کد خبر: ۱۴۷۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۷ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۰

زورخانه پیوند ورزش با ارزش‌های اخلاقی است

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: ورزش زورخانه‌ای یک افتخار انحصاری برای ایرانیان است.

به گزارش سرویس ورزشی شیرازه، آیت‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس با تبریک هفته فرهنگ و منش پهلوانی با حضور در زورخانه خلیل عقاب با بیان اینکه هیچ ورزش در جهان سراغ نداریم که به اندازه زورخانه با ارزش‌های اخلاقی، مردانگی و فتوت پیوند داشته باشد، گفت: ورزش زورخانه‌ای یک افتخار انحصاری برای ایرانیان است.


آیت‌الله دژکام بیان کرد: هفته فرهنگ پهلوانی را گرامی می‌داریم و سلام خودمان را تقدیم می‌کنیم به همه جوانمردان و آن‌هایی که مروت و انسانیت را به ما آموختند.

وی با بیان اینکه مسیر فرهنگ پهلوانی از گذشته طولانی تاریخ و از حضرت ابراهیم خلیل شروع شده است، افزود: حضرت ابراهیم بنای مردانگی و فتوت را در عالم شروع کرد و به همه یاد داد و از آن روز تاکنون همه در مکتب مردانگی، شاگردی حضرت ابراهیم خلیل الرحمان را می‌کنند.

امام جمعه شیراز با اشاره به ابعاد غیرت و فتوت حضرت ابراهیم در راستای ترویج فرهنگ پهلوانی، گفت: در حالات حضرت ابراهیم اولین مسئله شکستن بت بود؛ مردانگی و فتوت با بت شکنی همراه است.

آیت‌الله دژکام با تصریح بر این موضوع که مادر همه بت‌ها، بت نفس است، عنوان کرد: ابتدا باید روی شکستن بت نفس خود کار کنیم و در ادامه به دیگران مردانگی یاد دهیم، چرا که ممکن است کسی بازوی قوی داشته باشد و زورش به دیگران هم برسد، اما مردانگی را نمی‌تواند به کسی یاد دهد.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: اگر برای ما فرهنگ پهلوانی و گود زورخانه اهمیت دارد، به این دلیل است که این قبیل درس‌ها در گود زورخانه داده می‌شود.

انتهای پیام/ ع

نظرات بینندگان