کد خبر: ۱۴۷۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
امام جمعه شیراز:

قرآن هدایت گر و انسان ساز است/حضور در انتخابات عمل به وصیت امام خمینی(ره)

آیت الله دژکام گفت: در وصیت امام راحل توجه به اهل بیت (ع) و الگوپذیری از این بزرگان مورد تاکید قرار گرفته است و تمام اندیشه و منش ایشان در حدیث «ثقلین» خلاصه شده است.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز امروز در خطبه های نماز جمعه شیراز در مسجد شهدا با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: اگر به اندازه ذره ای کوچک کار نیکو و خیر انجام داده باشیم، همان عمل جلوی ما می آید و اگر ذره ای شر انجام دهیم، نتیجه آن را در روز قیامت خواهیم دید.

وی افزود: در تلاش های انتخاباتی باید توجه به این خیر و شر را در نظر گرفت زیرا روز قیامت هیچ کس بار دیگری را به دوش نخواهد کشید و اگر به حمایت و مخالفت با دلیل از نامزدی وارد عرصه انتخابات می شوید، خیر و شر را باید به خوبی در نظر بگیرید.

نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: نباید به ناحق در مورد فردی در این حوزه صحبت کنیم که این امر از تاکیدات مقام معظم رهبری است؛ در وصیت امام راحل توجه به اهل بیت (ع) و الگوپذیری از این بزرگان مورد تاکید قرار گرفته است و تمام اندیشه و منش ایشان در حدیث «ثقلین» خلاصه شده است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه اگر امام خمینی (ره) مرد میدان شد و علیه ظلم به مبارزه پرداخت از قرآن کریم، پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت (ع) الگو گرفت؛ اظهار داشت؛ هر سال و هر روز ما باید با توجه به قرآن و اهل بیت (ع) باشد و تشکل های قرآنی استان باید در این راستا تلاش کنند زیرا فاصله از قرآن و اهل بیت (ع) نباید در انقلاب الهی ما وجود داشته باشد.

وی با تاکید کرد براین موضوع که عرصه سیاسی و اقتصادی ما و اجرای عدالت باید بر اساس قرآن و اهل بیت (ع) باشد، خاطرنشان کرد: این مسیری است که امام راحل برای ما روشن و واضح ترسیم کرد؛ قرآن، انسان ساز است و ما از نگاه فلسفه سیاسی اسلامی به فرد توجه می کنیم تا به جامعه عدالت پرور دست یابیم و قرآن، فرد و جامعه را هدایت می کند و بشریت را به آنچه لازم است می رساند.

آیت الله دژکام با تسلیت شهادت امام صادق (ع) افزود: به گفته امام خمینی (ره)، امام صادق (ع) ناجی مکتب شیعه محسوب می شوند و مذهب جعفری داشتن از افتخارات ملت و انقلاب ما است.

امام جمعه شیراز در خطبه دوم نماز  با تسلیت شهادت شهدای قیام 15خرداد گفت: امام خمینی (ره)، رمز پیروزی انقلاب اسلامی را اخلاص و نیت الهی و اجتماع و وحدت ملت می داند و برای اداره و حفظ انقلاب اسلامی به اخلاص و وحدت همواره نیاز داریم.

به گفته این استاد دانشگاه، باید در تمام کارها رضای خدا را در نظر بگیریم، از خودمان حساب بکشیم که چقدر رضای خدا را در کارهای خود کسب کرده ایم و در این راه اتحاد ما نیز باید در هر شرایطی در اولویت قرار داده شود.

نماینده رهبرمعظم انقلاب  با اشاره به شرکت در انتخابات عمل به وصیت امام خمینی (ره) است، اضافه کرد: امام راحل (ره) در وصیت خود فرموده اند که «وصیت من به ملت شریف ایران این است که در تمام انتخابات در عرصه حضور و مشارکت داشته باشند.»

این مقام مسئول گفت: رهبر معظم انقلاب نیز در سخنان اخیرشان فرموده اند: « تمام ملت از مراجع و علمای بزرگ تا طبقه کشاورز، کارگر و کارمند، همگی مسئول کشور و اسلام هستند و در برخی مواقع، عدم حضور، گناهی در راس گناهان است.»

امام جمعه شیراز در پایان خطبه ها ابراز امیدواری کرد که در 28 خرداد شاهد حضور حداکثری مردم در عرصه انتخابات و انتخاب اصلح باشیم. تا مشکل مردم حل شود.

انتهای پیام/ح/ر
نظرات بینندگان