کد خبر: ۱۴۷۴۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
«شیرازه» از انتخابات مردمی گزارش می‌دهد:

کاهش فاصله طبقاتی، توجه به جوان گرایی، نگاه به ظرفیت‌های داخلی از جمله خواسته های مردم از رئیس جمهور آینده است

کاهش فاصله طبقاتی، توجه به جوان گرایی، نگاه به ظرفیتهای داخلی، تغییر و بهبود معیشت مردم، ایجاد اشتغال، پرهیز از شعارزدگی، عمل به وعده های داده شده و درک دردهای محرومین از جمله خواسته های مردم بود که برای شرکت یا عدم شرکت در انتخابات ریاست جمهوری عنوان کردند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، انتخابات  یک رویداد ملی میهنی مهم و مشارکت همه جانبه و تاثیر گذار بر تحولات نو و اساسی جامعه است که بهبود شرایط زندگی مردم و اقشار جامعه و اصلاح ساختار و مناسبات اداری کشور را به دنبال دارد.


در مجموع برای ایجاد فرصت‌های جدید و برابر برای انتخاب شوندگان در مقابل انتخاب کنندگان و به نگاهی دیگر، از مردم برای مردم می باشد، که توسعه اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را بر اساس تعهد و تخصص گرایی برای حل مشکلات مبتلا به جامعه به ارمغان می آورد.


 از آنجایی که کشور برای ادامه حیات اجتماعی خود نیاز به مدیریت مدیران لایق و شایسته دارد، انتخاب درست  این شرایط را برای به دست گرفتن اداره امور کشور فراهم می سازد، به شرط اینکه مردم با مشارکت حداکثری و حضور خود پای صندوق های رأی این امکان را فراهم کنند که شخصی اصلح و مسلط به امور مملکت را انتخاب کنند تا در آینده جایی برای گلایه از امور کشور باقی نماند.


اما از آنجا که شرایط نابسامان جامعه و وضعیت اقتصاد و معیشت مردم در سالهای اخیر موجب نا امیدی بسیاری شده است، این روزها جمله من رأی نمی دهم را از دهان برخی از افراد می شنویم که خواسته یا ناخواسته آب به آسیاب دشمن می ریزند.


خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری شیرازه به منظور اطلاع از نظرات مردم با همین جمله به میان مردم رفته است.


روز گذشته وقتی برای تهیه گزارش مردمی در خصوص انتخابات به جمع شهروندان شیرازی رفتم این بار بر خلاف سوال متداول همیشگی که آیا شما در انتخابات شرکت خواهید کرد؟ با یک سوال متفاوت برخی شهروندان را متعجب کردیم، سؤالی که گر چه حرف دل عده ای از مردم بود، اما تعداد زیادی نیز واکنش های جالبی نشان دادند و جملات متعددی عنوان کرده و حتی دلایل مختلفی را برای حضور یا عدم حضور در انتخابات عنوان کردند.

رأی می‌دهم تا رهبرم را دشمن شاد نکنم /کاهش فاصله طبقاتی، توجه به جوان گرایی، نگاه به ظرفیتهای داخلی، تغییر و بهبود معیشت مردم، ایجاد اشتغال، پرهیز از شعارزدگی از جمله خواسته های مردم از رئیس جمهور آینده

در این میان پاسخ یک بانوی 34ساله و یک نوجوان رأی اولی جالب ترین و دندان شکن ترین پاسخی بود که شاید برای تمام هموطنان که ذره ای به ایران و مقام معظم رهبری علاقمند باشند قابل قبول ترین دلیل شرکت در انتخابات خواهد بود.


زهرای 34 ساله و مینا که یک جوان رأی اولی بود با تاکید بر حضور خود و خانواده شان در انتخابات، عنوان کردند: دشمن همواره به انتظار نشسته و با برنامه ریزی های دراز مدت سعی در نا امید کردن مردم و منصرف کردن آنها در انتخابات دارند چون با این کار توانسته اند مردم را از اصل ولایت فقیه که رهبر معظم انقلاب هستند دور کرده و رهبر عزیزمان را دشمن شاد کنند.


مینا با قاطعیت پاسخ داد با وجود تمام مشکلات جامعه، من رأی می‌دهم تا رهبرم دشمن شاد نشود.


در ادامه و در پاسخ به این سوال خبرنگار شیرازه که چرا شما در انتخابات شرکت نمی کنید؟ برخی از فرصت استفاده کرده و سفره دل خود را باز می کردند و معتقد بودند چون انتخابات گذشته کشور تا کنون نتوانسته آنگونه که شایسته است رفاه و آسایش را برای مردم به ارمغان بیاورد این سوال را تایید می‌کردند، هر چند تعداد اندکی بودند اما شجاعانه نظر خود را بیان می‌کردند.


عده ی دیگری نیز با کمی تأمل عنوان کردند که نمی‌دانم شاید هم تا آن موقع نظرم عوض شد و شرکت کردم، اما تعداد زیادی از مصاحبه شوندگان با ذکر دلیل و برشمردن معیار یک فرد اصلح حضور خود پای صندوق رای را بسته به برنامه های کاندیدای انتخاب می‌دانستند.


یکی می گفت: پنجاه پنجاه است و هنوز تصمیم قطعی برای حضور یا عدم حضور ندارم و دیگری می‌گفت کاندیدای مورد نظر باید به خواسته های مردم احترام بگذارد و با دروغ و فریب مردم را نادان فرض نکند تا اعتماد از دست رفته دوباره به جامعه برگردد.


رأی می‌دهم تا رهبرم را دشمن شاد نکنم /کاهش فاصله طبقاتی، توجه به جوان گرایی، نگاه به ظرفیتهای داخلی، تغییر و بهبود معیشت مردم، ایجاد اشتغال، پرهیز از شعارزدگی از جمله خواسته های مردم از رئیس جمهور آینده


محمد جوان 30ساله ای که فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک از بیکاری جوانان گلایمند بود، از کاندیدای ریاست جمهوری تقاضا داشت که اولویت خود را بر سر و سامان بخشیدن امور جوانان بگذارد.


یلدا نیز دانشجوی سال آخر هنر بود و  به شدت به از شرایط اقتصادی و معیشتی مردم معترض بود اما با اطمینان خاطر گفت: در انتخابات شرکت خواهم کرد تا این دفعه با یک انتخاب عقلانی فردی را بر کرسی رئیس جمهور بنشانیم که دغدغه اول و آخرش رفاه حال مردم سرزمینش باشد.


 و در ادامه صحبتهای یلدا، دوستش که دختر 23ساله ای بود نگاه به داخل و توجه به توانمندی جوانان این مرز و بوم را مهم ترین معیار دانست و گفت: تا وقتی سران دولت به ظرفیت جوانان کشور و توان و استعداد آنان توجه نکنند و همواره چشمشان به دست بیگانه باشد به نظر من اتفاق جدید و موثری نخواهد افتاد.


او که شرکت در انتخابات و تعیین سرنوشت کشور را لازمه این تغییر می‌داند اعلام کرد: من به همراه پدر و مادر در این انتخابات شرکت خواهیم کرد.


کاهش فاصله طبقاتی، توجه به جوان گرایی، نگاه به ظرفیتهای داخلی، تغییر و بهبود معیشت مردم، ایجاد اشتغال، پرهیز از شعارزدگی، عمل به وعده های داده شده و درک دردهای محرومین از جمله خواسته های مردم بود که برای شرکت یا عدم شرکت در انتخابات ریاست جمهوری عنوان کردند.


عده ای نیز معیارهایی چون با ایمان و باکفایت بودن، مقتدر بودن، سرخم نکردن مقابل بیگانگان، دفاع از حرمت و ارزشهای اسلامی و ولایت مداری را از مهم ترین معیار های یک رئیس جمهور خوب برشمردند.


 و اما در ادامه این گفتگو ها شیرازه به سراغ برخی اساتید دانشگاه، ائمه جمعه، نمایندگان مجلس و نخبگان سیاسی رفته تا معیارهای یک فرد اصلح را از زبان آنان نیز بشنود.


رأی می‌دهم تا رهبرم را دشمن شاد نکنم /کاهش فاصله طبقاتی، توجه به جوان گرایی، نگاه به ظرفیتهای داخلی، تغییر و بهبود معیشت مردم، ایجاد اشتغال، پرهیز از شعارزدگی از جمله خواسته های مردم از رئیس جمهور آینده


صداقت، شناخت بر مسائل و مشکلات کشور، داشتن برنامه تسلط بر امور مربوطه، علم و دانش و تجربه از معیارهای یک کاندیدای اصلح 


عنایت الله رحیمی استاندار فارس در گفتگو با شیرازه حضور پررنگ‌‌تر مردم را در تقویت منافع و امنیت ملی کشور تاثیر گذار  دانست و گفت: اهميت و جايگاه ويژه انتخابات موجب شده که دشمنان نظام اسلامي، تمامي تلاش خويش را به کار بگيرند تا مردم را نسبت به شرکت در انتخابات دلسرد و مأيوس نمايند تا بدين وسيله نظام را از اين پشتوانه قوی محروم سازند و بتوانند در روند حرکت نظام خلل وارد نمايند از اين رو برای خنثی نمودن توطئه دشمنان بايد تدابير و راهکارهايي انديشيد که انگيزه مشارکت مردم در انتخابات افزايش یابد و زمينه حضور حداکثری آنان فراهم گردد.


رأی می‌دهم تا رهبرم را دشمن شاد نکنم /کاهش فاصله طبقاتی، توجه به جوان گرایی، نگاه به ظرفیتهای داخلی، تغییر و بهبود معیشت مردم، ایجاد اشتغال، پرهیز از شعارزدگی از جمله خواسته های مردم از رئیس جمهور آینده

 رحیمی در خصوص شاخص های انتخاب اصلح نیز بیان کرد: اگر چه قطعا شاخص های انتخاب اصلح را مردم بیشتر و بهتر از ما می‌دانند و به نظر می‌رسد نیازی به تعیین تکلیف کردن برای مردم نیست اما یک کاندیدای اصلح باید دارای شاخص هایی همچون صداقت، شناخت بر مسائل و مشکلات کشور، داشتن برنامه تسلط بر امور مربوطه، علم و دانش و تجربه باشد.


باید دنبال کسی بگردیم که در طراز بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب باشد

رئیس سابق دانشگاه علوم قرآنی شیراز نیز انتخاب ریاست‌جمهوری را مهمترین عرصه زندگی اجتماعی  دانست و گفت: مهم‌ترین نکته در انتخاب اصلح این است که باید دنبال کسی بگردیم که در طراز بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب باشد.


 محمدجواد سلمانپور کنشگر فعال فرهنگی و سیاسی در ادامه با بیان اینکه اگر هر فردی بگوید من در انتخابات شرکت نمی‌کنم این بدان معنا نیست که رئیس جمهور در ایران انتخاب نمی شود، تصریح کرد: بلکه این حرف بدان معنا است که اجازه داده دیگران به جای او انتخاب کنند و باید تبعات انتخاب دیگران را بپذیرد.


انتخاب فرد اصلح با حفظ وحدت نیازمند حضور حداکثری است
امام جمعه شهرستان اقلید،حجت الاسلام محمدصادق طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار این رسانه با اشاره به سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری، بر لزوم حضور حداکثری در این عرصه تأکید کرد و گفت: باید به دنبال انتخاب فردی اصلح بود و باید فردی انتخاب شود که امین، مدیر و مدبر باشد.


وی امانتداری را یکی از شروط اصلی انتخاب درست خواند و ابرازکرد: منتخب مردم باید فردی امانتدار باشد و اسرار نظام اسلامی را نفروشد و در اختیار اجانب قرار ندهد.


طالبی پاکدستی رئیس جمهور انتخابی در احقاق حقوق مردم را مهم خواند و بیان کرد: باید به دنبال انتخاب فردی باشیم که به بهانه های مختلف حقوق مردم را ضایع و پایمال نکند.


شرکت در انتخابات یعنی نه به وضع موجود
 عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده مردم شهرستان‌های کوار،سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی نیز عنوان کرد: کاندیدای اصلح باید دارای ویژگی‌های مردمی بودن، فساد ستیزی،جوان گرایی و انقلابی بودن باشد.


عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس تأکید کرد: شرکت در انتخابات یعنی نه به وضع موجود و اگر قرار است این شرایط را متحول کنیم باید حضور حداکثری در انتخابات داشته باشیم نه اینکه منصرف شویم.

علدالعلی مظفری

رحیمی در مورد شاخص های انتخاب اصلح گفت: همانطور که مقام معظم رهبری به خوبی شاخص ها را تدوین کردند کاندیدای اصلح باید دارای ویژگی های مردمی بودن، فساد ستیزی،جوان گرایی و انقلابی بودن باشد همچنین به فرمایش معظم له یک رئیس جمهور خوب باید با کفایت و با ایمان باشد دارای عملکرد انقلابی و جهادی بوده و معتقد به توانمندی‌های داخلی باشد.


وی ادامه داد: از طرفی نیز شرایط جامعه اکنون مشخص است پس کسی که انتخاب می شود باید بتواند وضعیت موجود را بدون شعارزدگی و شعارگرایی و در چارچوب واقعیت‌ها این مشکلات و کاستی ها را مرتفع و به مشکلات مردم توجه کند و از دادن وعده هایی که ممکن است مردم را نسبت به خود فرد بد بین کند پرهیز شود.


و حرف آخر اینکه:

دلیل اغلب مردم برای حضور در انتخابات یا عدم حضور تغییر در شرایط فعلی جامعه، توجه به معیشت آنها و فراهم آوردن رفاه و آسایش نسبی برای مردمی است که تا کنون با تمام سختی ها و مشقات پشت نظام، رهبر و سرزمینشان ایستاده اند و بر این باور هستند از این پس نیز با اتحاد و انسجام و همدلی دشمنان داخلی و خارجی را که همواره منتظر شکست این سرزمین هستند، نا امید خواهند کرد.

انتهای پیام/س/ر

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
0
من از کاندیدهای محترم تقاضا دارم
دقیقا مشخص کنند از چه سیستم اقتصادی شناخته شده در دنیا می خواهند استفاده کنند
همین که بگوییم می خواهیم فاصله طبقاتی کم کنیم کافی نیست باید گفته شود چگونه
به عنوان مثال کشورهای اسکاندیناوی اقتصادی دارند
که ضریب جیتی در أن حدود 0/2 است یعنی بهترین
عدالت اجتماعی و کمترین فاصله طبقاتی دارند
در حالی که این ضریب در کشور ما نزدیک 0/5 است
یعنی نزدیک به هند و بعضی کشورهای افریقایی است