کد خبر: ۱۴۷۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۰

احداث و ارتقای ۱۸۸ سایت روستایی در استان فارس

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس گفت: با احداث و ارتقای ۱۴۲ سایت همراه اول در سال ۹۹ و ۴۶ سایت این اپراتور در سال جدید، دسترسی ۳۰۵ روستای استان فارس به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت سیار فراهم شده است.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: توسعه ارتباطات در مناطق محروم و کمتربرخوردار از برنامه‌های اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت کاهش شکاف دیجیتال و بهبود کیفیت زندگی در این نقاط است.


وی اظهار کرد: مطابق ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه، باید تا پایان برنامه ۸۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار فارس به شبکه ملی اطلاعات متصل شود که با توجه به اینکه استان فارس دارای ۲۳۳۸ روستای بالای ۲۰ خانوار است، تاکنون ۲۱۲۹ روستای بالای ۲۰ خانوار استان معادل ۹۱/۱ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به این شبکه متصل شده است که بالاتر از تعهدات قانون برنامه انجام شده است.

سهرابی تصریح کرد: ۲۱۲۹ روستای مورد اشاره حداقل به سرویس اینترنت پرسرعت یکی از اپراتور‌های همراه اول، ایرانسل، "های وب" و یا اینترنت پرسرعت مخابرات (ADSL) دسترسی دارند که شامل جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۳۵۲ هزار و ۷۴ نفر می‌شود و شامل ایجاد دسترسی اینترنت پرسرعت برای ۹۶/۷ درصد جمعیت روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان می‌شود.

وی بیان کرد: در حوزه مکالمه نیز ۲۳۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان فارس معادل ۹۸/۴ درصد این روستا‌ها از ارتباط صوت و مکالمه تلفن همراه برخوردارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در خصوص اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های در دست اقدام جهت توسعه ارتباطات روستایی در استان اظهار کرد: با پیگیری‌های نمایندگان مردم شریف استان و حمایت‌های وزیر ارتباطات و استاندار فارس، در حوزه همراه اول که بار توسعه ارتباطات روستایی استان برعهده این اپراتور است، تعداد ۱۸۸ سایت جدید از سال گذشته تاکنون در استان احداث و ارتقا یافته است که ۴۶ سایت از این تعداد مربوط به امسال بوده و جمعاً دسترسی ۳۰۵ روستای استان به اینترنت پرسرعت سیار و شبکه ملی اطلاعات فراهم شده است.

وی در پایان با بیان اینکه وسعت بالای استان و مشکل تامین تجهیزات از مشکلات اصلی جهت توسعه ارتباطات در استان می‌باشد، ایجاد دسترسی اینترنت پرسرعت برای ۶۰ روستای استان از طریق احداث و ارتقای ۳۵ سایت جدید را از برنامه‌های استان جهت توسعه ارتباطات روستایی در هفته‌های آتی عنوان کرد.

انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان