کد خبر: ۱۴۷۱۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۰
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس:

۲۱ روستای فارس به اینترنت پرسرعت متصل شدند

مهرداد سهرابی گفت: با اتصال ۲۱ روستای استان فارس به شبکه ملی اطلاعات ۱۸ هزار روستایی از اینترنت پر سرعت بهره‌مند شدند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: در راستای تحقق شعار دسترسی همگانی و در ادامه روند توسعه ارتباطات در استان، ۲۱ روستای دیگر استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است که دربرگیرنده جمعیتی بالغ بر ۱۸۰۰۰ نفر و در قالب ۵۰۰۰ خانوار می‌شود.


سهرابی افزود: در این مرحله روستا‌هایی در شهرستان‌های داراب، کازرون، فسا، مرودشت، بختگان، ارسنجان، شیراز، نی ریز، لارستان و مهر از امکان دسترسی به اینترنت همراه پرسرعت بهره‌مند شده‌اند.

به گفته این مقام مسئول روستا‌های مروارید، هیربدان و حسن آباد پدم از توابع شهرستان داراب، روستای سرمشهد از توابع شهرستان کازرون، روستا‌های تنگ کرم، زیتونک و شهرستان از توابع شهرستان فسا، روستا‌های شول بزی، شیرمحمدی، کندازی، عباس آباد، منصورآباد و کمرزرد از توابع شهرستان مرودشت، روستا‌های تم شولی و طشک از توابع شهرستان بختگان، روستا‌های جمال آباد بزرگ و صالح آباد از توابع شهرستان ارسنجان، روستای کودیان از توابع بخش مرکزی شهرستان شیراز، روستای جعفرآباد از توابع شهرستان نی ریز و روستای شاه غیب از توابع شهرستان لارستان جمعاً با جمعیتی بالغ بر ۱۸۵۰۰ نفر در قالب ۵۰۰۰ خانوار روستایی و از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و از طریق شبکه پهن باند سیار همراه اول به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس با بیان اینکه روستای چک چک از توابع شهرستان مهر نیز با جمعیت ۵۰ نفر همزمان با احداث سایت جاده‌ای ایرانسل در محور مواصلاتی گله دار-دارالمیزان این شهرستان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است، اظهار داشت: امروز به واسطه تلاش‌های انجام شده، شبکه ارتباطی پایدار و باکیفیت در روستا‌ها و مناطق کمتربرخوردار در دسترس مردم قرار گرفته و این مهم سبب توانمندسازی و تاثیرگذاری آگاهانه مردم این نقاط در روند توسعه روستا‌ها شده و بستر آموزش و اشتغال جوانان را نیز فراهم کرده است.

انتهای پیام/ع/ر

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۰
0
کیفیت چی؟ کمیت که هرساله آمار می دن و آخرای همه دولت ها افتتاح می کنند . امیدواریم به افتضاح کشیده نشه هرچند حسب گفته برخی کارشناسان همان اداره بوی خوبی به مشام نمی رسه .