کد خبر: ۱۴۷۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۰

کشف روشی جدید برای درمان مؤثر چاقی

دانشمندان استرالیایی از موسسه تحقیقات پزشکی هاروان به همراه همکارانش از چین و کانادا روش جدیدی را برای درمان چاقی شناسایی کرده‌اند.
به گزارش سرویس رصد سلامت شیرازه، دانشمندان روشی را کشف کردند که به شما امکان می‌دهد مستقیم بر بافت چربی تأثیر بگذارید. متخصصان دریافته‌اند که مسدود کردن یک گیرنده خاص در بافت چربی به روشی خاص بر روند متابولیسم بدن تأثیر می‌گذارد. بنابراین، بدن شروع به صرف چربی جمع‌شده می‌کند و از آن برای تولید انرژی و تنظیم مجدد حرارت استفاده می‌کند، در نتیجه شخص چاق نمی‌شود.

این روش برای درمان چاقی ایمن‌تر و موثرتر از روش سرکوب کردن اشتهاست که در حال حاضر به طور گسترده استفاده می‌شود. متخصصان می‌گویند داروهایی که گرسنگی را از بین می‌برند بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر می‌گذارند و همچنین عوارض جانبی زیادی دارند.

دانشمندان آنالیزهای نمونه‌برداری از بافت چربی افراد چاق را بررسی کردند. در نتیجه، متخصصان نتیجه گرفتند که مسدود کردن گیرنده برای مولکول نوروپپتید Y۱ - NPY، که در صرفه‌جویی در انرژی در شرایط کمبود تغذیه نقش دارد، بسیار موثر است و از افزایش وزن جلوگیری می‌کند.

در این مقاله آمده است: «در مطالعه انجام شده، ما دریافتیم که موش‌هایی که به آنها BIBO۳۳۰۴ تزریق شده است و موجب مسدود کردن گیرنده مولکول نوروپیتید می‌شود، در طی هفت هفته ۴۰ درصد وزن کمتری نسبت به موش‌های معمولی با رژیم مشابه داشتند.»

وی توضیح داد که متخصصان این روش را بر روی سلول‌های چربی انسان آزمایش کرده و نتایج مشابه در موش‌ها را یافته‌اند. سلول‌ها شروع به تغییر کارایی بیشتر در تولید گرما کردند که منجر به کاهش وزن نیز شد.

انتهای پیام/ش/ر
برچسب ها: چاقی ، انرژِی ، ازمایشگاه
نظرات بینندگان