کد خبر: ۱۴۷۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۲ - ۰۷ خرداد ۱۴۰۰

دولت جوان حزب اللهی می‌تواند معضل معیشت را حل کند

امام جمعه شیراز گفت: اگر با روی کار آوردن یک دولت جوان حزب‌اللهی بتوانیم معضل معیشت که مسئله اصلی است را حل کنیم، مسیر انقلاب را در عزت و قدرت پیموده‌ایم و یک دولت قوی باید این را حل کند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، آیت الله دژکام امام جمعه شیراز در خطبه‌های نمازجمعه امروز شیراز، گفت: عده‌ای در کشور ما هنوز می‌گویند همه چیز در ارتباط با آمریکا حل میشود و باور دارند که آمریکا دارد این دنیا را اداره میکند و آن‌ها هنوز ایمان حقیقی نیاورده اند و‌ای کاش ایمان داشتند که آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند و تنها خدا اداره کننده این عالم است.

وی با اشاره بع اینکه ما باید به پیامبر اکرم و هر چه که در قرآن گفته است ایمان بیاوریم نه اینکه برویم نسخه‌های باطل شده فرهنگ‌ها و تمدن‌های از خدا برگشته اروپایی و غربی را ترجمه کنیم و برای مردم بگوییم، ادامه داد: برخی‌ها هنوز باور ندارند و ایمان نیاورده اند و فکر می‌کنند همه چیز هنوز در همان غرب خلاصه میشود و دستور برای زندگی سعادتمند بشر، هنوز در همان غرب و تمدن غربی یافت می‌شود.

خطیب نماز جمعه شیراز با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم فرموده و تذکر داده که هر آنچه را که برای زندگی لازم بوده را گفته ایم و آموزه‌های غربی در تمدن سازی اسلامی هیچ نقشی نمی‌تواند ایفا کند، چون تمدن سازی اسلامی بر پایه گفته‌های خداوند در قرآن کریم باید برپا بشود، تاکید کرد: خداوند می‌فرماید شک نکنید که این مسیر ایمان، تقوا و استقامت درست است.

آیت الله دژکام اظهار کرد: این از ضعف ایمان است که چند رسانه خارجی دروغگو و معاند، تا حرفی و خبری درج کرد یک عده جا می‌خورند و جا می‌ماند شک نکنید که مسیری که در انقلاب اسلامی که با رهبری امام و پایبندی شهدای عزیزمان برپا کردیم درست است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: یک کشوری و یک انقلابی برپا کرده ایم که تمام کشور‌های معاند نمی‌توانند علیه حاکمیت و بقای آن کاری بکنند. تردید نکنید این صندوقی که در بیست و هشتم خرداد می‌رویم و پای آن رای میدهیم و این نظامی که به برکت خون شهدا را برپا کرده ایم، این نظامی که خون شهید سلیمانی‌ها بقای آن را تضمین کرده ما آن را حفظ خواهیم کرد؛ بنابراین این ملت صبور و شکور ان‌شالله در بیست و هشتم خرداد نشان خواهد داد که جامعه مومنی است و پای حرف خودش ایستاده است و شک به دل خود راه نمی‌دهد.

وی  تصریح کرد: ویژگی دوم جهاد فی سبیل الله است حالا که ما می‌دانیم مسیر درستی را انتخاب کرده ایم باید در این راه مجاهدت کنیم و برای اینکه این مسیر به ظهور امام زمان (عج) منتهی شود باید تلاش کنیم و دست روی دست نگذاریم و مجاهدت قهرمانانه در میانه میدان داشته باشیم همچون شهید حاج قاسم سلیمانی.

آیت الله دژکام گفت: کاری که برای رضای خدا باشد هیچ ضرری ندارد و قطعا در انتهای این مسیر، سود و سعادتمندی نصیب ما می‌شود بنابراین آن کسی که می‌فرماید مومن به انقلاب اسلامی هستم جدای از این که خدا و پیامبرش و قرآن را قبول دارد، باید این دو ویژگی را برای خودش ایجاد کند. نخست شک نکند به درستی این مسیر و تلاش رسانه‌های معاند که تلاش می‌کنند در دل مومنین شک بیندازند نباید در دل فرد با ایمان اثر بگذارد.

امام جمعه شیراز ادامه داد: حضرت امام رحمه الله علیه گفتند که این‌ها همه تلاش می‌کنند که در دل شما شک بیاندازند بنابراین محکم باشید. دوم اینکه برای خدا کار کنید، نیت داشته باشید و از رای دادن تان و هر کاری که می‌کنید برای خدا باشد.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم بتوانیم در گام دوم انقلاب اسلامی زمینه سازی ظهور حضرت بقیه الله اعظم را فراهم کنیم، گفت: خداوند متعال همه ما را مامور به اجرای عدالت کرده است آن چه دغدغه مومنین در طول این سالیان است آن است که عدالت آن طوری که ما به عنوان پیروان امام علی علیه السلام مدنظرمان هست، اما متاسفانه در جامعه ما پیاده نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با شاره به تاکیدات و سخنان رهبر عظیم الشأن انقلاب در بیانیه گام دوم، گفت: لازمه اجرای عدالت هم تقوا و خداترسی است و هم آگاهی و علم است و برخی عالم هستند، اما خداترس نیستند، برخی هم تقوا دارند، اما علم ندارند؛ اگر کسی علم به مواضع حق نداشته باشد نمی‌تواند عدالت را جرا کند.

آیت الله دژکام تصریح کرد: اصلی‌ترین کار حوزه‌های علمیه تربیت افرادی که عادلانه و صحیح حکم کنند و آگاه به مسائل باشند، است و حوزه باید این وظیفه را انجام بدهد و این ایام ایام پذیرش حوزه‌های علمیه است و جوانان با استعداد و خداترس باید ثبت نام بکنند و جوانی که استعداد ندارد نمی‌تواند در این عرصه وارد شود.

وی  خاطرنشان کرد: علم دین گستره وسیعی دارد خصوصاً فقه چندین کارشناسی ارشد باید جمع شود که فرد فقیه بشود که بتواند احکام دین را استنباط می‌کند برای این کار بعضی وقت‌ها ۲۰ سال زمان نیاز هست که فرد باید طی کند و کسانی که این استعداد را دارند موظفند که ثبت‌نام کنند و ما هم تشویق می‌کنیم و دعوت می‌کنیم که ان‌شالله نخبگان در حوزه حضور پیدا کنند و بتوانند در مسیر تحصیلشان به جامعه دینی ما خدمت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به انتخابات پیش رو، افزود: در طول سالیان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان اسلام به تعبیر قرآن هر ساعت برای شما یک خط نشان کشیده اند و تهدید می‌کنند تا مومنان را بترسانند و کسانی که به یاد دارند و هر سالی و ایامی که مردم باید در صحنه حضور داشته باشند پای صندوق رای بروند.

آیت الله دژکام گفت: حرف‌های دشمنان تکراری شده است و باید حرف جدیدی را بزند و هزار بار گفتند که مردم پای صندوق رای نمی‌آیند، ولی دیدند که مردم آمدند پای صندوق‌های رای و مردم شاید از بعضی از افرادی که برای خدا کار نکرده اند و برای خودشان کار کرداند خسته شده باشند، ولی مردم از این انقلاب و زحمت‌هایی که شهدا و ایثارگران کشیدند، خسته نشده اند.

وی اظهار کرد: برای مشارکت مردم، باید دولت محترم فکری بکند مردم از دست کار‌های دیگران خسته هستند، ولی الان به شورای نگهبان فشار وارد میشود درحالی که شورای نگهبان عمل به قانون کرده و حق قانونی آن‌ها هم بوده مردم عزیز ما باید الان وظیفه خودشان را انجام بدهند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: اگر با روی کار آوردن یک دولت جوان حزب‌اللهی بتوانیم این معضل معیشت را که مسئله اصلی این سال‌ها شده را حل کنیم، مسیر انقلاب را در عزت و قدرت پیموده‌ایم و یک دولت قوی باید این را حل کند.

خطیب نماز جمعه شیراز با اشاره به سخنرانی رهبری با نمایندگان مجلس، خاطرنشان کرد: ابعاد گوناگون این سخنرانی باید تبیین و تکرار شود و همه دلسوزان و فعالان سیاسی باید این را تکرار و تبیین کنند و چارچوب‌هایی که آقا فرمودند را انشالله در رابطه با عمل قوه مقننه اجرا کند.

آیت الله دژکام گفت: در انتخابات پیش رو نباید مسئله فرعی را به جای اصلی جا بزنند. مردم ما الان نه مسئله، چون فضای مجازی نیست و مسئله اصلی جای دیگری است مشکل بیکاری جوانان است که بگویند برای این کار می‌خواهد چه کار کنند نیایند بگویند که در روابط خارجی چه کار می‌خواهیم انجام دهیم حال آن‌هایی که برای این امر تلاش کردند چه مشکلی را حل کردند؟

وی ادامه داد: در داخل کشور با توانمندی‌های خودمان می‌توانیم اقتصاد و معیشت مردم را حل کنیم و این مسائل را با هم جابجا کنیم و الان چند سال است که بعضی‌ها میخواهند ارزش گذرنامه ما را زیاد کنند الان چند نفر از مردم ما می‌خواهند به سفر خارجی بروند که این را دغدغه دارند؟ آیا در این سال‌ها ارزش گذرنامه ما زیاد شده است؟ حضرت آقا فرمودند که دولتی را که می‌خواهیم انتخاب کنیم باید این رویکرد را داشته باشد و صندلی مجلس ممکن است آسیب‌هایی داشته باشد و نمایندگان باید تلاش کنند که این آسیب دامن آن‌ها را نگیرد و انشاالله این مجلس که مجلس انقلابی است حضرت آقا فرمودند که چهارچوب‌های انقلابی دارد بتواند در این جهت هم پیشرفت خوبی برای کشور حاصل کنند و خودشان را درگیر مسائل حاشیه‌ای نکنند.

انتهای پیام/ع/ر
برچسب ها: دژکام ، شیرازه ، دولت جوان
نظرات بینندگان