کد خبر: ۱۴۷۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۹ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استانداری فارس:

مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت چهار رکن اساسی در انتخابات

مقوله مشارکت و رقابت در انتخابات به همه نهاد ها و دستگاه های کشوری و لشکری مرتبط است و یک وظیفه ملی به شمار می رود.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، سید احمد احمدی زاده معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در نشست مدیران و روسای دستگاهها و نهادهای اجرایی شهرستان شیراز با تاکید بر چهار رکن مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت به عنوان ارکان اساسی در برگزاری انتخابات گفت: امنیت و سلامت انتخابات در حوزه وظایف ما تعریف شده است و در قبال آن مسئول و پاسخگو هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: مقوله مشارکت و رقابت در انتخابات به همه نهاد ها و دستگاه های کشوری و لشکری مرتبط است و یک وظیفه ملی به شمار می رود.
احمدی زاده با بیان اینکه تا کنون هیچ یک از روند اجرایی انتخابات با تمام فراز و فرود ها معطل نمانده و بر اساس تقویم زمان بندی به خوبی اجرا شده است، اظهار کرد: حوزه انتخابیه شهرستان شیراز برای انتخابات استان فارس بسیار حائز اهمیت و مهم است و این خود به دلیل ویژگی های خاص و منحصر به فرد این شهرستان است.

معاون استاندار فارس در ادامه با اشاره به برخی از ویژگی های مهم حوزه انتخابیه شهرستان شیراز همچون وجود بیش از 21 درصد شعب اخذ رای استان فارس در این شهرستان ابراز کرد: با توجه به حضور حدود 37 درصد واجدین شرایط رای دادن استان فارس  و بیش از 33 درصد رای اولی های این استان در شهرستان شیراز می طلبد با یک نگاه ویژه موضوع زمینه مشارکت موثر مردم در انتخابات فراهم شود.

این مقام سیاسی در استان فارس با اعلام اینکه در حوزه امنیت و سلامت انتخابات تمام تلاش ها و برنامه ریزی ها صورت گرفته است و آمادگی کامل و 100 درصدی برای یک انتخابات امن و سالم فراهم شده، افزود: اتحاد و انسجام ملی باید در اولویت باشد از این رو حضور و مشارکت در انتخابات نباید با گلایه مندی ها گره بخورد.

احمدی زاده با بیان اینکه اوج مشارکت سیاسی انتخابات است و مشارکت پائین بر کنش های دشمنان در قبال کشور و نظام تاثیر فزاینده دارد، عنوان کرد: تفاوت یک مدیر راهبردنگر با یک مدیر صرفا اجرایی تنها درآینده نگری است از این رو برای تمام روزهای آینده باید برنامه داشت.

فعالیت دستگاه های اجرایی در افزایش مشارکت عمومی ارزیابی می شود

فرماندار شهرستان شیراز نیز در این مراسم با بیان اینکه فعالیت های دستگاه های اجرایی برای جلب و افزایش مشارکت عمومی در انتخابات آتی امری ضروری و لازم است، گفت: مجموعه این فعالیت ها ارزیابی می شود.

محمدرضا امیری، با حضور در جمع مدیران و روسای دستگاهها و نهادهای اجرایی این شهرستان که نقش پر رنگ تری در مسائل اجتماعی دارند، با فصل الخطاب قرار دادن کلام رهبری که «انتخابات هم حق است و هم تکلیف»، اظهار کرد: تمام مدیران اجرایی در زمینه انتخابات، برنامه های ویژه برای جوامع مرجع خود داشته باشند و گزارش این اقدامات تهیه و مستند سازی شود.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز دراین نشست تاکید کرد: انتخابات مربوط به کل جامعه است و همه باید وظایف خود را در این حوزه به نحو احسن و کامل انجام دهند تا شاهد برگزاری انخابات پر شور و سالمی در کشور باشیم.

انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان