنان است.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، حجت‌ الاسلام والمسلمین محمد عباس‌زاده رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان فارس در اولين همايش هيات‌هاي نظارت استان فارس، حدیثی از امام علی(ع) را یادآور شد و گفت: آن حضرت فرمودند: سخت تر از نیش عقرب، شماتت دشمنان است.

وی خواستار توجه داعیه داران انقلاب به این نکته مهم و اساسی شد و افزود: اگر داعیه دار انقلاب هستیم اما از ولی جامعه حمایت نکنیم، شماتت دشمنان را مشاهده خواهیم کرد.

عباس زاده با بیان اینکه اگر ناظران شورای نگهبان درست عمل نکنند، نظام اسلامی مورد شماتت دشمنان قرار خواهد گرفت، افزود: اگر یاران انقلاب اسلامی به درستی اهداف نظام را دنبال نکنند، خساراتی به بار خواهد آورد که یکی از آنها شماتت دشمنان است.

رئیس هيات نظارت استان فارس یادآور شد: انقلاب چون رود رونده‌ای است و طبیعی است که عده‌ای باز می مانند و همیشه حتی در زمان پیامبر(ص) ریزش ها وجود داشته است و این ویژگی انقلاب است اما در کنار این ریزش ها، رویش ها بوده که نسبت به ریزش ها بسیار بیشتر هستند. 

وی، پیروزی در دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر را از جمله این رویشها دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند در 3 خردادماه سال 61 ما گمان نمی کردیم که پیروز شویم اما چون یکدل شدیم و به خدا توکل کردیم، پیروز شدیم و بعد هم فرمودند خرمشهرها در پیش است.

عباس زاده با یادآوری حوادث اخیر غزه، غزه را به خرمشهر تشبیه کرد و گفت: همگی مشاهده کردیم که یک جمع قليل چگونه توانست در مقابل نیرویی که اعراب 5 روز در مقابل آن بیشتر تاب نیاوردند، مقاومت کرده و پیروز شوند.

وی تأکید کرد: اگر تأکید داریم که مراقب باشیم تا گرفتار شماتت نشویم و بهانه به دست دشمن ندهیم به دلیل آن است که شماتت دشمن قدرت ما را کم می کند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به بیان نکاتی در خصوص فعالیت ناظران این شورا در بحث انتخابات پرداخت و گفت: هیئت نظارت و اجرایی انتخابات باید به خوبی به قوانین آشنا باشند به خصوص در ماده 33 که جرم ها بیان شده است.

عدم حمایت از ولی جامعه سرزنش دشمن را به دنبال دارد/ اعضای هیئت نظارت و اجرایی انتخابات اجازه حمایت از هیچ داوطلبی را ندارند

اعضای هیئت نظارت و اجرایی انتخابات اجازه حمایت از هیچ داوطلبی را ندارند

وی با بیان اینکه در اين ماده 17 جرم تعریف شده است که باید ناظران به آنها توجه داشته باشند، و در تبصره 2، از اعضای هیئت نظارت و اجرایی خواست تا در صورت اطلاع از ارتکاب جرم موضوع را برای رسیدگی به مرجع قضایی ذیصلاح اطلاع دهند.  

عباس زاده با ذکر این نکته که به نتیجه انتخابات کاری نداریم، گفت: نکته ای که باید اعضای هیئت نظارت و اجرایی توجه داشته باشند، عدم اعمال سلایق شخصی و حمایت از کاندیداهاست. درست است که هر کسی سلیقه ای دارد و چه بسا کسانی هم احساس تکلیف کنند که ممکن است به جا هم باشد اما در بحث نظارت بر انتخابات اجازه ورود به این مسائل را نداریم.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان فارس با تأکید بر اینکه اعضای هیئت نظارت و اجرایی انتخابات اجازه تبلیغ له یا علیه هیچ کدام از کاندیداها را ندارند، گفت: اینها مواردی است که منع قانونی دارد و باید تلاش کنیم تا با توجه به این موارد انتخاباتی سالم را به نحو احسن برگزار کنیم.

گفتنی است اولين همايش هيات‌هاي نظارت استان فارس به دلیل شرايط شيوع كرونا بصورت منطقه ای  و با حضور شهرستان‌هاي كازرون، كوه چنار، ممسني، رستم و فراشبند به همراه بخشهاي آنها به ميزباني شهرستان کازرون برگزار گرديد.

انتهای پیام/ح/ر
نظرات بینندگان