کد خبر: ۱۴۷۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
استاندار فارس؛

افتتاح ۲۴ طرح گردشگری در استان فارس/ وجود آثار معنوی و فرهنگی تاریخی هر گردشگری را به استان فارس جذب می‌کند

عنایت الله رحیمی گفت: وجود داشته های فراوان معنوی و مادی در استان فارس به ویژه حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع)به عنوان سومین حرم اهل بیت در بعد معنوی، حضور شهروندانی متدین و فرهنگی وتاریخی وجودآثاری همچون تخت جمشید، پاسارگاد، نقش رستم، محور هخامنشی و... داشته های برجسته و ارزشمندی است که می‌تواند هر گردشگری را به خود جذب کند.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، عنایت اله رحیمی استاندار فارس امروز در آیین افتتاح طرح‌های حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با بیان اینکه صنعت گردشگری به مفهوم امروزی از نقش کلیدی و قدرتمندی در حوزه اقتصاد و توسعه کشورها برخوردار است، گفت: قطعاً ما نمی‌توانیم از این نقش مهم غافل شویم و ایران ما هم در این خصوص دارای داشته های فراوانی است و با توجه به اینکه استان فارس در این پهنه به خوبی می درخشد می بایستی توجه ویژه‌ای به صنعت گردشگری داشته باشیم.

وی اظهارکرد: وجود داشته های فراوان معنوی و مادی در استان فارس به ویژه حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع)به عنوان سومین حرم اهل بیت در بعد معنوی، حضور شهروندانی متدین و فرهنگی ووجودآثاری همچون تخت جمشید، پاسارگاد، نقش رستم، محور هخامنشی و... داشته های برجسته و ارزشمندی است که می‌تواند هر گردشگری را به خود جذب کند.

رحیمی با بیان اینکه وجود مشاهیری همچون سعدی، حافظ، ملاصدرا و سیبویه از داشته های ارزشمند این استان است که باید بدان ها افتخار کرد، افزود: در بُعد پزشکی و توریسم درمانی هم استان فارس و شهر شیراز دارای توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بسیاری است که مورد توجه مردم کشورهای منطقه قرار گرفته است.

استاندار فارس به وجود پارک‌های متعدد حفاظت شده و مراکز و مناطق طبیعی در جای جای فارس نیز اشاره کرد وگفت: همه این داشته ها گویای توانمندی استان فارس در حوزه گردشگری است.

رحیمی در پایان با تاکید بر این نکته که ما باید زیرساخت‌های لازم را در غالب هم واقعی و مجازی و هم کالبدی، فرهنگی و محتوایی تامین کنیم، افزود: به رغم تحریم‌های ظالمانه و شیوع بیماری کرونا، فعالیت‌ها در زمینه توسعه صنعت گردشگری به شدت مورد توجه واقع شده است.

بر اساس این گزارش در این مراسم، مجموعه فرهنگی سعدی، موزه نورآباد، درگاه ورودی بیشاپور، سایت موزه دروازه پردیس تخت جمشید و ۲۴ پروژه گردشگری دیگر در شهرستان‌های شیراز، مرودشت، کازرون، پاسارگاد، آباده، نی‌ریز، سپیدان، فیروزآباد و مُهر با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۷۳۰ میلیارد ریال به صورت وب کنفرانس توسط وزیر میراث فرهنگی به بهره‌برداری رسید.


انتهای پیام/س/ر


نظرات بینندگان