کد خبر: ۱۴۷۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۶ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
پنج شنبه‌های شهدایی «شیرازه»:

شهدا شما را فرا می خوانند/ شهید حسن باقری: هر رای شما یک قدم دشمن را وادار به عقب نشینی می‌کند

با جستجو ساده در اینترنت می توان تصاویری را دید که رزمندگان علاوه بر اینکه در بهبوهه دفاع از میهن پای صندوق های رای حاضر می‌شدند و دیگران را نیز به انجام این امر واجب توصیه می کردند چراکه شرکت در انتخابات را یک "تکلیف و واجب شرعی" می دانستند؛ شهیدان نیز ما را در وصیت نامه خودشان به حضور در پای صندوق های رای دعوت می‌کنند.
به گزارش سرویس ایثار و شهادت شیرازه، در طول تاریخ انقلاب و جمهوری اسلامی ایران، شهدا همواره به عنوان الگوهایی مهم به جامعه معرفی شده اند که با نگاه عمیق و تفکر در رفتار، سخنان، منش و اهداف آنها می توان راه درست را پیدا کرد و به کمال رسید. 

وصیت‌نامه شهدا یکی از یادگاری هایی است که آنها از خود برای ما و آیندگان باقی گذاشته اند تا بتوان خلاصه هرآنچه که در تفکر یک شهید است دست یافت.

خاطرات و وصیت نامه های شهدا حاوی مهم‌ترین درس‌های زندگی برای همه اقشار جامعه به ‌ویژه جوانان است لذا انتشار این وصیت‌نامه‌ها در فضای مجازی، مدارس و دانشگاه‌ها سبب ترویج فرهنگ جبهه و دفاع مقدس و ایجاد تحول و بهبود مشکلات در حیطه‌های اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی خواهد شد.

انتخابات یکی از عرصه های مهمی برای انقلاب و کشور ما است چراکه مردم با حضور در پای صندوق های رای سرنوشت آتی را با انتخاب یک فرد که تمامی کارهای مهم را برعهده دارد، تعیین می کنند.

با جستجو ساده در اینترنت می توان تصاویری را دید که رزمندگان علاوه بر اینکه در بهبوهه دفاع از میهن پای صندوق های رای حاضر می شدند، دیگران را نیز به انجام این امر واجب توصیه می کردند چراکه شرکت در انتخابات را یک "تکلیف و واجب شرعی" می دانستند.

حال باید از خودمان بپرسیم که در وضعیت های حساس کشور باید به میدان بیایم تا شاهد رشد و ترقی باشیم یا اینکه بی تفاوت با دشمن همراهی کنیم تا کشور به سراشیبی سقوط برود و اضاع روز به روز بدتر شود؟

یقینا شهدا اهمیت والای انتخابات را درک کرده اند و اینگونه مردم و آیندگان را به شرکت در سرنوشت خودشان دعوت می‌کنند.

اینک در آستانه یکی از حساس‌ترین انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم لذا به سخنان شهدا مراجعه کرده تا ببینیم امام‌زادگان عشق ما را به چه چیزی دعوت می کنند.

در وصیت نامه "شهید مهدی جعفری" می خوانیم: از مردم غیور و شجاع می‌خواهم که در مسائل سیاسی و انتخابات وارد شوند و نگذارند ولایت فقیه و روحانیت در خط امام مظلوم واقع شوند.

"شهید حسن استرون" از مردم درخواست کرده است که مردم کاری کنند نمایندگان صالح، پاک و از خود مردم باشند.

"شهید ملک حسین اسدی" یادآور شده است: با اخلاص در انتخابات شرکت و از خون شهیدان پاسداری کنید.

همچنین"شهید حسن باقری" نوشته است که بدانید هر رأی که شما به صندوق می‌ریزید مشت محکمی است که به دهان ضد انقلاب و دشمنان آمریکایی می‌زنید و یک قدم آنها را وادار به عقب نشینی می‌کنید.

بشنوید، شهدا شما را فرا می خوانند/ شهید ملک حسین اسدی: با اخلاص در انتخابات شرکت و از خون شهیدان پاسداری کنید

علاوه بر این "شهید سیدعلی اعتصامی" پیغام داده است: ای امت شهیدپرور حالت انقلابی و مذهبی خودتان را حفظ کنید و در صحنه انتخابات شرکت فعال داشته باشید و صحنه را ترک نکنید که این خواست دشمن است.

"شهید حسین ترك" می‌گوید اسلام آدم بی‌تفاوت و كناره‌گیر از مسائل سیاسی نمی‌خواهد؛ حضور در انتخابات یعنی راه سعادت را انتخاب كردن و دنبال وسوسه‌های شیطان نرفتن.

"شهید سیدرضا فاطمی" تأكید می‌كند در انتخابات با كمال شناخت، آگاهی، بصیرت و ایمان انتخاب كنید.

در دست نوشته "شهید رضا جوادی" آمده که آگاهانه انتخاب كنید و نگذارید هوس‌های شیطانی در شما راه پیدا كند.

"شهید عباس جوشقانی‌حسین‌آبادی" بیان داشته، خوب دقت كنید به چه كسی رأی می‌دهید كه اگر خطا كنید روز قیامت جوابگوی خون شهیدان خواهید بود.

در وصیت "شهید اسدالله حبیبی" آمده است هر كس به اندازه توانایی خویش احساس مسئولیت كند، در انتخابات با هوشیاری تمام به تقویت اسلام بپردازید. هی نگویید انقلاب برای ما چه كرده، بگویید ما به عنوان یک شیعه امام زمان(عج) چه كاری برای انقلاب و امام زمان(عج) كرده‌ایم.

"شهید مساح بوانی" نوشته است با حفظ شور و شوق انقلابی و حضور در صحنه انتخابات مشت محكم بر دهان ایادی استكبار بزنید.

"شهید علی طباطبایی" بیان می‌كند: ای مردم در صحنه باشید و افرادی را انتخاب كنید كه ثمره خون شهیدان را پایمال نكنند كه در این صورت شما مسئول خواهید بود.

"شهید صفر جبار زارع" نوشته که در همه انتخابات شركت كنید و رأی خود را بدهید.

انتخابات در جبهه

در وصیت "شهید سیدمهدی مشایخی" آمده است: با حضور در صحنه نماز جمعه، راهپیمایی‌ها و انتخابات به حفظ دستاوردهای انقلاب و حراست از آنها بپردازید.

"شهید علی گودرزی" وصیت كرده كه مواظب ضربه منافقین باشید. اینها در نهادها و انتخابات، در اجتماعات نفوذ می‌كنند و ضربه می‌زنند. كه امام عزیزمان فرمودند خطر منافقین از كفار بدتر است.

"شهید محمدعلی قیصری" اظهار كرده است: در انتخابات شركت كنید كه تكلیف الهی است. رأی شما دفاع از اسلام و قرآن است و مواظب باشید به كسانی كه برای شهرت و قدرت خود را مطرح ساخته‌اند رأی ندهید.

در نوشته "شهید قدم‌علی عابدینی" آمده است: همیشه در صحنه باشید و پا به پای مردم صحنه‌ها را پر نگه دارید و در انتخابات فعالانه شركت كنید و مواظب دشمنان داخلی و خارجی باشید.

"شهید علیرضا كریمی" تاكید می كند: صحنه‌ها را خالی نكنید و وحدت خود را حفظ كنید و با شركت در نمازهای جمعه و جماعت و برنامه انتخابات چشم دشمنان اسلام را كور كنید.

در وصیت "شهید فرج‌الله رضایی آدریانی" آمده است: برادران هوشیار باشید، در انتخاب افراد مواظب باشید، غافل نشوید كه در دام تبلیغات دشمنان اسلام بیفتید حتی در رفت و آمدهای خود مراقب باشید كه كسی شما را از مسیر رهبری خارج نكند.

حرف آخر اینکه 
می توان از کلیه وصیت نامه های شهدا این مطلب را برداشت کرد که باید پای صحنه بود تا به کشور، انقلاب و اسلام ضربه ای وارد نشد و با انتخاب یک فرد لایق، کارآمد، صالح و با تقوا سرنوشت کشور را به خوبی تعیین کرد.

انتهای پیام/ح/ر
نظرات بینندگان