کد خبر: ۱۴۷۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۰ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۰

انفجار و آتش سوزی شدید در آپارتمان مسکونی

رییس سازمان آتش ‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از انفجار و حریق یک ساختمان مسکونی در بلوار فرصت شیرازی خبر داد.
به گزارش  سرویس حوادث شیرازه، محمد هادی قانع رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در این باره گفت: در ساعت ۲۲:۱۷ امشب حادثه انفجار در یک ساختمان مسکونی به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان دو  ایستگاه ۷ و ۱۰ را به عنوان تیم اصلی و دو ایستگاه ۱۲ و ۹ را به عنوان تیم های کمکی به محل حادثه واقع در بلوار فرصت شیرازی خیابان فاضل اعزام کرد.

وی با بیان اینکه اولین گروه از آتش‌نشانان سریعا بعد از اعلام حادثه به محل رسیدند، گفت: با حضور عوامل آتش‌نشانی در محل مشاهده شد که حادثه در یک ساختمان مسکونی که دارای چهار طبقه ( هر طبقه دارای ۴ واحد) بود، رخ داده و کانون آن نیز انفجاری بوده که در یکی از واحدهای طبقه همکف به وقوع پیوسته بود و موجب حریق و شکستگی شیشه درها وپنجره‌های ساختمان مذکور شده است.

قانع با بیان اینکه آتش‌نشانان با تقسیم شدن به دو گروه اقدامات خود برای اطفای حریق و نجات را در دستورکار خود قرار دادند، گفت: یک گروه از آتش‌نشانان اقدام به اطفای حریق و ایمن‌سازی محل کرده و با توجه به سرایت شعله های آتش از پنجره ساختمان به واحد طبقه اول  با تلاش همه جانبه موفق به اطفای کامل آتش و جلوگیری از گسترش آن شدند.

وی اضافه کرد: گروه دوم نیز همزمان اقدام به تهویه دود و خروج افراد اقدام کردند. 

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با بیان اینکه به گفته شاهدان حادثه هنگام وقوع حادثه مالک واحد مذکور دچار سوختگی شده بود، گفت: این فرد در همان لحظات اولیه توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شد. 

وی درباره علت این حادثه نیز گفت: بررسی اولیه کارشناسان حاکی از آن است که نشت گاز و ایجاد شعله سبب وقوع این حادثه شده است، اما تحقیقات و بررسی های تکمیلی پس از اتمام عملیات  آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان