کد خبر: ۱۴۷۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۳ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
جنگل های بمو در محاصره آتش؛

گسترش سریع آتش خودروهای محیط بانان را طعمه حریق کرد/ آتش همچنان ادامه دارد

قانع رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز از آتش سوزی جنگل و ارتفاعات کوه بمو خبر داد و گفت: این آتش سوزی از حدود ساعت ۱۶ عصر امروز ۹ خرداد ماه آغاز و تا کنون ادامه دارد.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، محمد هادی قانع رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز از آتش سوزی جنگل و ارتفاعات کوه بمو خبر داد و گفت: بنا بر اعلام این حادثه به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی شیراز مبنی بر وقوع آتش سوزی در ارتفاعات کوه های بمو، اکیپ های اطفایی از ایستگاه های 21،3،12،17 شامل ۴۰ آتش نشان و تیم های امداد کوهستان به محل حادثه اعزام شدند.


وی افزود: نیروهای اطفایی سریعا در محل قرار گرفتند و تا کنون در عملیات اطفاء این حریق بزرگ که از حاشیه جاده شروع  و به دلیل وزش شدید باد  به ارتفاعات رسیده است و چندین هکتار  از ارتفاعات بمو را در برگرفته در حال کمک و امداد رسانی هستند.



قانع ادامه داد: متاسفانه وزش و شدت گرفتن چندین مرتبه باد گسترش این حریق را به دنبال داشته و کار اطفا و کنترل شعله های آتش را با سختی مواجه کرده است. 


رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز با بیان اینکه گسترش سریع این آتش یکی از خودروهای محیط بانان را طعمه حریق کرد، افزود: با وجود پوشش گیاهی گسترده، نیروهای کمکی از محیط زیست، نیروهای مردمی و نیروهای آتش نشان در محل حادثه حضور دارند.


 قانع در پایان تصریح کرد: هم اکنون جلسه ستاد بحران جهت کنترل و اطفای هر چه زود تر این حریق بزرگ تشکیل شده است. 

انتهای پیام/س/ر

نظرات بینندگان