کد خبر: ۱۴۷۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۰

شامورتی بازی اصلاح‌طلبان برای نداشتن کاندیدا یا عصبانیت از نبود رفقا!/ جدایی "محسن" از "اصلاحات"

بی مهری اردوگاه اصلاحات به محسن مهرعلیزاده نشان می دهد که شامورتی بازی این جریان به خاطر نداشتن کاندیدا در انتخابات نیست بلکه دلخوری آنها از عدم احزار صلاحیت کسانی است که برای حمایت از آنها برنامه ریزی کرده بودند.
به گزارش سرویس رصد سیاسی شیرازه،  بعد از اتمام نتیجه بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری به رقم فضاسازی های جریان اصلاحات مبنی بر اینکه هیچ یک از کاندیداهای این جریان نتوانستند از فیلتر شورای نگهبان عبور کند اما دو چهره یعنی محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی با سابقه روشن اصلاح طلبی وارد گود رقابت ها شدند.

با وجود آنکه محسن مهرعلیزاده با سابقه معاونت در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی و استانداری در دولت اصلاحات در جرگه اصلاح طلبی گنجانده می شود اما تایید صلاحیت وی از سوی شورای نگهبان چندان مورد اقبال این جریان قرار نگرفت.

بی مهری اردوگاه اصلاحات به این کاندیدای تایید صلاحیت شده اما باعث شد که وی خودش پیش قدم شده و در نامه ای خطاب به بهزاد نبوی رئیس نهاد اجماع ساز اصلاحات اعلام کند که آمادگی دارد برنامه های خود را به جبهه اصلاح طلبان ارائه دهد.

وی در این نامه خطاب به نبوی نوشته است: «همانگونه که مستحضرید اینجانب محسن مهرعلیزاده معاون جناب آقای محمد خاتمی رئیس جمهور دولت اصلاحات، کاندیدای اصلاح طلب سیزدهمین دوره ریاست جمهوری تایید صلاحیت شدم. استدعا دارم فرصتی را جهت حضور و ارائه برنامه های اینجانب در جلسه مجمع عمومی آن جبهه تعیین نمایید.»

نامه مهرعلیزاده خطاب به رئیس نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان اگرچه گویای این است که وی خود را صراحتا یک اصلاح طلب معرفی کرده و خواستار ارائه چشم انداز فعالیت های انتخاباتی شده است اما پاسخی از سوی این نهاد دریافت نکرده است تا گویای اختلاف نظرها در دروان این جبهه نسبت به حمایت از مهرعلیزاده به عنوان یک کاندیدای اصلاح طلب باشد.

اسماعیل گرامی مقدم عضو نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان در گفتگو با دانا در این باره اعلام کرد: آقای مهرعلیزاده در حلقه اصلاح طلبی تعریف می شود بنابراین حق او است که بخواهد برنامه های خود را در جبهه اصلاحات ارائه بدهد.

وی البته این را هم گفت که «اشکالی ندارد جبهه اصلاحات برنامه های یک نامزد را بررسی کرده و شنوای آن باشد باید نشست و دید جبهه اصلاحات چه تصمیمی میگیرد، من یک عضو این جبهه هستم بقیه اعضا هم نظراتی دارند که باید شنید.»

این اظهارات گرامی مقدم نشان می دهد که اعضای نهاد اجماع ساز علاقه ای به حمایت از مهرعلیزاده ندارد. البته حمایتش از عبدالناصر همتی دیگر کاندیدای اصلاح طلب نیز از سر ناچاری است زیرا صلاحیت نامزدهایی همچون علی لاریجانی و اسحاق جهانگیری که پیشتر برای حمایت از آنها برنامه ریزی کرده بودند تایید نشد.

علاقه اصلاح طلبان به حمایت از همتی و بی مهری به مهرعلیزاده در حالی علنی شده که غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران در اظهاراتی گفته بود آقای همتی نیروی خوبی است.

علی‌محمد نمازی عضو دیگر کارگزاران هم گفته است: نظر کرباسچی بر همتی است. او ویژگی‌های مناسبی دارد. نیرویی معتدل است که روحیه کار دارد و کمتر مشاهده شده که جنجال به پا کند. همتی با هماهنگی نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان اقدام کرد.

علی صوفی که سابقه وزارت در دولت اصلاحات و عضویت در شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان را دارد نیز صراحتا اعلام کرده است که کاندیدای اصلی‌ کارگزاران همتی است.

اما کنار هم قرار دادن تکه های پازل انتخاباتی اردوگاه اصلاحات و بی مهری این جریان به کاندیدای اصلاح طلب تایید صلاحیت شده نشان می دهد که شامورتی بازی این جریان به خاطر نداشتن کاندیدا در انتخابات نیست.

در حقیقت اصلاح طلبان دلشان با آن دیگری هایی بود که تایید نشدند و حاضر هم نیستند چهره هایی همچون مهرعلیزاده با سابقه روشن اصلاح طلبی را به حلقه بسته این جریان راه دهند.

انتهای پیام/ش/ر
منبع: دانا
نظرات بینندگان