کد خبر: ۱۴۷۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
رئیس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور:

زیارت حضرت شاهچراغ(ع) در ماذنه های مساجد پخش شود

حجت الاسلام و المسلمین ارزانی گفت: در شب ششم قرائت زیارت حضرت شاهچراغ (ع) توسط کانون ها در ماذنه های مساجد و سایر مراکز معنوی و عبادی کشور پخش شود.
به گزارش سرویس فرهنگ و اندیشه‌های دینی شیرازه، حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی در مراسم جلسه شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت استان فارس که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: اهل بیت (ع) مایه وحدت بین مردم هستند.

وی افزود: شیراز و فارس، مهد هنر، ادبیات، شعر، فلسفه هستند و استان فارس جایگاه ویژه ای در این حوزه ها دارد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور با اشاره به اینکه استان فارس در بحث امامزادگان (ع) هم رتبه خاص دارد و بر اساس آمار اوقاف بیش از یک هزار و 800 امامزاده مدفون هستند، اظهار داشت: حضرت شاهچراغ (ع) هم به خاطر اینکه فرزند امام کاظم (ع) هستند و هم به خاطر شخصیت عالی شان، قالب توجه هستند.

حجت الاسلام و المسلمین ارزانی با یادآوری این مطلب که «سید السادات الاعاظم» یکی از القاب ایشان است که نشان عظمت این امامزاده بزرگوار دارد، اظهار داشت: آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع)، یکی از قطب های فرهنگی، اجتماعی و عبادی کشور شناخته است.

وی با اشاره به اینکه حضرت شاهچراغ (ع) مورد تکریم خاص حضرت موسی کاظم (ع) بودند و ایشان اهل فضل و بخشش بودند و به همین جهت است که قطب این شهر و استان هستند و کمتر کسی است که به شیراز آمده باشد و به خدمت آقا مشرف نشده باشد، اضافه کرد: نمایندگان سازمان برنامه های شب ششم ذیقعده را به ستاد ارائه کنند تا علاوه بر اطلاع رسانی نسبت به برنامه ریزی هم اقدام شود.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور با اشاره به اینکه شخصیت حضرت شاهچراغ (ع) باید بیشتر معرفی شود، تاکید کرد: در شب ششم قرائت زیارت حضرت شاهچراغ (ع) توسط کانون ها در ماذنه های مساجد و سایر مراکز معنوی و عبادی کشور پخش شود.

وی با اشاره به اینکه آستان مقدس احمدی و محمدی (ع)، سخنرانی های کوتاه در رابطه با تعظیم جایگاه و شناخت جایگاه حضرت شاهچراغ (ع) در اختیار ستاد بزرگداشت دهه کرامت قرار دهند، تاکید کرد: توجه به عرصه بین الملل هم باید انجام و ارتباط با کشورهای اطراف هم گرفته شود.

حجت الاسلام و المسلمین ارزانی با اشاره به اینکه ماوا و پناهگاه استان های جنوبی کشور، آستان حضرت شاهچراغ (ع) است، اضافه کرد: کمیته ارتباطات و فضای مجازی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و بحث اطلاع رسانی در حوزه حضرت شاهچراغ (ع) بیشتر مد نظر باشد.

بنابه گفته رئیس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور، نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس نظام ولایت و بر اساس توجه به اسلام طراحی شده است، خدا امام راحل (ره) را رحمت کند و بر طول عمر رهبر معظم انقلاب بیفزاید که پرچم اسلام را با قوت نگهداشته اند، امسال هم برای حضور حداکثری و انتخاب اصلح در انتخابات را مد نظر قرار دهیم.

وی در پایان ضمن تجلیل از برگزار کنندگان برنامه های دهه کرامت، افزود:  خدمت در این عرصه خدمت به نظام و اهل بیت (ع) است.

انتهای پیام/ح/ر
نظرات بینندگان