کد خبر: ۱۴۷۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۲ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۰

پیش‌بینی کشت یک هزار و ۱۰۰ هکتار گوجه فرنگی در اقلید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: با ادامه انتقال نشاء از گلخانه‌ها به مزارع و کشت بهاره گوجه فرنگی در این شهرستان، پیش‌بینی می‌شود یک هزار و ۱۰۰ هکتار از مزارع به کشت این محصول اختصاص یابد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، سید علی آقا میرطالبی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: کاشت این مزارع صد در صد به صورت نشایی انجام شده و آبیاری توسط روش‌های نوین (قطره ای) صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری ۷۲ هزار تن گوجه فرنگی در شهرستان اقلید تولید شود، اظهار امیدواری کرد: محصول تولیدی شهرستان علاوه بر مصرف تازه خوری بخشی از نیاز کارخانه‌های تولید رب گوجه فرنگی استان را تامین کند.

میرطالبی گفت: ارقام گوجه فرنگی مورد استفاده در شهرستان شامل «سانسید»، «متین» و «۸۳۲۰» است که بازارپسندی بالایی دارد.

وی، یکنواختی مزرعه، مدیریت بهینه آب، کاهش مصرف نهاده‌های کشاورزی ازجمله بذر و سموم نباتی و ایجاد اشتغال با بکارگیری جمع زیادی از کارگران بصورت فصلی را از دیگر مزایای کشت نشایی دانست.

میرطالبی اظهار کرد: با توجه به سطح بالای کشت این محصول در شهرستان، لزوم حمایت از ورود دستگاه‌های نشاکار در شهرستان احساس می‌شود که با مکانیزه کردن کشت این محصول بخش زیادی از هزینه‌های کارگری کاهش می‌یابد.

با توجه به حجم بالای تولید گوجه فرنگی در این شهرستان، صنعت فرآوری این محصول در این شهرستان وجود ندارد و نیازمند حمایت مسئولان و سرمایه گذاران در این بخش است.

انتهای پیام/ ع

نظرات بینندگان