کد خبر: ۱۴۷۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث«شیرازه»:

خاموشی دستگا‌ه‌های استخراج ارز دیجیتال در کازرون تا ناکامی قاچاقچی ۱۷۰كيلو حشيش

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.


ناكامی قاچاقچی در انتقال 170 كيلو حشيش

فرمانده انتظامی استان گفت: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر داراب در بازرسي از سواري پژو آردي 170 كيلو حشيش كشف كردند.

سردار رهام‌بخش حبيبي، بيان كرد: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان داراب حين گشت زني در محورهاي خاكي منتهي به اين شهرستان (روستاي مرواريد)، به يك سواري پژو آردي مشكوك و دستور ايست را صادر كردند.

وي عنوان داشت: راننده قاچاقچي بدون توجه به دستور پليس و علائم هشدار دهنده با افزايش سرعت اقدام به فرار كرد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بيان اينكه پس از طي مسافتي تعقيب و گريز ماموران انتظامي موفق شدند خودرو را توقيف كنند، گفت: در بازرسي از آن 170 كيلو حشيش كشف شد.

سردار حبيبي با بيان اينكه متهم تحويل مراجع قضائي و از آن طريق روانه زندان شد، اظهار داشت: بي شک احساس مسئوليت شهروندان در مبارزه با مواد مخدر و جلوگيري از قاچاق کالا و ارائه اطلاعات و اخبار پيرامون اين معضل اجتماعي به مرکز فوريت‌هاي پليس 110 مي‌تواند گام موثري در برخورد با قاچاقچيان و سوداگران مرگ باشد.  

کشف 110 کیلو حشيش در نی‌ريز

جانشین فرماندهی انتظامی استان از کشف 110 کیلو حشيش در شهرستان ني‌ريز خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده، اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان ني‌ريز هنگام کنترل وسايط نقليه عبوری در گردنه گچي به 3 دستگاه موتورسيكلت حامل بار مظنون و دستور ایست را صادر كردند.

وي عنوان داشت: پس از طي مسافتي تعقيب و گريز با توجه به كوهستاني بودن منطقه راكبان كه عرصه را بر خود تنگ ديده بودند يك دستگاه موتورسيكلت را رها و با استفاده از پوشش گياهي منطقه متواري شدند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان با بيان اينكه در بازرسي از زين موتورسيكلت توقيفي و همچنين پاكسازي از محل تردد قاچاقچيان 110 كيلو حشيش كشف شد، تصريح كرد: تلاش براي دستگيري سوداگران مرگ كه متواري شده‌اند با جديت ادامه دارد.

كشف 15 دستگاه موتور و پنل كولر قاچاق


فرمانده انتظامي شهرستان لارستان از كشف 15 دستگاه موتور و پنل كولر گازي و یک دستگاه ماشین لباس شویی خارجي قاچاق به ارزش 3 میلیارد و 100 میلیون ريال خبر داد.

 داود امجدی ، در تشريح اين خبر بيان كرد: در راستاي تداوم اجراي طرح تشديد مبارزه با قاچاق كالا و ارز و سلب تحرك از قاچاقچيان، ماموران انتظامی لارستان حين كنترل خودروهاي عبوري به یک دستگاه كاميون مشكوك و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي با بيان اينكه ماموران در بازرسي از اين خودرو 15دستگاه موتور و پنل كولر و يك دستگاه ماشین لباس‌شویی خارجي قاچاق كشف كردند، عنوان داشت: ارزش اموال مكشوفه برابر نظر كارشناسان، 3 میلیارد و 100 میلیون ريال برآورد شده است.

فرمانده انتظامي شهرستان لارستان با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحويل مراجع قضائي شد، عنوان داشت: جلوگيري از رسيدن قاچاقچيان به اهداف شوم، برقراري آرامش و آسايش شهروندان و برخورد با متخلفان افتخار بزرگي براي پليس است و نيروي انتظامي در تحقق اين هدف از هيچ تلاش و كوششي دريغ نخواهدكرد.

كشف 25 دستگاه موتورسيكلت مسروقه از مخفيگاه سارقان

فرمانده انتظامی ممسني گفت: در بازرسي از مخفيگاه اعضاي باند سه نفره سارقان، 25 دستگاه موتورسيكلت مسروقه به ارزش 4 ميليارد ريال كشف شد.

 محمد نیکبخت، بيان كرد: در پی وقوع چند فقره سرقت موتورسيكلت در برخي از مناطق شهر ممسني، تیم ویژه‌ای از ماموران پلیس تشكيل و موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.

وی افزود: کارآگاهان پليس آگاهي با انجام اقدامات فنی و تخصصی و برقراري گشت‌هاي محسوس و نامحسوس، موفق شدند اعضاي باند 3 نفره سارقان را شناسايي و آنان را در يك عملیات ضربتی در مخفیگاهشان دستگیر كنند.
فرمانده انتظامی ممسني تصریح کرد: متهمان دستگیر شده در تحقیقات فنی پلیس به 25 فقره سرقت موتورسيكلت اعتراف كردند.

 نيكبخت با اشاره به اينكه در بازرسي از مخفيگاه سارقان 25 دستگاه موتورسيكلت مسروقه كشف شد، تصريح كرد: كارشناسان ارزش وسايط نقليه مكشوفه را 4 ميليارد ريال برآورد كرده‌اند.

اين مقام انتظامي با بيان اينكه متهمان پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و فعاليت افراد مخل نظم و امنيت در جامعه، مراتب را از طريق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

سارقان به عنف با 45 فقره انواع سرقت روانه زندان شدند

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری 2 سارق به عنف و كشف 45 فقره انواع سرقت در این شهرستان خبر داد.

 فرشید زینلی، در تشریح این خبر بيان كرد: در پی وقوع یک فقره سرقت به عنف (زورگیری) با تهدید سلاح سرد در شهرستان مرودشت، پی گیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی در بررسي‌هاي اوليه مطلع شدند كه 2 نفر با تهديد سلاح سرد مبلغ 5 ميليون ريال از يك شهروند سرقت و سريعا از محل متواري شده‌اند.

فرمانده انتظامی مرودشت خاطر نشان كرد: ماموران انتظامي با جمع آوری سرنخ های موجود و انجام گشت‌زني‌هاي محسوس و نامحسوس موفق شدند هويت هر دو متهم را شناسايي و پس از هماهنگي با مقام قضائي آنان را در مخفيگاهشان دستگير كنند.

 زينلي با بيان اينكه متهمان در بازجويي اوليه به 45 فقره سرقت از اماكن خصوصي، محتويات خودرو، طيور و زورگيري اقرار كردند، عنوان داشت: سارقان پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند.
اين مقام انتظامي با اشاره به عزم جدی پلیس در برخورد با سارقان، از شهروندان خواست ضمن رعایت هشدارهای پلیسی در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق تلقن 110 به پلیس اطلاع دهند.

با تيزبينی پليس دستگا‌ه‌هاي استخراج ارز دیجیتال قاچاق خاموش شدند

فرمانده انتظامي كازرون گفت: با تيزبيني پليس 26 دستگاه‌ استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش 7 ميليارد و 800 ميليون ريال در يك كارخانه ذرت خشك كني خاموش شدند.

 اسماعيل زراعتيان، تصريح كرد: ماموران پليس آگاهي كازرون با اقدامات فني و تخصصي از وجود تعدادي دستگاه استخراج ارز ديجيتال قاچاق در يك كارخانه ذرت خشك كني مطلع و بررسي موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

وي افزود: كارآگاهان پليس آگاهي پس از هماهنگي با مقام قضائي به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن مكان موفق شدند 26 دستگاه استخراج ارز ديجيتال خارجي قاچاق كشف كنند.

فرمانده انتظامي كازرون با اشاره به اينكه در اين خصوص يك نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، عنوان داشت: كارشناسان ارزش دستگاه‌هاي مكشوفه را 7 میلیارد و 800 ميليون ریال برآورد كرده‌اند.

3 كشته و يك مجروح حاصل برخورد پژو  با جك


رئيس پليس راه شمالي استان، گفت: بر اثر برخورد پژو پارس با سواري جك در محور مواصلاتي كازرون، 3 نفر كشته و يك نفر نيز مجروح و به بيمارستان منتقل شد.

 عبدالهاشم دهقاني، بيان كرد: در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر وقوع يك فقره تصادف فوتي در محور مواصلاتي كازرون، بلافاصله مأموران به همراه ديگر نيروهاي امدادي به محل مورد نظر اعزام شدند.
وي افزود: ماموران در بررسي‌هاي اوليه مشاهده کردند سواري پژو پارس با 3 سرنشين به شدت با يك خودرو جك برخورد كرده است.

رئيس پليس راه شمالي استان عنوان داشت: در اين حادثه راننده هر دو خودرو و يكي از سرنشينان پژو فوت و ديگر سرنشين مجروح و راهي بيمارستان شد.

 دهقاني خاطر نشان كرد: كارشناسان در صحنه حاضر و علت وقوع اين حادثه را تجاوز به چپ از جانب راننده سواري پژو اعلام كردند.

كشف كالای قاچاق در سپيدان


فرمانده انتظامي سپيدان از توقيف 2 دستگاه خودرو و كشف انواع كالاي قاچاق به ارزش يك ميليارد و 227 ميليون ريال خبر داد.

 احمد فداكار، بيان كرد: روز گذشته ماموران انتظامي سپيدان هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي، به 2 دستگاه پژو 405 و وانت نيسان مظنون و آنها را متوقف كردند.

وي ادامه داد: ماموران انتظامي موفق شدند در بازرسي از اين خودروها، یک دستگاه یخچال، 20 دستگاه دریل پیچ گوشتی شارژی، 8 دستگاه فرز شارژی، 24 دستگاه پولیش برقی، 30 دستگاه مینی فرز و 2 هزار عدد گچ صنعتی (تيغه سنگي) خارچي قاچاق و فاقد مدارك قانوني كشف كنند.

فرمانده انتظامي سپيدان با بيان اينكه در اين راستا 2 نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شدند، افزود: کارشناسان ارزش محموله‌هاي قاچاق كشف شده را يك ميليارد و 227 ميليون ريال برآورد کرده‌اند.

کشف آرد قاچاق در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از توقیف یک دستگاه وانت نیسان و کشف 2 تن و 840 کیلوگرم آرد قاچاق خبر داد.

 مراد صارمی در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: ماموران انتظامی اقليد حین گشت زني و كنترل محورهاي مواصلاتي، به یک دستگاه وانت نيسان حامل بار مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف کردند.

وي با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو 2 تن و 840 کیلوگرم آرد قاچاق كشف شد، افزود: در اين راستا راننده با تشكيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شد.

پژو حامل تریاک به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی فسا از توقیف یک سواري پژو 405 و کشف 40 کیلو مواد مخدر از نوع تریاک خبر داد.

 محمدهاشم قسام ، در تشریح این خبر بيان كرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان فسا حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک سواري پژو 405 مشکوک و آن را براي بررسی بيشتر متوقف کردند.

وی با بيان اينكه در بازرسی از اين خودرو، 40 کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، افزود: در اين خصوص يك راننده قاچاقچي دستگير و پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد.

 انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان