کد خبر: ۱۴۷۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۰

مراسم رونمایی از دومین کتاب سال فارس برگزار شد

آئین رونمایی از دومین کتاب سال استان فارس با عنوان «استاد اوجی» در شیراز برگزار شد.

به گزارش سرویس فرهنگ و ایثار شیرازه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در آئین رونمایی دومین جایزه کتاب سال فارس با عنوان استاد «منصور اوجی» گفت: منصور اوجی شاعری همیشه در اوج و همان اوجی که اوج شعر و شاعری را در فارس می‌شناخت.


صابر سهرابی افزود: مرحوم اوجی صادقانه لحظه‌هایش را با شعر در بیش از سی مجموعه آن‌هم آنگونه که دیگری بدان نپرداخته بودند زندگی کرد.

وی ادامه داد: او مردی از دنیای واژگان بود و سال‌ها صلابت و ایستادگی خود را با نشان ادب و فرهنگ گره زده بود و فخری برای مردمان بود، و امروز او در سکوت سنگ خود تا به ابد گویاست، در هزاران سال و شعر او کلامی است که بر سینه‌های عاشقان ادبیات حک شده است.

سهرابی اضافه کرد: امروز که نشان ویژه دومین جایزه کتاب سال فارس را با نام منصور اوجی تعریف کرده‌ایم بر خود می‌بالیم که شیراز شهری است که لحظه لحظه‌اش نشان از نفس‌های مردانی، چون اوجی و دیگر شاعران و نام آوران ادب و فرهنگ است که همیشه دوست داشتند مانندی نداشته باشند و در اوج بمانند.

در ادامه کوروش کمالی سروستانی، مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس نیز گفت: استاد اوجی زنده است و نمرده است و او هزاران سال عمر می‌کند و او به این موضوع باور داشت.

وی با بیان اینکه استاد اوجی غریب نبود و در زمان زندگی ایشان، مراسم‌های بزرگداشت مختلفی برگزار شد، گفت: هشت بزرگداشت برای ایشان در سطح عالی در کشور و استان برگزار شد و سه کتاب پیرامون استاد «اوجی» نوشته شد با یادآوری این مطلب که متانت و آرامش استاد اوجی باعث شده بود، دور خود جمع کرد، باید گفت که استاد اوجی زنده است و نمرده است و او هزاران سال عمر می‌کند و او به این موضوع باور داشت.

او در پایان به بیان خاطرات استاد اوجی در قبل از انقلاب با شاعران بزرگی نظیر شاملو و همچنین روز ۲۲ بهمن و شعرخوانی استاد اوجی پس از تصرف رادیو شیراز توسط انقلابیون پرداخت.

انتهای پیام/ع/ر
نظرات بینندگان