کد خبر: ۱۴۷۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۲ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۰

تاکید بر تسریع و تقویت زیرساخت‌های اجرای طرح تامین آب مورد نیاز صنایع استان فارس

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در سفر دو روزه شورای راهبردی انتقال آب خلیج فارس به استان فارس مطرح نمود

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در سفر دو روزه شورای راهبردی انتقال آب خلیج فارس به استان فارس از انتقال آب خلیج فارس از سایت انرژی بر پارسیان به استان فارس برای تامین آب مورد نیاز صنایع تولیدی و تسریع دراجرای این پروژه به استان خبر داد.

 حمیدرضا ایزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ پنجم و ششم خردادماه در معیت مهندس محمدرضا رضازاده رئیس شورای راهبردی انتقال آب خلیج فارس به استان فارس، دکتر جعفر قادری نماینده مردم شریف شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، دکتر موسی موسوی نماینده مردم شریف شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی،مهندس اردکانیان عضو شورای راهبردی، دکتر«جمشیدی»مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس و سایر اعضا شورا  با مشارکت بخش خصوصی شرکت فرا‌ آب‌رسان سرزمین طی بازدید از مسیر انتقال آب به شهرستان‌های فیروزآباد، مُهر و لامرد، از  تعدادی از صنایع بزرگ و آب‌بر این شهرستان‌ها نیز دیدن کرده و به بررسی مسائل، مشکلات و راهکارهای سرعت بخشیدن  در انتقال آب پرداختند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در این سفر با اشاره به این که اجرای این طرح علاوه بر تأمین نیاز صنایع، نقش مهمی را در مسیر توسعه اقتصادی ایفا می کند گفت:با توجه به ظرفیت مناسب و جهش صنعتی استان فارس، به منابع آبی جدید و دستگاه‌های آب شیرین‌کن بیشتری نیاز است چرا که تأمین زیر ساخت‌های لازم برای صنایع و معادن علاوه بر اشتغال‌زایی، سبب افزایش تولیدات، رفاه عمومی و در نهایت رشد و توسعه پایدار در سطح استان می‌شود.

ایزدی تصریح داشت:هر چند انتقال آب خلیج فارس به استان هزینه‌بر است اما مهم تر از این تعیین مصرف کننده نهایی می باشد که می‌بایستی به عنوان سرمایه‌گذار واقعی معرفی گردد تا خرید آن تضمین شود.

مهندس حمید رضا ایزدی تصریح کرد:استان فارس از جمله استان‌هایی است که در مسیر ایجاد و توسعه صنایع بزرگ و مادر قرار گرفته که در همین راستا بایستی با آینده‌نگری و برنامه‌ریزی صحیح تمهیدات لازم برای تامین آب مورد نیاز آنها را پیش‌بینی و تامین نمود.

 وی اظهار داشت:تحول‌اقتصادی، محرومیت‌زدایی،حفظ محیط زیست و تامین آب پایدار و کارآفرینی از اهداف اجرای این طرح اعلام شده است.

لازم به ذکر است برای آغاز عملیات اجرایی این طرح  ۵۱ درصد  شرکت خصوصی «فرا آب رسان سرزمین»، ۳۰ درصد شرکت «ایمیدرو» در طرح توسط وزارت صمت و توزیع و  ۱۹ درصد  توسط «MPC صنایع ملی پتروشیمی» و سایر واحد‌های صنعتی مهم و آب‌بر استان سرمایه‌گذاری انجام می‌گردد.

دالان خط انتقال از ارتفاعات صعب‌العبور منطقه مرزی استان‌های فارس، بوشهر و هرمز گان می‌گذرد و با ایجاد ۵ ایستگاهِ پمپاژ در مسیر خط لوله، آب دریا تا ارتفاع بالای ۱۳۰۰ متر وارد شهرستان لامرد می‌‌شود.

گفتنی است؛ جلسات قبل این شورا در خصوص نقشه راه بهره‌برداری صنایع و معادن استان در استفاده از آب پایدار تشکیل  گردیده و نقشه راه کلی منابع آب توسط سازمان آب منطقه‌ای فارس ارائه شد.

هیئت مذکور در این سفر از سد هایقر، طرح پتروشیمی فیروزآباد، صنایع آلومینیوم جنوب، منطقه ویژه انرژی‌بر لامرد و شرکت پالایش پارسیان سپهر  نیز بازدید نمودند.

انتهای پیام/ع
نظرات بینندگان