کد خبر: ۱۴۷۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۸ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۰
گفتگو «شیرازه» با نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری:

داوطلبین انتخابات برنامه‌های خود را برای مردم تشریح کنند/ تخریب رقیب انتخاباتی حق الناس است

آیت الله کلانتری گفت: کاندیدا ها به صورت حقیقی برنامه های خود را ارائه دهند، برای مردم اهداف خودشان را تبیین کنند و از شعار و وعده بپرهیزند تا شاهد انتخاباتی پرشور باشیم.
 آیت الله علی اکبر کلانتری نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو اختصاصی با پایگاه تحلیلی خبری شیرازه با اشاره به اینکه انتخابات امسال از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، گفت: در بُعد بین المللی و با توجه به وضعیت داخلی کشور انتخابات ریاست جمهوری پیش رو دارای اهمیت بسزایی است.

وی افزود: به دلیل حضور آمریکا در منطقه، وضعیت کشور های غرب آسیا خیلی باید با دقت و اهتمام بیشتری وارد عرصه انتخابات شویم؛ هر مقدار که انتخابات با شور و حضور حداکثری همراه باشد به عزت و اقتدار کشور ما افزوده خواهد شد.

آیت الله کلانتری با بیان اینکه برگزاری انتخابات در ادوار مختلف باعث ایجاد شور و نشاط در جامعه می شود، اظهار داشت: کمترین اثر انتخابات این است که منجر به نوسازی و ایجاد نشاط در کشور می شود و مردم تاثیر گذاری خودشان را در سرنوشت مملکت مشاهده می کنند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان شرکت در انتخابات را یک "واجب شرعی" دانست و تاکید کرد: شکی وجود ندارد که حضور در انتخابات یک واجب شرعی، ملی و عرفی است لذا شاید رای دادن چند دقیقه بیشتر طول نکشد اما اثر هر رای 4 سال ماندگار است و سرنوشت کشور را رقم می زند لذا عقل حکم می کند تا ما برای تعیین سرنوشت، رشد و ترقی کشورمان طی چند سال آینده به پای صندوق های رای برویم و در انتخابات مشارکت کنیم.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: ما در قبال شهدا و کسانی که برای این انقلاب وظیفه داریم تا در انتخابات شرکت کنیم چرا اینکه این نظام و کشور نیاز به پاسداری و حراست دارد و رای ما موجب حفظ کشور و انقلاب می شود.

بنابه گفته آیت الله کلانتری، اگر کسی اعتقاد به اسلام، نظام و... نیز نداشته باشد، همین که ایرانی است باید در انتخابات شرکت کند تا کشوری امن، با عزت و پر رونق داشته باشیم.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری ایجاد مشکلات کنونی کشور به دلیل ضعف مدیریت را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: باید کاندیدایی انتخاب کرد که کارآمد، متخصص و ساده زیست باشد تا اوضاع کشور را به وضعیت مطلوب برساند.


داوطلبین انتخابات برنامه‌های خود را برای مردم تشریح کنند/ جایگاه ریاست جمهوری نیازمند فردی امین و کارآمد است


آیت الله کلانتری، ایمان و تقوا را دو ویژگی مهم یک کاندیدا اصلح برشمرد و گفت: رئیس جمهور امانت دار بیت المال است و باید شخصی با ویژگی خداترسی و امانت داری در این جایگاه قرار گیرد. 
استاد دانشگاه شیراز معتقد است که رئیس جمهور باید با روحیه جهادی در میان مردم باشد تا از اوضاع جامعه اطلاع پیدا کند و مشکلات را احصا نماید و در صدد برطرف کردن معضلات باشد.

این مقام مسئول با عنوان اینکه جوانگرایی و اعتماد به جوانان باید در برنامه های کاندیدا ها وجود داشته باشد، بیان کرد: یکی از شرایط کاندیدا اصلح این است که متکی به خارج از کشور نباشد نه اینکه مذاکرات و تعامل با دیگر کشورها صورت نگیرد بلکه امید بستن به دیگران نتیجه ای نخواهد داشت؛ باید نگاه کاندیدا اول به داخل ایران و جوانان باشد.

داوطلبین انتخابات برنامه های خود را برای مردم تشریح کنند

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: کاندیدا ها به صورت حقیقی برنامه های خود را ارائه دهند، برای مردم اهداف خودشان را تبیین کنند و  از شعار و وعده بپرهیزند تا شاهد انتخاباتی پرشور باشیم.

وی در خصوص تخریب رقیب انتخاباتی گفت: تخریب رقیب در کار زار انتخابات "حق الناس" است چرااینکه با تخریب و انجام کار غیراخلاقی عموم مردم به گمراهی می روند و اثرات آن مخرب خواهد بود لذا باید در کمال اخلاق و اوج تقوا روند داوطلبین انتخابات مناظرات خود را انجام دهند و برنامه های خود را به مردم ارائه دهند.

انتهای پیام/ح/ر


نظرات بینندگان