کد خبر: ۱۴۷۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۴ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۰

تنش میان فلسطین و رژیم صهیونیستی در همه جبهه‌ها افزایش یافت

یک روزنامه لبنانی با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان «سرزمین اشغالی ۱۹۴۸»، «کرانه باختری» و «نوار غزه»، گزارش کرد که نشانه‌های افزایش تنش میان فلسطین و رژیم صهیونیستی در همه جبهه‌ها مشاهده می‌شود.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، روزنامه لبنانی الاخبار امروز شنبه گزارش کرد که تنش میان رژیم صهیونیستی و فلسطین، چند روز پس از آتش‌بس اخیر، دوباره در حال افزایش است. 

الاخبار نوشت: اسرائیل حملات خود به فلسطینی‌های ۴۸ را هنوز ادامه می‌دهد و روند سرکوب و بازداشت فلسطینی‌ها در کرانه باختری اشغالی و قدس اشغالی افزایش یافته است.

اصطلاح فلسطینی‌های ۴۸ یا عرب داخل سرزمین اشغالی، به آن دسته از فلسطینی‌هایی اطلاق می‌شود که در خاک اشغال شده فلسطین تا سال 1948 زندگی می‌کنند. رژیم صهیونیستی به این دسته از فلسطینی‌ها «عرب‌های اسرائیل» می‌گوید.

طبق این گزارش، رژیم صهیونیستی همزمان با افزایش اقدامات علیه قدس و کرانه باختری، با اعزام پهپادهای جاسوسی متعدد به غزه که در ارتفاعی پایین پرواز می‌کردند، اقدامات علیه نوار غزه را افزایش داده است. با این حال مقاومت در غزه با شلیک به سوی این پهپادها آمادگی خود برای مقابله با هر گونه اقدام علیه غزه را به نمایش گذاشت. 

الاخبار به تلاش‌های مصر برای میانجی‌گری بین مقاومت غزه و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و نوشت، دو پرونده بازسازی خرابی‌های جنگ و پرونده کمک‌ها به غزه دو موضوعی است که مصر تلاش می‌کند آن را مهار کند تا به تنش دوباره منجر نشود.

همزمان با این اقدامات رژیم صهیونیستی، بار دیگر فراخوان‌ها در فلسطین اشغالی برای برپایی «راهپیمایی پرچم» که در حین آن، شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست وارد مسجد الاقصی می‌شوند و با این کار قوانین متعلق به این مکان مقدس را نقض و فلسطینی‌ها را آزرده‌خاطر می‌کنند، افزایش یافته است. این اقدامات بود که سبب درگیری فلسطینی‌ها با پلیس رژیم صهیونیستی در قدس و مسجد شد و در پی آن مقاومت در غزه با آغاز واکنش‌های موشکی، موجب شد که رژیم صهیونیستی موقتا از اقدامات خود در قدس عقب‌نشینی کند. 

در فلسطین دو تحلیل درباره چرایی افزایش اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی علیه فلسطین وجود دارد؛ برخی علت را در انگیزه بنیامین نتانیاهو می‌دانند که قصد دارد قبل از ترک صحنه سیاسی و از دست دادن منصب نخست‌وزیری، وضعیت را متشنج کند. برخی دیگر می‌گویند، اسرائیل و چهره واقعی آن همین است چه نتانیاهو نخست‌وزیر باشد چه نفتالی بنت.

انتهای پیام/ع/ر
نظرات بینندگان