کد خبر: ۱۴۷۲۸۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۰

ماجرای آهن ربایی شدن بدن بعد از واکسن کرونا که به چالش عجیب و جهانی تبدیل شد

اخیرا ادعای آهن ربایی شدن بدن در بین افرادی که واکسن کرونا زده اند دیده می‌شود، اما عجیب‌تر اینکه حتی آن‌هایی که واکسن نزده اند هم چنین ادعایی را مطرح میکنند. دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ با ارائه توضیحاتی اعلام کرد که این ماجرا را بررسی میکنیم.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، از صبح امروز کلیپ و تصاویری از افراد مختلف منتشر می شود که ادعا می کنند بدن آنان خاصیت مغناطیسی پیدا کرده و مثل آهن ربا عمل می کند. در ابتدا افرادی که واکسن زده اند این آزمایش را انجام دادند اما جالب تر اینکه بعدا افراد دیگری که واکسن تزریق نکرده اند هم به این چالش اضافه شدند و برخی از آن ها می گویند فلزات به بدن آنان نیز می چسبد.

 هر چند دکتر مردانی، عضو ستاد ملی مقابله این خبر را تکذیب کرده و گفته مردم نباید به این شایعات توجه کنند اما به نظر می رسد این موضوع نیاز به بررسی بیشتری دارد. در این مطلب به بررسی این موضوع با جزییات بیشتری می پردازیم.

 

چالش چسبندگی بدن آقای بازیگر

 
شهروز ابراهیمی، بازیگر سینما و تلویزیون نیز با انتشار ویدیویی نوشت: دوستان عزیز این تجربه من بود و برام خیلی عجیب بود. در ضمن من تخصصی در این زمینه ندارم و اتفاقا به همه توصیه میکنم حتما واکسن بزنید وقتی خودم ویدیویی دیدیم برام جالب و غیرقابل باور بود اما خودم انجام دادم و با شما به اشتراک گذاشتم به همین سادگی شعبده بازی هم نیست حتما که دلیل علمی داره؛
من نه چیزی رو تایید میکنم و نه تکذیب به همین سادگی به زبان فارسی باز هم میگم زدن واکسن بهترین راه برای کنترل کرونا و برگشت به زندگی عادی است باز تاکید میکنم فقط تجربه خودم رو به اشتراک گذاشتم.
 
آهن ربایی شدن بدن شهروز ابراهیمی

 

رضا توکلی: من که هنوز واکسن نزدم!

 

رضا توکلی بازیگر سینما و تلویزیون، تصویر عجیبی از خودش منتشر کرد و نوشت: نیت و نوبت گرفتن برای تزریق واکسن هم جوابه، من که هنوز واکسن نزدم

 

آهن ربایی شدن بدن بعد از واکسن کرونا

 

چالشی جهانی و برای تمام واکسن ها

 
چالش تبدیل شدن قسمتی از بدن به آهن ربا فقط در ایران نیست و بیشتر فضای مجازی کشورهای مختلف جهان را درگیر این موضوع کرده است، از واکسن فایزر گرفته تا سایر برندهای واکسن کرونا در این میان دیده می شوند.
 

آیا در واکسن‌های کرونا «آهن» وجود دارد؟

 
حمید سوری، استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی مقابله با کرونا در یادداشتی که در اختیار فارس قرار داده است به شبهه افکنی پیرامون وجود فلزات در واکسن کرونا پاسخ داده است.
 
در این یادداشت آمده است: خبر‌های عجیب و غریب در مورد واکسن تمامی ندارد.
در مورد این کلیپ یا کلیپ‌هایی که آهن ربا را روی پوست می‌گذارند و نمی‌افتد چند نکته قابل توضیح است:

۱- آهن ربا همان‌طور که از اسمش پیداست آهن را جذب می‌کند و هیچکدام از واکسن‌های موجود تولید شده اصلا آهن در ترکیب خود ندارند.

۲- برای اینکه حداقل چنین جذبی صورت بگیرد حدود یک گرم آهن نیکل یا کبالت لازم است تا از زیر پوست یا داخل عضله بتواند این جذب صورت بگیرد.

۳- از مجموع فلزات، مقدار بسیار بسیار ناچیزی از ترکیبات آلومینیوم وجود دارد که آن هم به هر مقدار جذب آهن ربا نمی‌شود.

۴- مقداری حتی کم آهن در بدن انسان وجود دارد که می‌تواند آهن ربا را جذب کند.

۵- برخی افراد بدنشان می‌تواند تا حدودی فلزات به خصوص آهن را به خود جذب کند که ربطی به واکسن ندارد. شما قبل از آمدن واکسن هم می‌توانستید از این کلیپ‌ها در اینترنت ببینید.

۶- بنده خودم آهن ربای کوچکی را به عضله دلتویید هردو بازو نزدیک کردم که بدون این که واکسنی تزریق کرده باشم از دو بازو آهن ربا به پوست چسبید.

۷- گاه چسبیدن فلزات ناشی از رطوبت بدن یا شیب بدن دارد و آهن ربایی در بدن وجود ندارد.

در تهیه آهن ربا باید ویژگی‌های آن را شناخت.

وقتی که ماده‌ای در یک میدان مغناطیسی خارجی قرار می‌گیرد پس از حذف میدان خارجی، مقداری از مغناطیس خود را حفظ می‌کند. به این مغناطیس باقیمانده در ماده، پسماند مغناطیسی گفته می‌شود. هرچه پسماند بزرگتر باشد آهنربا قوی‌تر است. حرکت الکترون‌ها می‌توانند باعث مغناطیس شوند.



واکنش کاربران فضای مجازی به این موضوع
 
کاربران فضای مجازی واکنش های مختلفی به این موضوع داشتند برخی ابراز ترس و اضطراب کردند و برخی هم گفتند چنین چیزی طبیعی است و ممکن است برای سایرین هم رخ بدهد، تعدادی هم با این ماجرا شوخی کردند. در ادامه بخشی از این واکنش ها را میخوانید:
 
آهن ربایی شدن بدن بعد از واکسن کرونا؟! / چالش عجیب و جهانی
 
آهن ربایی شدن بدن

 

آهن ربایی شدن بدن بعد از واکسن کرونا

 

آهن ربایی شدن بدن بعد از واکسن کرونا؟! / چالش عجیب و جهانی

آهن ربایی شدن بدن بعد از واکسن کرونا؟! / چالش عجیب و جهانی

 

آهن ربایی شدن بدن بعد از واکسن کرونا؟! / چالش عجیب و جهانی

چسبندگی بدن موضوع جدیدی نیست

 
هر چند موضوع چسبیدن اشیا و یا فلزات به تازگی و بعد از واکسن کرونا دیده می شود اما این ماجرا به سال های دور بازمیگردد که گاهی این ویژگی افراد رسانه ای میشد.
 
در سال ۹۸ مردی در مسابقه عصرجدید حاضر شد که پوستش چنین قابلیتی داشت.
 
پسبندگی بدن در مسابقه عصرجدید
 
 
یا مثل خبری که سال ۹۱ منتشر شد و مربوط به متین پسر بچه‌ای میشد که بدنش چنین خاصیتی دارد.
 
پدر متین در اینباره به مهر گفته بود: متین هنگام مطالعه مجله‌ای نوروزی، عکس یک کودک خارجی که قاشق و چنگال به بدنش چسبیده بود را دید و از روی کنجکاوی، این قابلیت را در بدنش تست کرد و ناگهان متوجه توانایی عجیب بدنش در جذب قاشق و چنگال شد.
 
وی افزود: بعنوان مثال اشیایی با جنس پلاستیک، طلا، آلومنیوم، نقره، مس، چدن، استیل، آهن و اجسامی مانند سی دی، موبایل و کنترل تلویزیون، جذب بدن متین می‌شوند.
 
پدر متین گفت: از داشتن این توانایی نترسیدیم، ولی هیجان زده شدیم و آن را در بدن "مهدی" فرزند ۱۵ ساله ام هم امتحان کردیم و دیدیم او نیز با شدت کمتری صاحب این قابلیت است.
 
وی با بیان اینکه خود و همسرش فاقد این خاصیت مغناطیسی هستند، افزود: با اخذ مشورت از پزشکان متخصص، متوجه نادر بودن این پدیده شدیم که در دنیای علمی، دلیلی برای آن وجود ندارد.
 
کودکی که وسایل به او می چسبد
 

آیا بدن مغناطیسی توضیح علمی دارد؟

 
مغناطیس انسانی به توانایی مورد ادعای برخی از اشخاص اطلاق می‌شود که در آن، اجسام به پوست بدن آن‌ها جذب می‌شود. به افرادی که به گفتهٔ خودشان دارای چنین توانایی هستند، آهن‌ربای انسانی گفته می‌شود. هر چند اکثر این افراد، قادر هستند اجسام فلزی را به پوست خود بچسبانند، با این حال علاوه بر فلز، اجسامی از جنس‌های گوناگون همچون شیشه، پرسلان، چوب و پلاستیک نیز امکانِ چسبیدن به پوستِ این افراد را دارد. افزون بر این، اجسامی بدون خواص فرومغناطیس همچون برنج و آلومینیم نیز چنین قابلیتی دارند.
 
از نظر علمی، هیچ‌کدام از ادعا‌هایی که در رابطه با داشتن نیروی مغناطیسی در بدن انسان می‌شود، صحیح نبوده و این موضوع هیچ ارتباطی با نیروی مغناطیس ندارد؛ بلکه تنها نوعی سوءبرداشت از فیزیک و مفاهیم آن است. در واقع این پدیده به علت پوستِ چسبندهٔ این افراد رخ می‌دهد.

به اعتقاد دانشمندان اگر شخصی قادر باشد، علاوه بر فلز، اجسام غیرفلزی را نیز به بدنش بچسباند، این پدیده ارتباطی با نیروی مغناطیس ندارد. بنجامین رادفورد برای بررسی میدان مغناطیسیِ چنین افرادی، از قطب‌نما استفاده کرده و پس از بررسی، اعلام کرد که این افراد در واقع فاقد میدان مغناطیس هستند. این آزمایش نشان داد که این پدیده به علت اثرات فیزیکی دیگری رخ می‌دهد. بسیاری از دانشمندان و طرفداران دانش همچون جیمز رندی، بر این عقیده‌اند که پوست چسبناک و چسبندهٔ این افراد عامل اصلی این پدیده است.
 

توضیحات دبیر کمیته علمی کشوری کووید 19

 
عابدینی در پاسخ به سوالی درباره کلیپ‌هایی در فضای مجازی که نشان میدهد در محل تزریق واکسن خاصیت آهنربایی ایجاد شده است نیز گفت: این شایعه در فضای مجازی رویت می‌شود و توضیخات و توجیهات غیر علمی هم شنیده می‌شود. واقعیت این است خود ما هم در حال کار بر این موضوع هستیم. این عارضه فقط در ایران رخ نداده است، این قضیه در هر برندی می‌توانست رخ دهد؛ حتی گروهی گذاشتیم بر این موضوع کار کنند و توجیه علمی داشته باشیم. فرضیه ما این است که هیدروکسید آلومینیوم یا جیوه در این واکسن شاید توجیه این موضوع باشد. برخی هم گفتند اصلا شاید این موضوع ربطی به واکسن نداشته باشد. این موضوع خطرناک نیست و موقت خواهد بود و مرگ و میر به دنبال نداشته است. تئوری‌هایی داریم، اما باید صبر کنیم بررسی کامل شود. اگر بدانیم بروز خاصیت ذکر شده به خطر واکسن است شاید لازم باشد تعدیلاتی در ساختار واکسن رخ دهد، اما این احتیاج به تحقیق و مستندات دارد.

تعداد بازدید : 0
کد ویدیو


شما هم اگر چنین آزمایشی روی خود یا اطرافیانتان انجام داده اید با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

انتهای پیام/ع/ر

منبع: تابناک
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
5574053745730587
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
0
من هنوز واکسن نزدم و قاشق به من میچسبه
برای چی
5574053745730587
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
0
من هنوز واکسن نزدم و قاشق به من میچسبه
برای چی
اشکان
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
0
مادرم و خودم و داداشم واکسن کرونا هم نزدیم بدن ما مغناطیسی شده. حتی بعد حمام و با بدن کاملا تمیز هم تست شده کرونا هم نداشتیم قبلا
ولی داداش کوچک من مغناطیسی نشده اونم نه کرونا گرفته نه واکسن کرونا زده .
نظرم اینه شاید ناقل کرونا باشیم، شاید ویروس کرونا داخل بدن باشه بدون علائم، شاید واکسن کرونا که ویروس ضعیف شده کرونا باشه منجر به این شده بدن مغناطیسی شود. ویروس جدید منجر به این شده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
0
همش دروغه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
0
یه پلاستیک بذارین رو بدنتون و قاشق و.... رو پلاستیک بذارین ببینین میچسبه یا نه