کد خبر: ۱۴۷۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۰
رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز:

لیست نامزدهای انتخابات شورای شهر شیراز تا ۱۹ خرداد ماه منتشر خواهد شد

فرماندار شهرستان شیراز با تاکید بر اینکه تلاش کارگزاران برای عزت و سر بلندی ایران اسلامی تکلیفی قانونی و ملی است، گفت: ما مجری و مکلف به برگزاری انتخابات هستیم از این رو مصمم خواهیم بود تا انتخاباتی در شان مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزار کنیم که بسترساز توسعه کشور و اقتدار ملی است.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، محمد رضا امیری فرماندار شیراز در نشست هماهنگی اعضای هیات اجرایی، هیات نظارت و روئسای مراکز انتخابات این شهرستان گفت: مسئولین مراکز انتخابات رصد مسائل شعب و حل آن را به طور جدی دنبال کنند تا فرآیند رأی گیری در روز مقرر راس ساعت مقرر آغاز و تمامی شعب بر خط باشند. 


رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز با اشاره به شرایط خاص شهرستان به لحاظ وسعت و جمعیت، تدارک و پشتیبانی انتخابات را بسیار حائز اهمیت برشمرد و افزود: تعداد شعب اخذ رای نسبت به انتخابات دوره  قبل با 22 درصد افزایش به 832 شعبه رسیده است و با توجه به تاکید ریاست جمهوری مبنی بر عدم تراکم جمعیت درشعب اخذ رأی به دلیل محدودیت های کرونایی، برای هر شعبه تا هفت نفر عضو اجرایی در نظر گرفته شده و در سامانه اختصاصی ثبت و مشخص شده اند.

فرماندار شهرستان شیراز با تاکید بر اینکه معارفه اعضای هیات اجرایی و مسئولین مراکز یکی از اهداف این نشست به منظور ایجاد تعامل و هماهنگی های لازم در برگزاری انتخابات منظم تر بوده است، اظهار کرد: در تمامی شعب اخذ رای یک نفر نماینده فرماندار حضور دارد که از هم اکنون فرایند تقسیم کار و مسئولیت ها باید مشخص و اعضا وظایف خود را بدانند تا ماموریت و رسالتی که در برگزاری انتخابات و صحت آن بر عهده است محقق شود. 

 امیری در ادامه اظهارکرد: آخرین لیست نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و لیست 832 شعبه اخذ رأی شهرستان شیراز، از 17 تا 19 خرداد ماه به صورت عمومی منتشر خواهد شد. 


وی با اشاره به اینکه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری از هفتم خرداد ماه شروع شده و به مدت ۲۰ روز تا ۲۷ خرداد ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: از بیستم خرداد ماه تبلیغات انتخابات شوراهای شهر نیز آغاز خواهد شد که به غیر از ساز و کار قضایی، کمیته نظارت بر تبلیغات انتخاباتی، متشکل از نمیندگان شهرداری و نیروی انتظامی بازوی اجرایی فرمانداری شیراز خواهند بود.


نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز با بیان اینکه 661 صندوق تمام الکترونیک در شهر شیراز آرای انتخابات شورای شهر را دریافت و ثبت می کنند، تشریح کرد: با پایان زمان رای گیری و ارسال الکترونیک صورتجلسات و بارگذاری آن در سامانه نتیجه انتخابات شورای شهر محرز و مشخص می شود.

انتهای پیام/س/ر

نظرات بینندگان