کد خبر: ۱۴۷۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۰

ضرورت رعایت اصول بهداشتی در ستاد‌های انتخاباتی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر ضرورت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در ستاد‌های انتخاباتی (ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا) تاکید کرد.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، عبدالرسول همتی در سیصد و سی و هشتمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، با اشاره به خطر انتقال سریع بیماری کووید۱۹ گفت: تمامی ستاد‌های انتخاباتی (ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا) موظف به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در برابر کروناویروس هستند.

مناظره دیشب زیر ذره‌بین روزنامه‌های امروز


وی افزود: هرگونه شلوغی و تجمع بدون رعایت اصول بهداشتی ابلاغی از ستاد ملی مدیریت بیماری کووید۱۹ در ستاد‌های انتخاباتی مورد تذکر جدی قرار می‌گیرد و با هرگونه مغایرت با دستوالعمل‌های بهداشتی، برخورد قانونی صورت می‌پذیرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با توجه به مشاهده ویروس جهش یافته آفریقای جنوبی و هندی در شهرستان‌های همجوار با استان‌های جنوبی اضافه کرد: با توجه به شرایط کنونی، مسئولان شهرستان‌های استان به ویژه شهرستان‌های جنوبی باید بیش از پیش بر عایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه در ستاد‌های انتخاباتی نظارت داشته باشند.

نظارت بیش از پیش مسئولان شهرستان‌ها بر رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم، به ویژه در مراکز خرید و اماکن عمومی، دیگر تاکید معاون بهداشت دانشگاه در نشست امروز بود.

همتی در ادامه نشست امروز ضمن بررسی آخرین وضعیت کروناویروس در استان، مشارکت و همکاری بیش از پیش مردم را در زمینه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی موثر خواند.

وی در این نشست با بررسی آمار‌های ابتلا به کروناویروس در شیراز و شهرستان‌های استان، ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌های استان را نیز مورد ارزیابی قرار داد.

نحوه فعالیت مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس، آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید ۱۹ و اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی، دیگر محور مورد بررسی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست بود.

در این نشست معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز توضیحاتی در خصوص ظرفیت تخت‌های عادی و ویژه بیمارستانی، انجام تست‌های تشخیصی کرونا و تست‌های سریع، فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی مولکولی کرونا، وضعیت شهرستان‌های استان در مقابله با کروناویروس، فعالیت مراکز منتخب سرپایی کرونا و روند انجام واکسیناسیون علیه کووید۱۹ ارائه دادند.

انتهای پیام/ع/ر

نظرات بینندگان