کد خبر: ۱۴۷۵۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
«شیرازه» گزارش می‌دهد:

عدم حضور نماینده استانی ستاد همتی در مناظره دانشجویی/ مهرعلیزاده نماینده‌ای در استان ندارد/ دانشجویان به جواب سوالات خود نرسیدند

در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت و لزوم مشارکت حداکثری عصر دیروز به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در تالار حکمت، مناظره انتخاباتی نمایندگان ستادهای مرکزی کاندیدای ریاست جمهوری در استان فارس با حضور دانشجویان برگزار شد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت و لزوم مشارکت حداکثری عصر دیروز به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در تالار حکمت، مناظره انتخاباتی نمایندگان ستادهای مرکزی کاندیدای ریاست جمهوری در استان فارس با حضور دانشجویان برگزار شد.

آنچه که در ابتدای این برنامه انتظار می‌رفت تمامی نمایندگانی از سوی ستادهای مرکزی کاندیداهای ریاست جمهوری در این مجلس برای تبیین و گفتگو با قشر نخبه و دانشجو حاضر شوند اما نماینده ستاد همتی از حضور در این مراسم خودداری کرد.

تنها مسئولین ستاد جلیلی و رضایی و نمایندگان ستاد آیت الله رئیسی، قاضی زاده هاشمی در این نشست حضور یافتند.

حزباوی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در پاسخ به پرسش خبرنگار «شیرازه» مبنی بر عدم حضور نمایندگان دیگر کاندیداها گفت: نمایندگان مهرعلیزاده اصلا در استان فارس ناپدید هستند و معلوم نیست چه کسی ریاست ستاد را برعهده دارد! هرچه سعی بر برقراری ارتباط با ستاد این نماینده در استان کردیم اما متاسفانه این موضوع میسر نشد.

وی با بیان اینکه زاکانی نماینده‌ای در استان ندارند، گفت: تا ظهر امروز قرار بود نماینده ستاد همتی به این مناظره بپیوندد اما پس از ساعاتی و پیگیری مجدد ما همه چیز را انکار کردند و حضور نیافتند.

پس از نیم ساعت تاخیر به دلیل عدم معلوم بودن حضور نماینده ستاد همتی جلسه مناظره آغاز شد. 

بیشتر بخوانید:
این جلسه با سه محوریت اقتصادی، سیاست خارجی و فرهنگ و اجتماعی و با قرعه کشی بین نمایندگان و مسئولین ستاد جلیلی، آیت الله رئیسی، رضایی و قاضی زاده هاشمی آغاز شد.

نماینده ای از طرف ستاد استان فارس آقای همتی برای حضور در مناظره مسئولین ستادهای نامزدهای ریاست جمهوری فرستاده نشد/ دانشجویان به جواب سوالات خود نرسیدند

رضا طالعی فرد نماینده ستاد قاضی زاده هاشمی در استان فارس به عنوان اولین نفر، گفت: قاضی زاده هاشمی دولتی را تحت عنوان "سلام" برنامه ریزی کرده اند.

وی ادامه داد: این دولت بر طبق مطالعات دو ساله است که نتیجه زحمات اندیشکده بسامد گام دوم انقلاب می باشد لذا در ۴۰ سال دوم انقلاب نیازمند دگردریسی در نظام حکمرانی کشور هستیم. 

وی با بیان اینکه ساختار استضعاف گرا و سرعت شکاف طبقاتی اکنون در جامعه وجود دارد و تورم و عدم توزیع مناسب اختیارات باعث شده تا جامعه دچار مشکل شود، اظهار داشت: در دولت سلام راهکارها برای این معضلات شناسایی شده است. 

ابراهیم کرامت فر مسئول ستاد مرکزی جلیلی در استان فارس نیز به عنوان دومین نفر به سوال اقتصاد پاسخ داد و گفت: اکنون در سال جهش تولید هستیم و بیش از ۱۰ سال است که رهبری عناوین را مرتبط با اقتصاد، تولید و هزینه مطرح می کنند.

کرامت‌فر افزود: اقتصاد مقاومتی مطرح شده و در دو سال گذشته بیانیه گام دوم انقلاب نیز به عنوان راهنما برای ما از طرف رهبرانقلاب اعلام شده است لذا روح بیانیه گام دوم انقلاب استفاده از ظرفیت های جوانان متخصص و توانمند است.

وی با بیان اینکه یکی از ارکان‌های جهاد اقتصادی جوانان هستند و رهبری پیوسته مطالب را فرموده‌اند، اظهار داشت: جلیلی سال‌ها است که در سمت های مختلفی در شورای امنیت ملی، معاونت وزیر خارجه بوده‌اند که برخلاف اسمی که شورای امنیت ملی دارد، فراتر از مسائل امنیتی است و در تمامی مسائل کشور ورود پیدا می‌کنند. 

این مسئول ستاد جلیلی در فارس ادامه داد: در این ۸ سال بعد از انتخابات ۹۲ دولتی را به اسم سایه تشکیل دادند و کار کارشناسی در تمامی زمینه ها صورت گرفته لذا طرح های ویژه ای در حوزه اشتغال، صادرات و واردات طرح ریزی شده است.

محمد شیخی مسئول ستاد مرکزی محسن رضایی در استان فارس نیز گفت: امروزه در انتخابات ریاست جمهوری انتخاب بین خوب و خوب‌تر است، ۵۰ درصد برنامه های اقتصادی همانند تورم و... شاید مشترک باشد اما نوع نگاه متفاوت است.

وی افزود: برخی از کاندیداها نگاه به درون کشور دارند و باید دید که چقدر برنامه‌ها را خودشان نوشتند و کلمه نمی توانیم را کنار زده‌اند و در این دوره رقابت بین نوشته‌ها نیست؛ کسی می خواهیم برنامه‌هایی که خودش نوشته را با حضور در صحنه اجرا کند. 

بنا به گفته شیخی، یکی از نویسندگان اقتصاد مقاومتی محسن رضایی بود اما دولت کنونی نتوانست آن را فهم کند و اجرا نماید. 

علی گرامی دوست نماینده ستاد دانشجویی آیت الله رئیسی در استان فارس نیز گفت: اقتصاد ایران با رشد منفی، تورم بالا و بیکاری روبرو بوده که نشان از ساختار معیوب اقتصادی است؛ شرطی شدن اقتصاد ملی که به تحولات سیاسی گره خورده موجب خیلی از معضلات شده و کشور ما دارای منابع و ظرفیت های خوبی است اما در شیوه حکمرانی و مدیریت کلان ضعف داریم، نقشه راهی را آیت الله رئیسی پی ریزی کرده است.

وی افزود: یک هزار سند بالا دستی برای ادارات و در تمامی موضوعات داریم اما مسئله ای که باید ببینیم برنامه در سیستم و ساختار ایران قابل اجرا هست یا خیر؟ برنامه رئیسی، کارنامه ایشان است و فعالیت‌ها در مسئولیت‌های متعدد گواهی داشتن برنامه و توان مدیریت است.

به گفته گرامی دوست، در مباحث اقتصادکلان، مسکن، کسب و کار، سلامت برنامه‌ها تدوین شده است.

نمایندگان تشکل های دانشجویی مباحثی را از جمله استفاده ابزاری از زنان با شروع انتخابات، وعده های توخالی، تناقض بین سخنان برخی از کاندیداها با واقعیت و... را مطرح کردند

در مباحث فرهنگی و اجتماعی نمایندگان و مسئولین ستادها مطالبی را در خصوص فعالیت زنان، سینماها، ارتباط فرهنگ و هنر و... مطرح کردند و به سوالات نمایندگان دانشجوها هم پاسخ دادند که به علت فرار بودن مباحث و وقت کم دانشجوها نتوانستند بهره کافی را ببرند.

به دلیل کمبود وقت موضوع سیاست خارجی مطرح نشد و به جلسه بعد موکول شد.

حرف آخر اینکه
شهید بهشتی می فرمایند: دانشجو موذن جامعه است اگر خواب بماند نماز امت قضا می شود، لذا ای کاش نمایندگان و مسئولین ستادهای برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری با توجه به اهمیت و جایگاه دانشجو و قشر نخبه در این جلسات برای رفع شبهات و پاسخ به سوالات حضور می یافتند اما دانشجویان همچنان به جواب برخی از سوالات خود نرسیدند که لازمه آن همکاری تمامی ستادها و پاسخ صحیح به پرسش ها است. 

گفتنی است بنابه اعلام متولیان برنامه سری دوم مناظره طی هفته پیش رو تا قبل از انتخابات برگزار می شود.

انتهای پیام/ح/ر
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
علی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
0
چقدر دانشجووووووو