کد خبر: ۱۴۷۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
با کسب مقام اول و سوم کشوری؛

دانشجویان فارس در نخستین رویداد ملی کرسی‌های آزاد اندیشی کشور درخشیدند

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی شیراز از درخشش دانشجویان این واحد دانشگاهی در نخستین رویداد ملی کرسی های آزاد اندیشی دانشجویان سراسر کشور خبر داد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مریم زیبایی نژاد، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز و رئیس شوراي هماهنگی معاونین فرهنگی استان فارس افزود: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت راه اندازی کرسی های آزاد اندیشی در بین دانشجویان و دستور العمل معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، با اطلاع رسانی به واحدها ی استان فارس و ترغیب دانشجویان به این امر، ۸۱ تیم تشکیل گردید که با هم در سطح استان به رقابت پرداختند و از این ۸۱ تیم، ۱۶ تیم به مرحله کشوری راه پیدا نمود.

زیبائی نژاد افزود: دانشجویان در این رقابت ها در شش محور سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، هنر و سلامت در مقابل تیم حریف قرار گرفتند و خود را محک و اندیشه های خویش را در ترازوی نقد و بررسی گذاشتند.

زیبائی نژاد در ادامه بیان داشت: یکی از محسنات و ویژگی های کرسی های آزاد اندیشی این است که دانشجویان را به مطالعه، تحقیق، پژوهش، اندیشه و تفکر وا می‌دارد، همچنین آنها یاد می‌گیرند که چگونه با منتقدین خود برخورد نمایند و با سعه صدر با آنها روبرو شوند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز گفت: تیم های دانشجویی  استان فارس، حدود سه ماه با تیم‌های منتخب استان‌های کشور به رقابت پرداختند، که از این ۱۶ تیم، دو تیم از واحد شیراز به مرحله نهایی راه پیدا نمود و با رقابت حضوری با تیم مقابل خود در روزهای شنبه و یک شنبه، تیم هنر شیراز با نام فاطر۲ حائز مقام اول کشوری و تیم اجتماعی شیراز با نام نجم۱ مقام سوم کشوری را کسب نمود.

انتهای پیام/ع/ر
نظرات بینندگان