کد خبر: ۱۴۷۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۴ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
لیگ ملت‌های والیبال؛

آمریکا زیر توپ‌های ایران درهم شکست/ ایران ۳ - آمریکا صفر

تیم ملی والیبال کشورمان در هفتمین دیدار خود در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۱ از ساعت ۲۰:۳۰ به مصاف آمریکا رفت.
به گزارش سرویس ورزشی شیرازه، تیم ملی والیبال کشورمان در ششمین دیدار خود در لیگ ملت‌های والیبال با نتیجه ۳ بر صفر تیم ملی والیبال بلغارستان را شکست داد و مقتدرانه راهی هفته سوم شد. تیم ملی والیبال ایران در بازی هفتم خود در این دوره از رقابت‌ها، از ساعت ۲۰:۳۰ به مصاف آمریکا رفت. آمریکایی که امروز اندرسون، هولت و کریستنسن ستاره‌های خود را در اختیار ندارد.

بازیکنان تیم ملی ایران:

میلاد عبادی‌پور، رضا عابدینی، سعید معروف (کاپیتان)، سیدمحمد موسوی، پوریا فیاضی (لیبرو)، مسعود غلامی، صابر کاظمی، مرتضی شریفی، علی شفیعی، میثم صالحی، محمدطاهر وادی، آرمان صالحی (لیبرو)، امیرحسین اسفندیار و بردیا سعادت

هدایت تیم ملی والیبال ایران را ولادیمیر آلکنو بر عهده دارد.

آمریکا زیر توپ‌های ایران درهم شکست/ ایران ۳ - آمریکا صفر

بازیکنان تیم ملی آمریکا:

کاویکا شوجی، توآنیگا، انسینگ، هانس، پچ، تیلور ساندر، دیفالکو، برندن ساندر، موگوتوتیا، جندریک، استال، آوریل، اسمیت، اریک شوجی

هدایت آمریکایی‌ها را جان اسپراو برعهده خواهد داشت.

لحظات حساس بازی:

بازی ایران و آمریکا در ست اول با امتیاز گیری ملی پوشان کشورمان آغاز شد.

در ادامه صابر کاظمی جوان با زدن سرویس‌های خوب امتیاز‌های پی در پی را برای تیم ملی کشورمان کسب کرد تا فاصله امتیاز خوبی را با آمریکایی‌ها در همان ابتدای بازی داشته باشیم.

روند بازی با تلاش آمریکایی تغییر کرد و توانستند بازی را در امتیاز‌ ۶ بر ۶ به تساوی بکشانند تا بازی پایاپایی را از ۲ تیم شاهد باشیم.

وقت استراحت فنی اول با برتری آمریکا‌یی‌ها در امتیاز‌های ۸ بر ۷ همراه بود و در وقت استراحت فنی اول الکنو نکات خوبی را به بازیکنان تیم ملی گوش زد کرد.

بعد از وقت استراحت فنی اول این شاگردان آلکنو بودند که خوش درخشیدند و فاصله امتیازی خود را رفته رفته با آمریکایی‌ها زیاد کردند. همین امر باعث شد تا جان اسپراو سرمربی تیم ملی والیبال آمریکا در خواست وقت استراحت کند تا نکاتی را به بازیکنان خود منتقل کند.

این دیدار با درخشش ستارگان والیبال ایران پیش رفت تا تیم ملی کشورمان به امتیاز ۱۶ برسد و وقت استراحت فنی دوم ۱۶ بر ۱۲ به سود ملی پوشان ما تمام شود.

آمریکا زیر توپ‌های ایران درهم شکست/ ایران ۳ - آمریکا صفر

عملکرد بازیکنان تیم ملی به حدی عالی بود که امتیاز‌ها را یکی پس از دیگری برای ایران کسب کردند تا فاصله زیادی را با آمریکایی‌ها ایجاد کنند. همین عملکرد خوب ملی پوشان ایران باز هم سرمربی امریکایی‌ها را مجبور کرد تا وقت استراحت دوم خود را هم درخواست کند.

در ادامه بازی باز هم برتری از آن بازیکنان تیم ملی والیبال کشورمان بود و عملکرد خوب ملی پوشان باعث شد تا ست اول با امتیاز ۲۵ بر ۱۹ به سود سرو قامتان ایران به پایان برسد.

بازی در ست دوم پایاپای بود و امتیاز‌ها بین ۲ تیم تقسیم می‌شد.

در ادامه ست دوم این بازیکنان تیم ملی ایران بودند که باز هم با هوشیاری هر چه تمام‌تر نتیجه بازی را ۸ بر ۵ کردند تا وقت استراحت فنی اول در ست دوم با برتری ملی پوشان کشورمان پیگیری شود.

آمریکا زیر توپ‌های ایران درهم شکست/ ایران ۳ - آمریکا صفر

در جریان ست دوم این آمریکایی‌ها بودند که امتیاز‌های پی در پی را کسب کردند تا ۲ تیم در امتیاز‌ ۹ به تساوی برسند.


بازی در ست دوم بسیار حساس و پایاپای از سوی هر ۲ تیم تا امتیاز ۱۴ دنبال می‌شد، تا اینکه ملی پوشان ایران با زیرکی ۲ امتیاز گرفتند تا باز هم در وقت استراحت فنی دوم برتری از آن تیم ملی ایران باشد.

گرفتن وقت‌های استراحت از سوی "جان اسپراو" جواب داد و آمریکایی‌ها فاصله امتیازی خود را به یک امتیاز رساندند.

این بار ولادیمیر آلکنو سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان در خواست وقت استراحت کرد تا نکات مهمی را به شاگردان خود بگوید.

گرفتن وقت استراحت آلکنو جواب داد و در ادامه بازی ملی پوشان کشورمان با هوشیاری بازی را باز هم در ست دوم ۲۵ بر ۲۳ به سود خود به پایان رساندند.

ست سوم را هم ملی پوشان ایران خیلی خوب آغاز کردند و با گرفتن امتیاز‌های پی در پی توانستند باز هم فاصله خود با آمریکایی‌ها را زیاد کنند. همین فاصله امتیازی باعث شد سرو قامتان ایران با پیروزی ۸ بر ۵ به وقت استراحت فنی اول بروند.

در ادامه مسابقه درخشش جوانان ایرانی، جان اسپراو را ناچار کرد تا درخواست وقت استراحت کند تا نکاتی را به بازیکنان خود انتقال دهد.

در ادامه بازی اشتباهات بازیکنان تیم ملی باعث شد تا ۲ تیم در امتیاز ۱۵ برابر شوند. ملی پوشان ایران تنها با گرفتن یک امتیاز از آمریکایی‌ها نتیجه را ۱۶ بر ۱۵ کردند تا وقت استراحت فنی دوم هم به سود ملی پوشان پیگیری شود.

روند بازی بعد از وقت استراحت فنی دوم به سود آمریکایی‌ها شد و از تیم ملی والیبال کشورمان پیش افتادند، اما در ادامه‌ای ملی پوشان ایران بودند که با تلاش‌های خود نتیجه را در امتیاز ۲۱ به تساوی کشاندند تا همچنان برای پیروزی در ست سوم امیدوار بمانیم.

آمریکایی‌ها با استفاده از تجربیات خود توانستند باز هم ۲ امتیاز از ملی پوشان پیش بیفتند. همین امر سبب شد تا آلکنو در خواست وقت استراحت دهد تا با شاگردان خود صحبت کند.

شاگردان آلکنو که نمی‌خواستند بازی را در ست سوم از دست بدهند بازی را در امتیاز ۲۳ بر ۲۳ مساوی کردند و در ادامه با عملکرد خوب از آمریکا پیش افتادند و ست سوم ۲۵ بر ۲۳ به سود ملی پوشان به پایان رسید.

این دیدار در نهایت با نتیجه ۳ بر صفر به سود تیم ملی کشورمان به پایان رسید.

انتهای پیام/ح/ر
نظرات بینندگان