کد خبر: ۱۴۷۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث «شیرازه»:

از کشف ۲۳دستگاه بيت كوين بدون مجوز در شیراز تا برق گرفتگي منجر به مرگ ۲ نفر در گلخانه

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

ناكامي قاچاقچيان در انتقال ترياك با موتورسيكلت

فرمانده انتظامی استان گفت: در بازرسي از زين 2 دستگاه موتورسيكلت در شهرستان "ني‌‌ريز"  109 کیلو ترياك كشف شد.

سردار رهام‌بخش حبيبي، بيان كرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر "ني‌ريز" با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند راكبان 2 دستگاه موتورسيكلت قصد انتقال مقداري ترياك از محورهاي خاكي به اين شهرستان دارند كه بررسي موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.

وي افزود: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر پس از هماهنگي با مقام قضائي به محور‌هاي خاكي و فرعي اطراف روستاي "بنه كلاغي" عزيمت و هر 2 دستگاه موتورسيكلت كه در حال تردد بودند را شناسايي و دستور ايست دادند.

فرمانده انتظامی استان با بيان اينكه پس از طي مسافتي تعقيب و گريز ماموران انتظامي موفق شدند هر دو دستگاه موتورسيكلت را توقيف كنند، گفت: با توجه به كوهستاني بودن منطقه يكي از راكبان كه عرصه را بر خود تنگ ديده بود متواري و راكب ديگر نيز دستگير شد. 

سردار حبيبي با اشاره به اينكه در بازرسي از زين موتورسيكلت‌هاي توقيفي 109 كيلو ترياك كشف شد، تصريح كرد: تلاش براي دستگيري متهم متواري با جديت ادامه دارد. 

اين مقام ارشد انتظامي با بيان اينكه قاچاقچي دستگير شده پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد، گفت: مبارزه بي امان با سوداگران مرگ در دستور كار بوده و شهروندان مي‌توانند اخبار و اطلاعات خود را در اين زمينه با شماره تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.


كشف 124 كيلو مواد مخدر در عمليات پليس داراب

فرمانده انتظامي "داراب" از كشف 124 كيلو مواد مخدر در عمليات روز گذشته ماموران انتظامي اين شهرستان خبر داد.

عليرضا نوشاد، بيان كرد: در اجراي طرح مبارزه با قاچاقچيان و سوداگران مرگ، روز گذشته ماموران انتظامي داراب حين گشت زني در محورهاي مواصلاتي منتهي به اين شهرستان در يك عمليات ضربتي به 2 دستگاه پژو 405 مشكوك و دستور ايست را صادر كردند.

وي افزود: پس از طي مسافتي تعقيب و گريز ماموران انتظامي موفق شدند هر دو خودرو را توقيف و براي بررسي بيشتر به مقر انتظامي دلالت دهند. 

فرمانده انتظامي داراب با بيان اينكه در اين خصوص 3 نفر قاچاقچي حرفه‌اي دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند، گفت: در بازرسي از هر دو دستگاه خودرو 117 كيلو ترياك و 7 كيلو حشيش (در مجموع 124 كيلو) كشف شد.

نوشاد از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با فروشندگان مواد مخدر، با مرکز فوريت هاي پليسي110 تماس و موضوع را اطلاع دهند.

56 راس گوسفند قاچاق به مرز نرسيد 

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات از کشف 56 راس گوسفند قاچاق و بدون مجوز به ارزش یک میلیارد و 400 میلیون ریال خبر داد.

ابوالحسن مزارعی، اظهار داشت: ماموران انتظامي "بوانات" در راستاي طرح مبارزه با قاچاق كالا و احشام هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي به يك دستگاه وانت نیسان مشكوك و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي افزود: ماموران انتظامي در بازرسي از اين خودرو 56 راس گوسفند قاچاق و بدون مجوز حمل از دامپزشكي را كشف و راننده را نيز دستگير كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان بوانات با اشاره به اينكه كارشناسان ارزش احشام مكشوفه را یک میلیارد و 400 میلیون ریال برآورد كرده‌اند، عنوان داشت: شهروندان مي توانند با ارائه گزارش‌ها و اطلاعات خود از طريق تلفن110 به پليس، در افزايش امنيت اجتماعي و اقتصادي جامعه اثرگذار باشند.

23 دستگاه بيت كوين بدون مجوز در "شیراز" كشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان "شیراز" گفت: در بازرسي از دو انبار 23 دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش 3 میلیارد و 500 میلیون ریال كشف شد.

فرج شجاعی، در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال در دو انبار در سطح شهرستان شیراز،  موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل اعزام و در بازرسی از آن مكان‌ها موفق شدند 23 دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق کشف كنند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با اشاره به اینکه در اين خصوص 3 نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند، گفت: كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 3 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد كرده‌اند.

کشف 17  دستگاه ماینر قاچاق در سپیدان

فرمانده انتظامی سپیدان  از کشف 17 دستگاه استخراج ارز دیجیتال و یک دستگاه پاور خارجي قاچاق و فاقد مجوز در اين شهرستان خبر داد.

احمد  فداکار، بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز دستگاه های استخراج ارز دیجیتال در کارگاهی واقع در "همایجان"، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

وی افزود: بلافاصله اکیپی از ماموران انتظامي پس از هماهنگي با مقام قضائي به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن مكان موفق شدند 17 دستگاه استخراج ارز دیجیتال و یک دستگاه پاور خارجي قاچاق کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان با اشاره به اینکه ارزش این دستگاه ها توسط کارشناسان، 3 میلیارد و 340 میلیون ریال تعیین شده است، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

كشف گردو  قاچاق ميلياردي در فراشبند

فرمانده انتظامي شهرستان "فراشبند" از كشف 840 كيلوگرم گردو خارجي قاچاق به ارزش يك ميليارد و 300 ميليون ريال خبر داد.

كرامت‌اله برومندي، بيان كرد: ماموران انتظامي "فراشبند" در اجرای طرح مبارزه با قاچاق كالا و ارز حین گشت زنی در محورهاي مواصلاتي به 2 دستگاه سواري سمند حامل بار مشكوك و آنها را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي با بيان اينكه در بازرسي از اين خودروها 840 كيلوگرم گردو خارجي قاچاق كشف و 2 نفر راننده نيز دستگير شدند، گفت: كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را يك ميليارد و 300 ميليون ريال برآورد كرده‌اند.

برق گرفتگي منجر به مرگ 2 نفر در گلخانه

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان از برق گرفتگي منجر به فوت دو مرد 30 و 40 ساله حين جا به جايي ميله‌هاي گلخانه در شهرستان "بيضاء" خبر داد.

كاووس محمدي اظهار داشت: در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر وقوع يک مورد برق گرفتگي در گلخانه‌اي در يكي از روستاهاي شهرستان "بيضاء"، بلافاصله ماموران انتظامي به همراه عوامل امدادي به محل مورد نظر اعزام شدند.

وي افزود: ماموران در بررسي‌هاي اوليه و نظريه كارشناسان مطلع شدند كه 2 مرد 30 و 40 ساله حين جا به جايي ميله‌هاي گلخانه و برخورد با كابل برق دچار حادثه شده و جان خود را از دست داده‌اند.

معاون اجتماعي پليس فارس با بيان اينكه اجساد متوفیان تحويل پزشكي قانوني شد، از كارگران و كارفرمايان خواست حين انجام كار جوانب ايمني را رعايت كنند تا شاهد اينگونه حوادث تلخ و ناگوار نباشيم.

کشف11 دستگاه استخراج ارز ديجیتال قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامي "لارستان" از کشف 11دستگاه استخراج ارز ديجيتال قاچاق به ارزش 5 ميليارد ريال در این شهرستان خبر داد. 

داود امجدی، اظهار داشت: ماموران کلانتری "11شهید ساریخانی" لارستان" مطلع شدند فردی با هویت معلوم در منزل خود اقدام به نگهداری و استفاده از دستگاهای استخراج ارز  می‌کند كه بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن مكان موفق شدند 11 دستگاه استخراج ارز ديجيتال قاچاق و متعلقات مربوطه را کشف كنند.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، گفت: کارشناسان ارزش ماینرهای كشف شده را 5 میلیارد ریال برآورد كردند.

انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان