کد خبر: ۱۴۷۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۰

آغاز برداشت گوجه فرنگی از مزارع شهرستان کازرون

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از آغاز برداشت گوجه فرنگی از سطح 2هزار و 760 هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان خبر داد.
به گزارش سرویس شهرستان ها شیرازه، حمید رشیدی مدیرجهاد کشاورزی شهرستان کازرون، از آغاز برداشت گوجه فرنگی از سطح 2هزار و 760 هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: برداشت گوجه فرنگی در کازرون از اواسط  خرداد ماه آغاز و بر اساس شرایط آب و هوایی تا پایان تیر ماه ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

آمریکا زیر توپ‌های ایران درهم شکست



وی با اشاره به اینکه میانگین متوسط عملکرد این محصول 75 تن در هکتار است، پیش بینی کرد: بیش از  210 هزار تن گوجه فرنگی از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود.

رشیدی تصریح کرد: در سال زراعی جاری به دلیل افزایش هزینه های کاشت و نهاده ها، قیمت نامناسب و پایین فروش در سال قبل، تمایل به کشت گندم  به دلیل خرید تضمینی در راستای  جبران خسارت  های سال قبل، کشت گوجه فرنگی در شهرستان کازرون نسبت به سال گذشته 32درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه شهرستان  کازرون یکی از قطب ها تولید گوجه فرنگی در استان فارس محسوب می شود، اظهار کرد: علاوه بر تامين نياز داخل استان، مازاد محصول توليد شده  علاوه بر ساير استان های كشور به کشورهای حوزه خلیج فارس نيز صادر می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: سانسید، 6189، بریویو، ثمین، ایزما، 8320 از مهم‌ترین ارقام کشت شده گوجه در کازرون است.

انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان