کد خبر: ۱۴۷۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۴ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۰
رئیس مجلس شورای اسلامی:

انتقاد صریح رئیس مجلس از ضعف مدیریتی دولت در ماجرای قطع برق/ مجلس نمی‌تواند سکوت کند

قالیباف گفت: سوال ما از دولت این است چرا در محلی که 2 هزار مگاوات انرژی مصرف می شود و حجم ارزی و دارایی ریالی وجود دارد لایحه نمی دهد، چرا دولت بخشنامه ای صادر نمی کند تا تکالیف وزارتخانه ها مشخص شود.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر نیرو که برای پاسخ‌گویی درباره دلایل قطی برق به بهارستان رفته بود گفت: شما می دانستید که با وجود گرمای زودرس با کمبود ۳ هزار مگاواتی روبه رو هستیم و تجربه جدول توزیع هم وجود دارد، با این وجود چرا حدود ۲ هفته غافلگیر شدید و مردم در هیچ بخشی نه حوزه مسکونی نه بخش صنعت و نه حوزه اداری از قطع شدن برق مطلع نبودند؟ این دیگر ضعف مطلق مدیریتی و برنامه ریزی است.

وی افزود: سوال ما از دولت این است چرا در محلی که 2 هزار مگاوات انرژی مصرف می شود و حجم ارزی و دارایی ریالی وجود دارد لایحه نمی دهد، چرا دولت بخشنامه ای صادر نمی کند تا تکالیف وزارتخانه ها مشخص شود.

قالیباف ادامه داد: رهبر انقلاب به حق تذکر دادند که در موضوعات مهم توسط دولت لایحه ارائه شود، سوال این است که چرا در حوزه مهم رمز ارزها لایحه ای ارائه نشده است؟ مجلس نمی تواند در مقابل این مسائل سکوت کند.

انتهای پیام/ح/ر
نظرات بینندگان