کد خبر: ۱۴۷۲۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۷ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس در گفتگو با «شیرازه»:

کاهش ۴۰ درصدی مسافر در حمل و نقل هوایی فارس/ ۵ فرودگاه در استان فارس فعالیت دارند

کریم آقایی گفت: کلیه پروازهای داخلی و خارجی به روال قبل از شروع ویروس کرونا بازگشته اند اما با توجه به محدودیت های ناشی از استفاده ۶۰ درصدی از ظرفیت هواپیما، به لحاظ آمار مسافری با کاهش ۴۰ درصدی مواجه هستیم.
غلامرضا کریم‌آقایی مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس در گفتگو با پایگاه تحلیلی خبری شیرازه با اشاره به اهمیت صنعت حمل و نقل هوایی گفت: بخش حمل و نقل هوایی به دلیل ایمنی بالا و سرعت جا به جایی اهمیت ویژه ای در اقتصاد جوامع بشری دارد، یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی کشورها محسوب می‌شود و پیشرفت و توسعه آن نقش مهمی در ایجاد تحول در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، تولید و کشاورزی ایفا می نماید.

وی افزود: با توجه به گستردگی، وسعت و تراکم بالای جمعیت در استان فارس و همچنین وجود جاذبه‌های گردشگری، دانشگاه‌های مرجع و بین المللی، مراکز درمانی پیشرفته و طبیعت بکر و زیبای این استان، باعث شده تا سالانه تعداد زیادی از هموطنان و گردشگران خارجی از سفر هوایی استفاده نمایند.

مدیرکل فرودگاه های استان فارس با اشاره به اینکه حمل و نقل هوایی باعث ارتقاء بهره وری در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و نظامی می شود، اظهار داشت: درآمد حاصل از تولید کشاورزی و صنعتی را به طور چشمگیری افزایش می دهد.

بنابه گفته کریم آقایی، در استان فارس ۸ فرودگاه در شهرهای شیراز، لار، لامرد، جهرم، فسا، داراب، زرقان و آباده وجود دارد که در حال حاضر فرودگاه های شیراز، لار، لامرد و جهرم در زمینه پروازهای مسافری و فرودگاه زرقان برای انجام پروازهای تفریحی و آموزشی استفاده می شود.

وی ادامه داد: فرودگاه‌های لار و لامرد به صورت مستقل و مستقیماً تحت نظر شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، و مابقی فرودگاه ها تحت نظارت فرودگاه بین المللی شیراز اداره می شوند.

کاهش ۴۰ درصدی مسافر در حمل و نقل هوایی فارس/ ۵ فرودگاه در استان فارس فعالیت دارند

این مقام مسئول بایادآوری محدودیت های کرونا در صنعت هوایی کشور، خاطرنشان کرد: با هماهنگی های انجام شده با شرکت های هواپیمایی و همچنین رعایت دستورالعمل های بهداشتی تقریباً کلیه پروازهای داخلی و خارجی به روال قبل از شروع ویروس کرونا بازگشته‌اند اما با توجه به محدودیت های ناشی از استفاده ۶۰ درصدی از ظرفیت هواپیما، به لحاظ آمار مسافری با کاهش ۴۰ درصدی مواجه هستیم. 

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس با بیان اینکه متاسفانه با توجه به کاهش تعداد پروازها و جابجایی مسافر در ابتدای شیوع ویروس کرونا شرکت‌های هواپیمایی با ضرر و زیان فراوانی روبرو شده اند، اظهار داشت: این موضوع تأثیر بسزایی بر وصول درآمدهای هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران داشته است اما با تلاش و انجام برنامه‌ریزی های مناسب در سطح شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، الحمدلله در حال عبور از این بحران نیز هستیم.

کریم آقایی در پایان سخنان خود اشاره‌ای به فعالیت پروازهای بین المللی در استان فارس داشت و گفت: ۷ ایرلاین داخلی و خارجی در مسیرهای دبی، قطر، استانبول، مسقط و کویت مسافران را جابه جا می کنند.

انتهای پیام/ح/ر
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
0
دو گروه مسافرت هوایی می روند
کارمندان دولت و پولدارها
طبقات متوسط هم گاهی مسافرت هوابی می رفتند که با گران شدن بلیط اینها قطاری یا اتوبوسی شده اند
محمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
0
دو گروه مسافرت هوایی می روند
کارمندان دولت و پولدارها
طبقات متوسط هم گاهی مسافرت هوابی می رفتند که با گران شدن بلیط اینها قطاری یا اتوبوسی شده اند