کد خبر: ۱۴۷۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
پنج شنبه‌های شهدایی «شیرازه»

جبهه‌ای به فرماندهی امام زمان(عج)/ آخرت خود را بهای دنیا ندهید

شهيد عنايت الله حسنی در وصیت خود می نویسد: «خدايا تو را شكر مى گویم كه مرا توفيق دادى در جبهه‌هاى اسلام به فرماندهى آقا امام زمان(عج) شركت كنم ولى هنوز لياقت شهادت در راهت را پيدا نكردم.
به گزارش سرویس ایثار و شهادت شیرازه، شهيد "عنايت الله حسنی" ۲۰ آذر سال ۱۳۴۴ در روستای صغاد از توابع شهرستان آباده در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود.

۷ ساله بود که راهی مدرسه شد و با علاقه شدیدی که به درس داشت اما متاسفانه تا کلاس سوم راهنمایی بیشتر نتوانست ادامه دهد، پس از آن به کارگری مشغول شد.

عنایت الله از طریق بسيج به جبهه اعزام شد؛ او عاشق شهادت بود و در وصیت نامه خود به این نکته اشاره می کند. وی سرانجام سوم فروردین ۱۳۶۳در طلائيه  به آرزوی خود رسید و به کاروان شهدا پیوست.

شهيد عنايت الله حسنی


متن وصیت نامه:

بسم الله الرحمن الرحيم بنام خداوند بخشنده دستگير كريم خطا بخش پوزش پذير

وَالَّذينَ جاهَدوا فينا لَنَهدِيَنَّهُم سُبُلَنا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنينَ﴿۶۹﴾ كسانی كه در راه ما جهاد مى كنند ما بطور مسلم آنان را به راه هاى خوب خودمان هدايت خواهيم كرد.

به نام خداوند رحمان، به نام خداوند رحيم، به نام خداوند درهم كوبنده استكبار جهانى و با سلام و درود به پيشگاه ولى عصر و نايب برحقش امام خمينى و امت شهيد پرور اين وصيت نامه اى را كه من مى خوانم و مى نويسم يك امر شرعى است تا به حال من مرده بودم و هم اكنون آغاز زندگى من است.


شهيد عنايت الله حسنی


پرچم سبزی که نشان شهادت است
اى پدر عزيزم در فقدانم گريه نكنيد زيرا كه من ناراحت مى شوم و اى مادر مهربانم خوشا به حالت كه چنين فرزندى را تحويل جامعه دادى و براى من ناراحت مباش و پرچم سبزى بالاى در خانه زده و افتخار كن كه فرزندت شهيد شده است.

 اى برادرانم شما پشتيبان ولايت فقيه و روحانيت مبارز و در خط امام باشيد و شما امت جگر سوخته كه بدن هاى به خون نشسته فرزندانتان سرزمين اسلام را رنگين كرده و ناراحت نباشيد هر چند عزيزان شما را زنده زنده مى سوزانند اگر اين ها نيستند خداى شما هست و حامى شماست؛ فقط بر آن ‌باشيد تا خدا را فراموش نكنيد زيرا او بر همه چيز بينا و تواناست حال تقوى و استقامت را پيشه خود سازيد هر چند كه تا به حال متقى و مقاوم بوده ايد و شما امت حزب الله به منازل شهدا برويد و جمعه ها به قبرستان برويد و نماز جمعه فراموش نشود و همچنين جبهه ها را كه تا پرچم اسلام بر تمامى جهان برافراشته نكرده ايد خالى نگذاريد

آخرت خود را بهای دنیا ندهید
برادران و خواهران امروز روزى است كه حجت برشما تمام شده است و هيچ عذرى نداريد. اگر كوتاهى كنيد به روسياهى ابدى گرفتار خواهيد شد. اين زندگى زود گذر دنيا ارزش ندارد كه به واسطه آن زندگى ابدى آخرت را خراب كنيد. من به همه شما برادران و خواهران و پدران و مادران اين تاكيد را دارم كه اگر مى خواهيد رستگار شويد به ولايت فقيه متقى باشيد كه خط ولايت همان خط پيغمبر حضرت محمد (ص) است.

جبهه ای به فرماندهی امام زمان(عج)/ آخرت خود را بهای دنیا ندهید

جبهه ای به فرماندهی امام زمان(عج)
خدايا تو را شكر مى گویم كه مرا توفيق دادى در جبهه هاى اسلام به فرماندهى آقا امام زمان شركت كنم ولى هنوز لياقت شهادت در راهت را پيدا نكردم ولى آنقدر در جبهه هاى غرب و جنوب و حتى لبنان دنبالش مى روم تا لياقت آن را پيدا كنم. شهادت مرگ دلخواه است كه مجاهد با همه شعور و منطق و آگاهى كه دارد خود انتخاب مى كند و من هم باتمام آگاهى و آرزو اين راه را انتخاب كرده و تا آخر هم ادامه مى دهم. و شما پدر و مادر مهربانم اگر سعادت شهادت نصيبم شد با شنيدن چنين خبرى افتخار ورزيد و با اينكه يكى از فرزندان خود را در راه خدا داده ايد، بدانيد كه پدر و مادرانى كه در راه خدا چنين گذشت هايى داشته باشند و يا شهامت و استقامت كنند رستگارند.

حلالم کنید
پدر و مادر و برادر و خواهران مهربانم شما افتخار كنيد كه چنين فرزند حقيرى را فداى اسلام كرديد. مبادا ناراحت باشيد و از شما مى خواهم كه دعا كنيد براى رهبرعزيزمان و مبادا هيچ وقت از فرمان رهبر سرپيچى كنيد و اميدوارم كه مرا ببخشيد و از خطاهاى گذشته ام درگذريد و مرا حلال كنيد. والسلام.

وصيت نامه عنايت الله حسينى ۱۵ اسفند ماه ۱۳۶۲

انتهای پیام/ح
منبع: پرونده فرهنگی، مرکز اسناد ایثارگران فارس

نظرات بینندگان