کد خبر: ۱۴۷۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۳ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
با توجه به التهابات بازار مرغ؛

متخلفان مرغ در دو ماه گذشته مبلغ ۵۷۰ میلیارد جریمه شدند

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از تشکیل ۳۷۰ پرونده برای رسیدگی به تخلفات مرغ از ابتدای سال خبر داد و اضافه کرد: بالغ بر ۵۷۰ میلیارد ریال جریمه نقدی برای متخلفین این پرونده‌ها اعمال شده و علاوه بر این احکامی همچون نصب پارچه تخلف نیز صادر و اجرا شده است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، غلامرضا سالاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس اظهار داشت: در چند ماه گذشته شاهد نوساناتی در قیمت مرغ بودیم که این موضوع گلایه مندی شهروندان را در پی داشته است.

غلامرضا سالاری افزود: از بدو التهابات بازار مرغ، تعزیرات حکومتی استان بطور جدی به این موضوع ورود کرده و ضمن اعمال جریمه‌های سنگین برای متخلفین، با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صمت که متولی نظارت در این حوزه هستند اقدام به برگزاری گشت‌های مشترک بازرسی از مرغداری‌ها، کشتارگاه‌ها و واحد‌های صنفی عرضه کننده مرغ کرده است.

سالاری از تشکیل ۳۷۰ پرونده برای رسیدگی به تخلفات مرغ از ابتدای سال خبر داد و اضافه کرد: بالغ بر ۵۷۰ میلیارد ریال جریمه نقدی برای متخلفین این پرونده‌ها اعمال شده و علاوه بر این احکامی همچون نصب پارچه تخلف نیز صادر و اجرا شده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس بخشی از مشکلات بوجود آمده را متوجه مرغداری‌ها دانست و اظهار داشت: طبق بررسی‌های به عمل آمده برخی از مرغداری‌های استان سهمیه نهاده دولتی را دریافت، ولی به میزان اعلامی اقدام به جوجه ریزی نکرده اند که برای رسیدگی به تخلفات این مرغداری‌ها نیز پرونده تعزیراتی تشکیل شده و انشاالله بعد از انجام تحقیقات، احکام قانونی صادر و در صورت محرز شدن تخلف، متخلفین اعمال قانون خواهند شد.

سالاری با اشاره به تخصیص یارانه برای تامین خوراک و دان مرغداری‌ها، ادامه داد: از آنجایی که مرغداری‌ها برای تامین انرژی، جوجه یک روزه و نهاده دامی از یارانه دولتی بهره می‌گیرند لذا مرغ مشمول کالا‌های گروه قیمت گذاری اجباری شده و هرگونه فروش بالاتر از نرخ مصوب، تخلف محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس با بیان اینکه وضعیت تولید و عرضه کالا‌های اساسی بصورت مستمر توسط دستگاه‌های متولی نظارت و همچنین تعزیرات حکومتی رصد می‌شود اضافه کرد: تعزیرات حکومتی در برخورد با افرادی که به قصد سودجویی اقدام به اخلال در بازار می‌کنند هیچگونه اغماضی نخواهد کرد و پرونده‌هایی که در این رابطه تشکیل می‌شود با سرعت و قاطعیت رسیدگی و متخلفین به اشد مجازات محکوم خواهند شد.

انتهای پیام/ع/ر

برچسب ها: مرغ ، شیرازه ، جریمه
نظرات بینندگان