کد خبر: ۱۴۷۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
قاضی‌زاده هاشمی در نشست خبری:

دولت تحول مسیرهای اشتباه گذشته را اصلاح می‌کند/ مشکلات بورس را سه‌روزه می‌توان حل کرد

قاضی‌زاده هاشمی کاندیدای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: دولت تحول با استفاده از عبرت از مسیرهای اشتباه و رویکرد جدید نه فقط برای دولت بلکه مسیری برای اصلاح نگاه‌های و رویکردهای خواهم داشت.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی کاندیدای ریاست جمهوری ۱۴۰۰، پیش از ظهر امروز در نشست خبری، اظهار داشت: دولت سلام اولین سلامی که می‌فرستد به ملت ایران و ملت عزیزی است که ۶۰ سال است در تحقق پیروزی انقلاب همراهی کرده و نادیده گرفته و بخشیده تا به اینجا برسد. 

وی افزود: دولت تحول با استفاده از عبرت از مسیرهای اشتباه و رویکرد جدید نه فقط برای دولت بلکه مسیری برای اصلاح نگاه‌های و رویکردهای خواهم داشت.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: رسانه ها نقش مهمی در نقش شور و شعور در انتخابات دارند امیدوارم اصحاب رسانه زمینه ساز آبادانی ایران باشند.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ثبات شغلی خبرنگاران باید تأمین شود تا با قدرت حرفشان را بزنند و نگران آب و نان نباشند، گفت: البته فیک‌نیوزهایی هم هستند که اصحاب صاحبان ‌پول شده‌اند. امیدوارم بخش حقیقی رسانه در این بیست روزی که مردم به نامزدها توجه می‌کنند، نفاط ضعف و‌ قوت افراد را به مردم معرفی کنند.

وی با بیان اینکه برخی چهره‌ها شناخته تر هستند، گفت: رسانه‌ها روایت شما افکار عمومی را هدایت می‌کنند. ما نه می‌گوییم این روایت مثبت باشد نه منفی، بلکه واقعی باشد.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه مردم شایسته بهترین‌ها هستند، گفت: دوران لبخندها و اشک‌های صوری و بی‌نتیجه گذشته است. دورانی که با به‌کار گرفتن احساسات مردم جلب رأی می‌شد.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: امیدواریم بعد از چلگی انقلاب به پختگی رسیده باشیم که بر اساس برنامه واقعی انتخاب کنیم و همچنین این که چه افرادی آن برنامه‌ها را اجرا می‌کنند. البته ریاست‌جمهوری کار فرد نیست، باید ببینیم مجموعه و مکتب فکری که پشت فرد هستند چه مکتب و مجموعه‌ای هستند.

وی با بیان اینکه مشکل بورس را سه روزه می‌شود حل کرد، گفت: این موضوع دستور حکومتی و از سوی رئیس‌جمهور می‌خواهد.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه می‌خواهیم دولت را از درّه ناکارآمدی سیاست بازان، نجات دهیم و عملگرایان متعهد کار را در دست بگیرند، تصریح کرد امیدواریم دیگر شاهد رفیق بازی نباشیم و جوانان شایسته در رأس امور قرار گیرند که ما یک مدل را برای این کار ارائه کرده‌ایم.

وی با اشاره به حضور مستقل خود در عرصه انتخابات گفت: در دوره انتخابات معمولاً ائتلاف‌هایی شکل می‌گیرد و تعهدهایی داده می‌شود و بعد حلقه‌هایی درست می‌شود؛ حلقه نیاوران، جماران، علم و‌صنعت، امیدواریم دیگر شاهد اداره کشور با حلقه‌ها نباشیم و نان و آب مردم را به‌گروگان نگیرند.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: هرچند مراکز قانونی باید به تعهداتی که دولتمردان داده‌اند رسیدگی کنند، اما فراموش نکنیم که امیرالمومنین می‌فرمایند بیت‌المال را حتی اگر کابین زنان‌تان‌کرده باشید، باز خواهیم ستاند. 

قاضی‌زاده هاشمی گفت: عادت شده که وقتی دوره یک دولت تمام می‌شود، گفته می‌شود که دیگر تمام شد، درحالی اینطوری نیست. البته بزرگترین دادگاه، افکار عمومی است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه شما برای رسانه ها چیست، گفت: ما نظام صدساله یارانه بگیر در حوزه‌های مختلف کارآفرینی ایجاد کردیم که این در زمینه فرهنگی بیشتر است. ما هر کاری می‌خواهیم انجام دهیم باید فرهنگ پیوست آن شود. حوزه فرهنگ حتما باید مابه التفاوت عدم حقوق خود را یارانه بگیرد. 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه تصریح کرد: ما باید اقتصاد رسانه را باید اصلاح کنیم که لازمه آن ایجاد ثبات شغلی و اعتماد اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه باید بجای اینکه یارانه را به رسانه دهیم به خبرنگار دهیم، گفت: باید رقابتی فعال اتفاق بیفتد.

قاضی‌زاده هاشمی بر همین اساس اضافه کرد: وجود 12 هزار رسانه با مجوز خیلی خوب است اما باید به سمت هلدینگ‌های بزرگ برویم و تجمیع شود تا بنگاه‌ بزرگ رسانه‌ای ایجاد شود؛ ما تا وارد عرصه‌های مختلف بین المللی نشویم موفق نخواهیم شد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در ادامه نشست خبری خود با ارائه دیگر برنامه‌های خود تصریح کرد: ما یک کار دوساله و برنامه ریزی منسجم آماده کردیم که با دست پر بیاییم. نمی‌گوییم میخواهیم مشکلات کل دنیا را حل کنیم اما ۱۹ برنامه تحولی داریم که ۸ مورد آن دارای اولویت است.

وی در همین راستا بیان کرد: جوانان این ممکلت انقدر بزرگ شده اند که این کشور را به خوبی اداره کنند، اگر به آنها اعتماد شد در همه بخش‌ها و بخصوص مدیریت می‌توانند موفق باشند.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: درک برخی از ریاست جمهوری درک دقیقی نیست؛ رئیس جمهور باید کسی باشد که درک استراتژیکی در مسائل داشته باشد یعنی دید کامل داشته باشد.

کاندیدای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در همین رابطه اضافه کرد: برنامه ها و رویکرد من کاملا اجتماعی است؛ چرا که اقتصاد ابزاری است برا ارتقای جامعه، پس باید مسائل اجتماعی هم در اولویت قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور باید یک رهبر خوب باشد و همه را با خود راهنمایی کند و تیم را جلو ببرد، بیان کرد: شأن رئیس جمهور ریاستِ حوزه وزیران است و وزرا کار جداگانه ای دارند.

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا قرار است نقش کاندیدای پوششی را ایفا کنید و به نفع نامزدی دیگر کنار بکشید، گفت: کسی که می‌خواهد در انتخابات بیاید قرار نیست مانند جهانگیری عمل کند، ما که نمی‌خواهیم «جهانگیری‌طور» عمل کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در همین راستا افزود: آقای رئیسی برادر بزرگ ما است و سالیان سال است به ایشان ارادت داریم اما ما می‌خواهیم حرفهایمان را به مردم عرضه کنیم. حال اگر جبهه انقلاب به خطر افتاد و این شرط ایجاد شد حاضرم همکاری کنم و به بحث در این رابطه بپردازیم.

وی تصریح کرد: بنده به عنوان جریان گام دوم انقلاب و چهره‌های نخبه، با کار طولانی و عمیق برای اصلاح نظام اداری و تغییر در نظام مدیریتی کشور در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب آمده‌ام.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین درباره ارزیابی و پیش بینی خود از مشارکت مردم تصریح کرد: انتخابات یک امر عمومی است، البته مردم دلسردی‌هایی دارند و فکر نمی‌کنم این بخاطر نتایج اعلامی درباره رد و یا تایید صلاحیت‌ها باشد، بلکه نسبت به عملکرد کارگزاران کشور است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: مردم حس می‌کنند به آنها خیانت شده است و از ساختارها ناراضی اند چرا که بعضا فساد و رشوه دیده می‌شود.

وی عنوان کرد: من امیدوارم با توجه به اینکه بنا داریم ۴۰ سال دوم انقلاب را ایجاد کنیم اصلاحات اساسی ایجاد کرد چرا که می‌خواهیم حرفهایمان را به مردم بزنیم و بگوییم می‌توان اصلاحات ساختاری ایجاد کرد.

قاضی زاده اعلام کرد: فقط آمده ام که در دل جوانان و خانواده آنها امید را هدیه کنیم و آنها باور کنند؛ البته اگر با آنها صادقانه سخن بگوییم.

انتهای پیام/ع/ر

منبع: فارس
نظرات بینندگان