کد خبر: ۱۴۷۳۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۱ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
در گفتگو اختصاصی با «شیرازه» مطرح شد:

همتی و مهرعلیزاده در اخلاق رد شدند/ نیروهای انقلابی با انگیزه و برنامه ریزی مدون به دنبال خدمت هستند

محمدحسن قدیری ابیانه گفت: اخلاق در مناظره را آقایان همتی و مهر علیزاده رعایت نکردند لذا با توهین و بی سواد نشان دادن فردی مثل آیت الله رئیسی نشان دادند که دست برخی از کاندیداها خالی از برنامه است و به تخریب روی آوردند.
محمدحسن قدیری ابیانه سفیر پیشین ایران در ایتالیا و مکزیک و صاحب نظر در حوزه اقتصاد در گفتگو اختصاصی با پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، مناظره دور اول نامزدهای ریاست جمهوری را مورد اشاره قرار داد و گفت: برخی از کاندیداها نظیر آقای همتی در مواجهه با سوالات مرتبط با دوران تصدی هم نتواست پاسخ دقیق را ارائه کنند چراکه در پاسخ به سوالی همچون "ابر بدهکاران بانکی" زبانشان قاصر است، چون اصولا به نوعی درگیر مفاسد هستند لذا می توانستند در دوران تصدی خودشان با این معضل برخورد کنند اما محقق نشد. 

وی افزود: آقای همتی تلاش می کرد که مسئولیت و مشارکت خودش را در فاجعه ای که پیش آمده پنهان کند لذا از عنوان این مسائل همچون "اقتصاد آقای روحانی را قبول نداشتم" و من را عزل کردند استفاده کرد اما باید توجه داشت که در این مدت مسئول بوده و سیاسیت های او بر مشکلات اقتصادی کشورمان افزود.

بیشتر بخوانید: 
قدیری ابیانه با اشاره به اینکه آقای همتی سعی در برانگیختن احساسات داشت تا رای جمع آوری کند و در حقیقت از پاسخ به سوالات طفره برود، اظهار داشت: وی در این مناظره دیگر نامزدها را تهی از عدم فهم مسائل اقتصادی نشان داد لذا سعی کرد مدرک تحصیلی آقای رضایی را نیز زیر سوال ببرد، در صورتی که اخذ مدرک خود آقای همتی نیز مورد بحث است.

این صاحب نظر در حوزه اقتصاد با گزارش های ارائه شده در مناظره را مورد اشاره قرار داد و تشریح کرد: آقای مهرعلیزاده در گزارش مربوط به دست آوردهای دولت آقای خاتمی آمارهای درستی ارائه نداد و اعلام برخی از ارقام صرفا آمارهایی بود که خود دولت منتشر کرده است ضمن اینکه بسیاری از پروژه های افتتاح شده در اوایل دولت آقای خاتمی، پروژه های دولت آقای هاشمی بود که 95 درصد پیشرفت داشت لذا تورم ناشی از سازندگی در دوران آقای هاشمی تحمل شد پس نباید افتخار احداث پروژه ها را به پای دولت بعد نوشت.

وی عملکرد آقای آیت الله رئیسی را خیلی متین، باوقار و مسلط به مسائل توصیف کرد و گفت: آیت الله رئیسی نشان داد که با مسائل اقتصادی آشنا است؛ آقای مهر علیزاده خطاب به آقای رئیسی با عنوان اینکه شش کلاس سواد دارید، خواست تحصیلات فقهی، حوزوی و حقوقی این نامزد انتخابات ریاست جمهوری را نادیده بگیرد درحالی که آقای مهرعلیزاده منصوب کسی است که مدرک حقوق دزدی دارد.

سفیر پیشین ایران در ایتالیا و مکزیک با بیان اینکه مسئولیت هایی که آیت الله رئیسی داشته باعث شده که در مسائل مختلف اقتصادی تجربه های کافی را تجربه کند، خاطرنشان کرد: آقای همتی خود را اقتصاددان معرفی می کرد اما در ادامه مناظره مشخص شد که برنامه خاصی برای پیشبرد امور اقتصادی ندارد و این سوال مطرح می شود که اگر برنامه ای داشت چرا در زمان مسئولیت اجرایی نکرد و سیاسیت های دولت را مورد انتقاد قراد نداد؟

بیشتر بخوانید: 

همتی و مهرعلیزاده در اخلاق رد شدند/ نیروهای انقلابی با انگیزه و برنامه ریزی مدون به دنبال خدمت هستند

به گفته قدیری ابیانه، آقای همتی دم از فساد می زدند در صورتی که بیشترین ارز نیمایی و دولتی به فامیل یکی از مقامات دولت برای واردات اختصاص داد و هیچ وقت مصاحبه ای در رسانه ها و جراید مبنی بر مبارزه با فساد بستگان هیئت دولت دیده نشده است.

این سفیر اسبق کشورمان تصریح کرد: اخلاق در مناظره را آقایان همتی و مهر علیزاده رعایت نکردند لذا با توهین و بی سواد نشان دادن فردی مثل آیت الله رئیسی نشان دادند که دست برخی از کاندیداها خالی از برنامه است و به تخریب روی آوردند.

این کارشناس امور سیاسی با بیان این موضوع که مدال اخلاق در مناظره دیروز به آیت الله رئیسی و آقای جلیلی تعلق گرفت، اضافه کرد: رشته تخصصی آقای قاضی زاده هاشمی با اینکه پزشکی است اما نشان داد که در مسائل اقتصادی حرفی برای گفتن دارد و آقای رضایی نسبتا خوب عمل کرد و باتوجه به اشراف نسبت به مسائل کشور کلید آقای روحانی را بحق بی خاصیت عنوان کرد.  

وی در پاسخ به پرسش «خبرنگار شیرازه» مبنی بر بهترین برنامه اقتصادی مربوط به کدام نامزد بود؟ گفت: در فرصت کوتاه مناظره مجالی برای ارائه جزئیات برنامه های اقتصادی نامزدها تحقق نیافت و باید راهکار برنامه بیشتر مورد تشریح قرار می گرفت؛ آیت الله رئیسی و برخی از کاندیداها صادقانه مواضع اقتصادی خود را مطرح می کرد اما آقایان همتی و مهرعلیزاده با بازی با کلمات از ارائه برنامه طفره رفتند.

بنابه عقیده قدیری ابیانه، آقایان مهرعلیزاده و همتی در اخلاق رد شدند و با به رخ کشیدن مدرک تحصیلی به دیگران اثبات کردند که فاقد اخلاق و شعور لازم هستند و برای رسیدن به قدرت تحقیر دیگران را آغاز کردند لذا این کار باعث ناامیدی همان حداقل طرفدار شد.

این صاحب نظر در اقتصاد با اشاره به برخی از برنامه های نامزدهای انتخاباتی گفت: یارانه 450 هزار تومان شاید با تامین منابع صحیح امکان پذیر باشد اما برنامه پرداخت حقوق به خانم های خانه دار یک مناسب نیست؛ انگیزه ها در نیروهای انقلابی مثبت بوده و قصد خدمت دارند لذا با برنامه ریزی طرح های مدون خودشان را آماده کرده اند. 

بیشتر بخوانید:

به گزارش شیرازه، مناظرات انتخاباتی بین ۷ نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با موضوع «اقتصاد» عصر روز شنبه ۱۵ خرداد ماه برگزار شد.

در این مناظره سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی، سعید جلیلی عضو شورای عالی امنیت ملی، امیر حسین قاضی‌زاده نائب رئیس مجلس یازدهم، علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس و محسن مهرعلیزاده معاون تربیت بدنی رئیس دولت اصلاحات نظرات و برنامه‌‌های خود را مورد طرح و نقد یکدیگر قرار دادند.

هر هفت نامزد حاضر در این دوره از انتخابات، در این مناظره به پرسش هایی با موضوع «اقتصاد» پاسخ دادند. در نخستین مناظره ۲۱ سوال از نامزد‌ها پرسیده شد و هر نامزد در انتهای مناظره ۴ دقیقه فرصت داشت تا جمع بندی داشته باشد.

انتهای پیام/ح/ر
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
اصولتراش
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
0
بس کنید باند شیرازه...............همه بد هستند الا بانداصولتراش