کد خبر: ۱۴۷۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۱ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۰

انفجارمهیب بازاری در شرق بغداد را لرزاند و شماری کشته و زخمی برجای گذاشت

انفجار یک بمب در بازاری در شرق بغداد در منطقه صدر باعث کشته و زخمی شدن گروهی از مردم شد.
به گزارش سرویس رصد بین الملل شیرازه،  بر اثر این انفجار ۱۲ نفر زخمی شدند که تعداد دقیق تلفات انسانی هنوز روشن نیست و برخی خبرگزاری‌ها تا چهار کشته گزارش کرده‌اند. ‌‌

انفجار در بازاری در شرق بغداد (منطقه صدر) باعث کشته شدن دستکم یک نفر و زخمی شدن ۱۲ نفر گردید.

بر اساس گزارش‌های اولیه پس از انفجار دود سیاهی این محله را گرفت. علت انفجار ابتدا روشن نبوده است. تصاویر منتشر شده جمعیتی از مردم را در اطراف بقایای یک خودرو سوخته شده نشان می‌دهد که می‌تواند حاکی از انفجار بمب در آن خودرو باشد. این خودرو در کنار یک ماشین آتش‌نشانی پارک شده بود. بر اثر انفجار پنج خودرو دیگر نیز در آتش سوختند.

درگذشته حملات تروریستی از این دست تقریبا همه روزه در پایتخت عراق رخ می‌داد ولی در سال‌های اخیرو از زمان سقوط داعش در سال ۲۰۱۷ از شمار این گونه اقدامات بسیار کم شد.

یک انفجارمهیب بازاری در شرق بغداد را لرزاند و شماری کشته و زخمی برای گذاشت

بر اثر انفجار در یک خودرو در شرق بغداد گروهی کشته و زخمی شدند
در ماه ژانویه سال جاری (دوم بهمن سال گذشته) بر اثر دو انفجار انتحاری در بازار بغداد حداقل ۲۱ تن کشته و بیش از ۵۰ نفر مجروح شدند. این اولین حمله انتحاری در بغداد پس از سه سال بود.

انفجار امروز در بغداد ساعاتی پس از آن رخ داد که یک پهپاد مسلح به مواد منفجره به پایگاه نظامی نیروهای آمریکایی در فرودگاه اربیل حمله کرد. تقریبا هم زمان با حمله به فرودگاه اربیل، حمله‌ای موشکی به ۵۰ کیلومتری پایگاه نظامی باشیک (بعشیقه) در شمال استان نینوا صورت گرفت و یک سرباز ترکیه کشته شد.

هنوز مشخص نیست که آیا میان این حملات ارتباطی وجود دارد یا خیر.


انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان