کد خبر: ۱۴۷۱۵۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۱ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
گزارش «شیرازه» از وضعیت نابسامان پل صنایع:

پل ترک خورده صنایع و حادثه‌ای که هر لحظه در کمین است

بر اساس مشاهدات میدانی، پل صنایع که یکی از جاده ها و مسیرهای پر تردد و حساس شهر شیراز است به قدری وضعیت نابسامانی دارد که هر لحظه بیم فرو ریختن آن وجود دارد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، در دنیای امروز که عصر تکنولوژی، پیشرفت و همگام شدن با معیارهای جهانی زندگی زیسته بشر است، قطعا نیاز است برای بهره جستن از این پیشرفت‌ها هزینه‌های بسیاری را صرف، رفاه و آسایش مردم کنیم.

اما به طور یقین این هزینه کردها باید در راستای رفاه، آسایش و آرامش مردم و در نهایت رضایت خاطر شهروندان باشد نه اینکه تنها با الگو برداری نادرست از زندگی و مدل های غرب و شرق مبالغ زیادی از حق و حقوق شهروندان صرف پروژه‌هایی شود که فقط عده اندکی از شهروندان یک منطقه را خوشحال می‌کند.

اگر چه در سال های اخیر شعار شورا و مجموعه شهرداری شیراز توجه به انسان محوری و نیازهای انسانی ساکنین شهر بوده است و بیشتر تلاش شده با زیبا سازی شهر و طراحی فضاهای جدید و جذاب بخشی از این شعار محقق شود، اما انگار به قول گفته یکی از شهروندان تمام خواسته های مردم این شهر در سنگ فرش و ساختن آب نما خلاصه می‌شود و توجه به این نکته که «زیبا سازی شهر خوب است اما به چه قیمتی؟» کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

شاهد هستیم شهرداری شیراز در سال آخر عمر خود تلاش کرده با هزینه کردهای سنگین طرح هایی را اجرا و دنبال کند که به عقیده خود در جهت تحقق شعار انسان محوری است، در حالی که تحقق این شعار زمانی به درستی به ثمر می‌رسد که اقدامات و طرح های انجام شده نه تنها نیاز روحی و مادی شهروندان را تأمین می کند بلکه امنیت جانی و تأمین سلامت شهروندان را به همراه داشته باشد.

به طور مثال مجموعه شهرداری شیراز مدتی است نهضت سنگ فرش را آغاز کرده و گاه و بیگاه با مسدود کردن مسیرهای تردد شهروندان که خود حدیث مفصلی از نارضایتی را به دنبال دارد تلاش دارد برخی معابر شهر را سنگ فرش کند در صورتی که پروژه ها و کارهای مهم‌تر و حیاتی‌ وجود دارد که با رسیدگی به آنها هم شعار انسان محوری این مجموعه اجرا می‌شود و هم از رخ داد حادثه های دلخراش و جبران ناپذیر جلوگیری می‌شود.

به عنوان نمونه یکی از اقدامات و هزینه کردهای ضروری، ساخت و تعمیر معابر و پل هایی است که از گذشته در شهر شیراز طراحی و ساخته شده است.

بر اساس مشاهدات میدانی «خبرنگار شیرازه»، پل صنایع که یکی از جاده ها و مسیرهای پر تردد و حساس شهر شیراز است به قدری وضعیت نابسامانی دارد که هر لحظه بیم فرو ریختن آن وجود دارد.

آنچه در عکس زیر مشاهده می‌کنید بخشی از ترک‌ها و تخریب این پل است که ممکن است هر آن با عبور یک کامیون سنگین و یا یک بارمضاعف و حتی یک زمین لرزه مختصر فرو ریخته و حادثه ای را رقم بزند که جبران آن با هیچ مبلغی امکان پذیر نباشد.

پل ترک خورده صنایع و حادثه‌ای که هر لحظه در کمین است

گر چه این سوال نیز به ذهن هر بیننده ای متبادر می‌شود که چرا پل به این بااهمیتی که محل تردد خودروهای سبک و سنگین بسیاری است و روزانه باید بار بسیاری را متحمل شود به این حال و روز افتاده و هر لحظه بیم فرو ریختن آن می‌رود؟

دومین پرسشی که «خبرنگار شیرازه» به دنبال آن خواهد بود و از مسئولان و مدیریت شهری خواستار پاسخگویی است،توجه به اهم و فی الاهم پروژه های شهر است و اینکه چرا با وجود چنین مشکلاتی در شهر و نیازهای ضروری تر شهر در ماه ها و روزهای پایانی عمر دولت باید هزینه های سنگینی صرف سنگ فرش، آب نما و طرح هایی شود که قطعا نیم بیشتری از شهروندان از اجرای آنها نه تنها خشنود نیستند بلکه گاه گلایمند نیز هستند.

چرا که طرحی مانند سنگ فرش ارم که هزینه هایی میلیاردی را در بر داشته نه تنها رضایت خاطر شهروندان را در پی ندارد بلکه به عقیده تعداد زیادی از  ساکنین شهر شیراز این بودجه می‌توانست در مسیری خرج شود که رضایت خاطر همه مردم را در بر دارد.

حرف آخر اینکه 

اگر چه با توجه به تاریخی و گردشگر بودن شهر شیراز و داشتن اماکن تاریخی، فرهنگی و هنری بسیار سالانه گردشگران داخلی و خارجی بیشماری به این شهر سفر می‌کنند و نیاز به ساخت فضاهایی متناسب با این کلانشهر زیباست اما توجه به این نکته که آرامش، آسایش و رضایت خاطر و از همه مهم تر امنیت جانی شهروندان مبحثی است که بیش از هر چیز دیگر اهمیت دارد.

«پایگاه تحلیلی خبری شیرازه» منتظر پاسخگویی و رسیدگی مدیران شهری به وضعیت نابسامان پل صنایع واقع در بلوار میرزای شیرازی است.

پل ترک خورده صنایع و حادثه‌ای که هر لحظه در کمین است

انتهای پیام/س/ر
برچسب ها: پل صنایع ، شیراز ، تخریب
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
عماد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
0
این که عن قریب میاد پایین. بفرستید برای خود شهردار منطقه ده
داریوش
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
0
واقعا وحشتناکه
شهرداری باید سریعا فکری به حال این پل بکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
0
شهردار فکر اینه آخرین مدل عینک آفتابی بخره بزنه به چشماش، سنگ فرش ارم 40 میلیارد هزینه داشته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
0
سازه پل مشکلی نداره قسمتی که ترک برداشته قسمتی هست که کاشی شده و به سازه اصلی اضافه شده ضمنا همین امروز این قسمتها را هم برداشتند میتونید عکس بعد از اصلاح را هم بگذارید