کد خبر: ۱۴۷۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۷ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
نماینده مجلس در گفتگو با «شیرازه»؛

شرکت در انتخابات یعنی نه به وضع موجود/ فارس باید به لحاظ رتبه ای به جایگاه اصلی خود بازگردد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: شرکت در انتخابات یعنی نه به وضع موجود و اگر قرار است این شرایط را متحول کنیم باید حضور حداکثری در انتخابات داشته باشیم نه اینکه منصرف شویم.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، اهميت و جايگاه ويژه انتخابات موجب شده که دشمنان نظام اسلامی، تمامی تلاش خويش را به کار بگيرند تا مردم را نسبت به شرکت در انتخابات دلسرد و مأيوس نمايند تا بدين وسيله نظام را از اين پشتوانه قوی محروم سازند و بتوانند در روند حرکت نظام خلل وارد نمايند از اين رو برای خنثی نمودن توطئه دشمنان بايد تدابير و راهکارهایی انديشيد که انگيزه مشارکت مردم در انتخابات افزايش یابد و زمينه حضور حداکثری آنان فراهم گردد.

اما در ابتدا باید دید معیارهای یک انتخاب درست و اصلح چیست و مردم چگونه باید کاندیدای خود را برگزینند.

به همین خاطر «شیرازه» در ادامه سلسله گفتگوها به سراغ نمایندگان، نخبگان سیاسی، اساتید دانشگاه و علما رفته و در این خصوص نظرات آنان را جویا شود.

در این شماره «خبرنگار شیرازه» به سراغ عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده مردم شهرستان‌های کوار،سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی رفته تا نظر وی را در خصوص شاخص های یک انتخاب اصلح جویا شود.

کاندیدای اصلح باید دارای ویژگی‌های مردمی بودن، فساد ستیزی،جوان گرایی و انقلابی بودن باشد

رحیمی در مورد شاخص های انتخاب اصلح گفت: همانطور که مقام معظم رهبری به خوبی شاخص ها را تدوین کردند کاندیدای اصلح باید دارای ویژگی های مردمی بودن، فساد ستیزی،جوان گرایی و انقلابی بودن باشد همچنین به فرمایش معظم له یک رئیس جمهور خوب باید با کفایت و با ایمان باشد دارای عملکرد انقلابی و جهادی بوده و معتقد به توانمندی‌های داخلی باشد.

وی ادامه داد: از طرفی نیز شرایط جامعه اکنون مشخص است پس کسی که انتخاب می شود باید بتواند وضعیت موجود را بدون شعارزدگی و شعارگرایی و در چارچوب واقعیت‌ها این مشکلات و کاستی ها را مرتفع و به مشکلات مردم توجه کند.

از دادن وعده هایی که ممکن است مردم را نسبت به خود فرد بد بین کند پرهیز شود

رحیمی با بیان اینکه شرایط اقتصادی امروز جامعه شرایط بسیار سختی است، اظهار کرد: کاندیدای اصلح باید از دادن وعده هایی که ممکن است مردم را نسبت به خود فرد بد بین کند پرهیز کند، چرا که شاید تغییرات بزرگ زود هنگام میسر نباشد.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس در خصوص مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نیز عنوان کرد: آنچه که مسلم است نباید با خودمان قهر کنیم پاسخ ما به وضعیت موجود و نه گفتن به این شرایط با شرکت نکردن در انتخابات امکانپذیر نیست اگر در انتخابات شرکت نکنیم یعنی اینکه ما طالب تغییر نیستیم.

رحیمی ادامه داد: شرکت در انتخابات یعنی نه به وضع موجود و اگر قرار است این شرایط را متحول کنیم باید حضور حداکثری در انتخابات داشته باشیم نه اینکه منصرف شویم.

وی افزود: از مردم خواستارم برای تغییرات لازم و ساختن شرایط مناسب یک انتخاب درست داشته باشند و نگاه کنند ببینند آنان که دلسوزشان هستند چه می‌گویند.

این عضو مجمع نمایندگان فارس با بیان اینکه کسی که دوست است دعوت می‌کند به شرکت در انتخابات، تصریح کرد: آنهایی که در خارج و داخل کشور بانی وضع موجود هستند عدم مشارکت را تبلیغ می‌کنند و این حرکت هدفمند آنها می‌تواند یک معیار درست برای حرکت ما باشد.

رحیمی با اشاره به این ضرب المثل که به لقمان گفتند، «ادب از که آموختی، گفت از بی ادبان»، اظهار کرد: ما نیز باید در مسیر سیاسی و انتخاب سرنوشت کشورمان نگاه کنیم آنان که نمی‌خواهند کشور ما پیشرفت کند چه تبلیغاتی می‌کنند مردم دقیقا جهت خلاف آن حرکت کنند تا دشمن مأیوس گردد.

شرکت در انتخابات یعنی نه به وضع موجود/ فارس باید به لحاظ رتبه ای به جایگاه اصلی خود بازگردد

فارس باید به لحاظ رتبه ای به جایگاه اصلی خود بازگردد

نماینده مردم شهرستان های سروستان، کوار و خرامه در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به سوال «شیرازه» مبنی بر اینکه شما به عنوان یکی از نمایندگان فارس اگر قرار باشد خواسته ویژه ای از رئیس جمهور آینده داشته باشید آن مطالبه چیست؟ تصریح کرد: با توجه به اینکه استان فارس یک استان چهار فصل است، دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل های ویژه ای است پس در گام نخست تقاضای من از رئیس جمهور آینده این است که استان فارس را به جایگاه اصلی خود، نه از نظر موقعیت فعلی یعنی به لحاظ، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و...بلکه به لحاظ رتبه ای به جایگاه خود برگرداند.

رحیمی مظفری در ادامه با تاکید بر اینکه ما در بخش کشاورزی، فرهنگ و هنر، پزشکی، الکترونیک و... سالها دارای رتبه های برتر کشوری بوده ایم، عنوان کرد: اما اعتقاد بنده بر این است که استان فارس از جایگاه خود عقب نشینی کرده است پس درخواست من این است که رئیس جمهور آینده کاری کند که این همه پتانسیل که در فارس وجود دارد به کمک کشور بشتابد.

وی با بیان اینکه برخی از استانها تنها در یک یا چند زمینه و محور خاص و مختصر دارای پتانسیل هستند، گفت: استان فارس در تمامی محور ها از جمله، نفت، گاز، پتروشیمی، کشاورزی، پزشکی، گردشگری، معدنی و حتی گیاهان دارویی دارای ظرفیتهای فراوانی است به گونه ای که در هر بخش دست بگذارید به مثابه یک کشور است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان تصریح کرد: متاسفانه زیر ساخت‌های موجود در فارس بسیار ضعیف است و نیاز به یک نگاه ویژه دارد.

انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان