کد خبر: ۱۴۷۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۱ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
نماینده مجلس در گفتگو با «شیرازه»:

رئیس جمهور آینده باید بتواند دغدغه اصلی جامعه بدون شعار پوپولیستی برطرف کند

رحیم زارع خطاب به کاندیداها گفت: از شعار های پوپولیستی که عمل به آن امکانپذیر نیست پرهیز کنند و وعده هایی بدهند که قابل اجرا باشد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، اهميت و جايگاه ويژه انتخابات موجب شده که دشمنان نظام اسلامي، تمامي تلاش خويش را به کار بگيرند تا مردم را نسبت به شرکت در انتخابات دلسرد و مأيوس نمايند تا بدين وسيله نظام را از اين پشتوانه قوی محروم سازند و بتوانند در روند حرکت نظام خلل وارد نمايند.

رئیس جمهور آینده باید بتواند دغدغه اصلی جامعه بدون شعار پوپولیستی برطرف کند

برای خنثی نمودن توطئه دشمنان بايد تدابير و راهکارهايي انديشيده شود که انگيزه مشارکت مردم در انتخابات افزايش یابد و زمينه حضور حداکثری آنان فراهم گردد.

اما باید دید معیارهای یک انتخاب درست و اصلح چیست و مردم چگونه باید کاندیدای خود را برگزینند.

به همین خاطر «پایگاه تحلیلی خبری شیرازه» در سلسله گفتگوهایی به سراغ نمایندگان، نخبگان سیاسی، اساتید دانشگاه و علما رفته و در این خصوص نظرات آنان را جویا شده است.

در این گفتگو به سراغ رحیم زارع نماینده مردم شهرستان های آباده، بوانات، خرمبید و سرچهان رفته ایم.

رئیس جمهور آینده باید بتواند دغدغه اصلی جامعه بدون شعار پوپولیستی برطرف کند

به عقیده این نماینده انتخابات ریاست جمهوری با مجلس و شوراها بسیار تفاوت دارد، چون سرنوشت حوزه های داخلی و  خارجی، همچنین سرنوشت سیاست، اقتصاد، فرهنگ و حوزه های عمومی و اجرایی که بیش از 95 درصد امور مردم را در بر می‌گیرد به این انتخاب بستگی دارد .

زارع در گفتگو با خبرنگار شیرازه، عنوان کرد: فردی که وارد این میدان می‌شود باید مقبولیت سیاسی،اجتماعی و بین المللی بالایی داشته باشد و سرد و گرم نظام را چشیده باشد، از طرفی نیز باید پایبند به کلیه ارزش های نظام بوده و انسان مقتدری هم باشد.

وی افزود: اگر چه افراد زیادی برای ریاست جمهوری کاندیدا شدند اما تنها این هفت نفر مشخص، تایید شدند که گر چه همه قابل احترام هستند اما در این میان هم افرادی هستند که برای این نظام و کشور زحمات زیادی کشیده اند و شاخص های بیشتر و قابل قبول تری برای ریاست جمهوری دارند.

مردم با شرکت در انتخابات سرنوشت را رقم می‌زنند

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه مردم باید مشارکت حداکثری در انتخابات داشته باشند تا به شهدا بگویند بعد از شما راهتان را ادامه داده و به وطن، اسلام و آرمانهای انقلاب وفادار بوده ایم، اظهار کرد: اگر چه تلاشهایی برای نا امید کردن مردم انجام شده اما مردم با شرکت در انتخابات و حضور پای صندوق های رأی جدای از هر سلیقه و دیدگاه نشان می‌دهند که سرنوشت ما فقط باید به دست خودمان رقم بخورد و تا کنون هم هیچ بیگانه و کشوری، کشور دیگری را آباد نکرده است.

زارع تصریح کرد: علی رغم وجود کمبودهایی مثل معیشت، اشتغال و مشکلات اقتصادی که وجود دارد اما کشوری هستیم که از همه طرف مورد هجوم قرار گرفته ایم پس تقاضای من از مردم این است که به خاطر آرمانها و اهداف عالی که داریم همواره حضور در صحنه داشته باشیم.

امید است دولت بعد آینده روشنی را برای این مملکت رقم بزند

وی با اشاره به اینکه برخلاف اینکه تاکنون فشارهای زیادی بر سرزمینمان وارد شده اما تا این مرحله پیش آمدیم، گفت: امید است دولت بعد با عملگرایی به برنامه هایش و نه فقط با شعار، آینده روشنی را برای این مملکت رقم بزند و با داشتن معیارهایی که مقام معظم رهبری عنوان کردند بتواند به خواسته مردم جامه عمل بپوشاند، همچنین با همدلی و هم افزایی که بین سه قوه ایجاد می‌کند بتواند دغدغه اصلی ما که کاهش نرخ بیکاری، ایجاد اشتغال و معیشت است را برطرف کند .

وی در ادامه خطاب به کاندیداها نیز عنوان کرد: از شعار های پوپولیستی که عمل به آن امکانپذیر نیست پرهیز کنند و وعده هایی بدهند که قابل اجرا باشد.

نماینده مردم شهرستان های آباده،بوانات،خرم بید و سرچهان در پاسخ  به این سوال که اگر قرار باشد در یک جمله کوتاه مردم را به مشارکت حداکثری دعوت کنید آن جمله چیست؟ گفت: سرنوشت مردم به دست خودشان است و باید بدانیم که هیچ کس جز خود ما نمی تواند کشورمان را آباد کند پس به مسائل مربوط به سرنوشت کشور بی تفاوت نباشند که اگر چنین شود دغدغه هایی که وجود دارد هرگز رفع نخواهد شد.

انتهای پیام/س/ر

نظرات بینندگان