کد خبر: ۱۴۷۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۰

ارسال بیش از ۲۲ هزار اثر به نخستین جشنواره فرهنگی و هنری معلمان هنرمند ایران

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: ۲۲ هزار و ۸۵ اثر به نخستین جشنواره فرهنگی و هنری معلمان هنرمند ایران در فارس ارسال شد که از این تعداد ۶۰۰ اثر حائز رتبه‌های برتر شدند.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، فرهاد اسماعیلی در آیین اختتامیه نخستین جشنوره معلمان هنرمند کشور در شیراز، گفت: از مجموع آثار دریافت شده این جشنواره، ۳ هزار و ۷۵۵ اثر ادبی، ۲۶۴ اثر نقد ادبی و هنری، ۲ هزار و ۸۵۶ اثر رسانه و فضای مجازی، ۵۵۰ اثر هنر‌های آوایی، هزار و ۴۱۶ اثر هنر‌های نمایشی، ۱۳ هزار و ۵۱۴ اثر هنر‌های تجسمی است.


وی در تشریح اهداف برگزاری این جشنواره، گفت: جریان سازی و بستر سازی برای تولید و توسعه محتوای منطبق بر فرهنگ اسلامی، انقلابی، ملی و بومی، تقویت مبانی فکری، فرهنگی و هنری معلمان، ایجاد زمینه تحرّک، پویایی، شادابی و نشاط بیشتر معلّمان از طریق رقابت‌های سازنده و تعالی‌بخش، ایجاد فضای همدلی، هم‌افزایی، تعامل فرهنگی و اجتماعی و تبادل دانش و مهارت بین معلمان و شناسایی معلمان علاقه‌مند به فعالیت‌های فرهنگی و هنری و ایجاد بستر‌های لازم برای ارتقای دانش، بینش و مهارت‌های آنان از اهداف برگزاری این جشنواره است.

اسماعیلی ادامه داد: ارج‌گذاری و معرفی توانمندی‌ها و مهارت‌های علمی، ادبی و هنری معلمان، توسعه و تعمیق فعالیت‌های جمعی و گروهی و جذب حداکثری معلمان در فعالیت‌های فرهنگی و هنری، فراگیر سازی و مردمی کردن فعالیت‌های فرهنگی و هنری معلمان، استفاده از ظرفیت معلمان هنرمند در راستای اهداف برنامه درس ملی و فعالیت‌های تربیتی، تکریم و نکوداشت معلمان هنرمند به عنوان سرمایه‌های معنوی و ارزشمند نظام تعلیم و تربیت از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس در تشریح شاخه‌های برگزاری این جشنواره گفت: آفرینش‌های ادبی، نقد ادبی و هنری، رسانه و فضای مجازی، هنر‌های آوایی، هنر‌های نمایشی و فیلم کوتاه و هنر‌های تجسمی از شاخه‌های برگزاری این جشنواره است.

اسماعیلی گفت: شرکت کنندگان این جشنواره شامل معلمان تمامی دوره‌های تحصیلی شاغل در آموزش و پرورش اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی و حق التدریس و همچنین تمامی کارکنان و کارشناسان اداری، مدیران، معاونین، مربیان، مشاوران تربیتی تحصیلی و شغلی نیز هستند.

وی افزود: همچنین معلمان مدارس غیر دولتی که امسال در مدارس غیر دولتی شاغلند نیز جز شرکت کنندگان این جشنواره هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس در تشریح تعداد شرکت کنندگان به تفکیک اشتغال گفت: از ۲۲ هزار و ۸۵ شرکت کننده، ۱۵ هزار و ۱۶۹ نفر رسمی، ۲ هزار و ۲۱۹ نفر پیمانی، هزار و ۲۱۷ نفر حق التدریسی، ۴۳۸ نفر قراردادی، ۳ هزار ۴۲ نفر نیروی آزاد هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس در تشریح تعداد شرکت کنندگان به تفکیک مدرک تحصیلی افزود: از این تعداد شرکت کننده، ۱۹۸ نفر دیپلم، ۸۱۹ نفر فوق دیپلم، ۱۲ هزار و ۴۶۵ نفر لیسانس، ۸ هزار و ۲۱۳ نفر فوق لیسانس، ۳۹۰ نفر دکتراست.

انتهای پیام/ع/ر
نظرات بینندگان