کد خبر: ۱۴۷۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:

علت بی‌انگیزگی مردم برای حضور در پای صندوق های رای عملکرد ضعیف دولتمردان است/ تحول یعنی سرمایه های خفته نظام و کشور را زنده کرد

حجت‌الاسلام حاجی صادقی گفت: ایجاد تحول در کشور مرد میدان می خواهد و تحول یعنی سرمایه های خفته نظام و کشور را زنده کنیم.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، حجت الاسلام والسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسمی که با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در دانشگاه قم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، گفت: در دموکراسی غربی، مهندسی انتخابات وابسته به تبلیغات و خواسته‌های نظام سرمایه داری است و امروز در انتخابات آمریکا منافع اقتصادی دو حزب، قالب مردم را پای صندوق‌های رای می‌کشد. این در حالی است که در نظام اسلامی اصالت در انتخابات بر بصیرت مردم است و صرف تبلیغات و فضاسازی‌ها نباید بر اصل بصیرت در انتخاب فرد اصلح تاثیر بگذارد.

وی افزود: بسیاری از فضاسازی‌های تبلیغاتی صادقانه و درست نیست و افرادی که از تقوای لازم برخودار نباشند در این فضا‌ها سوار شده و آشکارا دروغ گفته و وعده‌های غیرقابل عمل می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه باید سطح بصیرتی مردم در حدی افزایش یابد که مردم تحت تاثیر فضاسازی‌های ایام انتخابات قرار نگیرند و در زیر پرچم هر تبلیغی سینه نزنند. خاطر نشان کرد: انتخابات پیش رو از جنبه امنیت ملی، اقتدار و بسترسازی تحولات عظیم برای بهبود بی اعتمادی ها، دلسردی‌ها و مشکلات اهمیت بسیاری دارد و در مقابل با کاهش مشارکت، می‌تواند موجبات سو استفاده جبهه استکبار را فراهم آورد.

نماینده ولی فقیه در سپاه علت تراشی برای تغییر زمان مناظرات انتخاباتی را از نمونه‌های تغییرات نرم فرهنگی در کشور دانست و یادآور شد: دشمن تلاش دارد ذائقه فرهنگی مردم را تغییر دهد تا با سرگرم سازی آن‌ها به امور دنیوی مردم را از سنگر و آرمان‌های اصیل انقلاب دور نگه دارد در حالی که سوخت رسان از یک کشور مردم هستند و بدون آن‌ها نمی‌توان کاری را در کشور به پیش برد.

حاجی صادقی با اشاره به برخی واکنش‌ها و اظهار نظر‌ها به موضوع احراز صلاحیت کاندیدا‌ها در دوره جدید انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم به دلیل مشکلات به ویژه تبعیض‌ها، ناراضی و دلگیر هستند و ازنهاد‌های نظارتی انتخابات بویژه شورای نگهبان انتظار دارند همواره بدون مصلحت اندیشی و با پایبندی کامل به موازین و قوانین شرعی مبادرت به اجرای وظایف خود در بررسی و اعلام احراز صلاحیت افراد بپردازند.

نماینده، ولی فقیه در سپاه خاطر نشان کرد: در عراق نظام سیاسی آن‌ها بعد از یک دوره کوتاه تمایل به آمریکا به سمت ایران متمایل شده است و امروز انقلاب اسلامی در اوج اقتدار خود است و دشمن به درستی فهمیده که انقلاب پاسخ متقابلی به ماجراجویی‌هایی آن‌ها در دریا، هوا، صنعت موشکی وغیره وارد خواهد کرد.

حاجی صادقی اظهار کرد: انقلاب اسلامی از نظر بعد بین المللی در بهترین شرایط قرار دارد و تنها نگرانی ما مشکل و وضعیت مدیریت در داخل کشور است و برخی از مدیران عملا نمی‌خواهند کاری برای مردم و کشور انجام دهند و مشکل فراتر از ندانستن مدیران، به اصول و ضوابط مدیریتی است.

نماینده، ولی فقیه در سپاه ابراز داشت:علت بی انگیزگی مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای، عملکرد ضعیف دولت مردانی است که با تبلیغات ناجوانمردانه می‌خواهند کاهش مشارکت احتمالی را به پای منتقدین خود و نهاد‌های دیگر بنویسند و آن‌ها را متهم کنند.

حاجی صادقی افزود: راه عبور از مشکلات کنونی قهر کردن با صندوق‌های رای نیست بلکه راهکار عبور از معضلات و نارضایتی‌های کنونی، حضور پرشور مردم برای بسترسازی تحولات بزرگ در کشور است.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه در منطق اسلام انتخاب آزاد است، اما مومن در قبال انتخاب خود درچارچوب اسلام مسئول است و باید بتواند نسبت به رایی که می‌دهد پاسخ بدهد، گفت:کسانی امروز از یاس و ناامیدی سخن می‌گویند که علم، توانایی و روحیه تحول ندارند؛ ایجاد تحول در کشور مرد میدان می‌خواهد و نمی‌شود با وعده‌های تبلیغاتی غیر عملیاتی و بازی با احساسات مردم آن‌ها را پای صندوق‌های رای کشید.

حاجی صادقی اضافه کرد: تحول یعنی سرمایه‌های خفته نظام و کشور را زنده کنیم و برای اجرای عدالت نسخه و برنامه عملیاتی داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه کشور به رییس جمهور و دولتی نیاز دارد که استکبارستیز، ظلم ستیز و در امتداد ولایت باشد و خود را سرباز ولایت بداند برخی رویکرد‌ها نزد دولتمردان را نقد و تصریح کرد: روسای جمهور به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی کشور بایستی خود را مجری قوانین و سیاست‌های نظام بدانند و نباید به گونه‌ای فکر و عمل کنند که وظایف ذاتی و مسئولیت‌های قانونی آن‌ها به حاشیه برود.

نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: مردم انتظار دارند دولت‌ها و روسای جمهور، خود را تابع رهبری بدانند و توصیه‌ها و هدایت‌های ایشان را که دلسوزانه و برای کشور و دولت راهگشا است را به طور جدی مورد اهتمام قرار دهند.

وی در پایان با اشاره به برنامه‌ها و سیاست‌های تبلیغی جناح‌های سیاسی پیرامون انتخابات خاطرنشان کرد: عده‌ای از جناحی، برای تبلیغات ۱۰ روز آخر انتخابات با پشتوانه سرمایه مادی و شیوه‌های تبلیغی غربی برای سوار شدن بر موج احساسات مردم برنامه جدی دارند، که انشاالله با هوشمندی مردم مواجه خواهند شد.

حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده، ولی فقیه در سپاه همچنین در مدرسه علمیه معصومیه قم، در تبیین رویکرد‌های جدید حوزه در فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای گفت: بایستی از امکانات و ابزار‌های موجود در فضای مجازی بیشتر استفاده شود.

وی بر اساس فرازی از سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد افکار دشمن و نامتجانس بودن آن گفت: دشمن بنا دارد جلوی ماندگاری و پیش روندگی انقلاب اسلامی را بگیرد، اما جبهه انقلاب در تقابل با آن بایستی با انگیزه، ابتکار، تنوع و برنامه‌های موثر و حساب شده حرکت کند.

نماینده، ولی فقیه در سپاه با اشاره به زمینه‌های تفاهم همکاری و هم افزایی سپاه و حوزه‌های علمیه و ضرورت تقویت آن در راستای تحقق اهداف انقلاب و وجود بستر مناسب سپاه جذب روحانیون روشنگر وانقلابی در سپاه گفت: هم اکنون تعداد قابل توجهی از طلاب فاضل در سپاه پاسداران به صورت رسمی مشغول به کار هستند و در صدد هستیم از ظرفیت‌های مناسب روحانیون در پیشبرد اهداف وهدایت جریان انقلاب استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع بصیرت افزایی روشنگری در فضای مجازی افزود: فضای مجازی ظرفیت مناسبی است که در آن می‌توان به روشنگری و بصیرت افزایی پیرامون حقایق، واقعیات، الزامات و ضرورت‌های انقلاب و نیاز‌های اساسی مردم و کشور در مقاطع مختلف بویژه در دوران انتخابات پرداخت.

حاجی صادقی در پایان با اشاره به موضوع حساس و مهم انتخابات گفت: امروز انتخابات به امنیت ملی، ماندگاری انقلاب و همچنین اقتدار نظام گره خورده است و می‌تواند سرآغاز تحول جدید در روند تکاملی و آرمانی انقلاب و پیشرفت کشور باشد.

انتهای پیام/ح/ر
نظرات بینندگان