کد خبر: ۱۴۷۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس:

احیا، مرمت و بازسازی ٢٨ خانه تاریخی در شیراز/ ساخت هتل در استان فارس ۶٩ درصد رشد داشته است

معینی گفت: ٢٨ خانه تاریخی در شیراز با اعتباری بالغ بر ٩٠ میلیارد تومان احیا، مرمت و بازسازی می شود که استان فارس با دارا بودن سه هزار اثر ثبت شده و چهار اثر جهانی یکی از مقاصد اصلی گردشگری است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، جمشید معینی سرپرست  میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس امروز در در آیین افتتاح مرکز فرهنگی سعدی از احیا، مرمت و بازسازی ٢٨ خانه تاریخی در شیراز خبر داد و گفت: این اقدامات با اعتباری بالغ بر ٩٠ میلیارد تومان در شیراز آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه فارس با دارا بودن سه هزار اثر ثبت شده و چهار اثر جهانی یکی از مقاصد اصلی گردشگری است، تصریح کرد: باید برنامه ریزی کلانی برای جذب گردشگر در استان فارس داشته باشیم.

معینی با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری ١٣٩ مورد اقامتگاه گردشگری ساخته شده است، افزود: در زمینه ساخت هتل نیز در استان فارس ۶٩ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: ١۶٩اقامتگاه بوم گردی با ٢٢ هزار تخت در استان فارس وجود دارد. 

سرپرست  میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس با تاکید بر اینکه جذب سرمایه گذاران یکی از اهدافی است که در استان فارس در حوزه گردشگری توجه ویژه ای به آن  شده است، گفت: البته لازم به ذکر است که تسهیلات مختلفی نیز در راستای حمایت از سرمایه گذاران در حوزه گردشگری در نظر گرفته شده است. 

معینی در پایان اظهار کرد:در حوزه گردشگری در تلاش هستیم تا نسبت به افزایش مدت زمان اقدامات گردشگران در استان فارس اقدامات لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/س/ر

نظرات بینندگان