کد خبر: ۱۴۷۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
فرمانده سپاه فجرفارس مطرح کرد:

لزوم توجه به نمادهای اسلامی و ارتقا دیدگاه هنری در کنار اصول فنی ساختمان/ ظرفیت بسیج در دانشگاه برای کمک و هم افزایی است

سردار بوعلی گفت: مهندس قبل از اتکا به اصول فنی ساختمان، باید نگاه هنری داشته باشد، آثار جدای از اصول فنی و استحکامی که دارد در جنبه نمادی ماندگار تر است.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر استان فارس در گردهمایی مهندسین بسیجی استان فارس با تبریک دهه مبارک کرامت گفت: به اعتقاد من مهندس قبل از اتکا به اصول فنی، باید نگاه هنری داشته باشد، آثار جدای از اصول فنی و استحکامی که دارد در جنبه نمادی ماندگار تر است.

وی افزود: با مشاهده بناهای در دنیا پیامی را به مخاطب القا می کند؛ در غرب به این نکته توجه خاصی وجود دارد و پیام ها را منتقل می کنند در ایران از نظر رنگ و ظاهر کار می توانیم نماد های غربی را که با هدف القا فرهنگ و باور خودشان کار شده، مشاهده کنیم. 

سردار بوعلی با بیان اینکه توجه به نمادهای اسلامی در معماری و پروژه های عمران یکی از کارکردهای بسیج مهندسین می تواند باشد، تاکید کرد: رعایت اصول فنی و استحکامی مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد و به جنبه مفهومی باید بیشتر دقت شود.

فرمانده سپاه فجر عدم ارتباط صنعت با دانشگاه نگران کننده دانست و اظهار داشت: صنعت و دانشگاه در یک مسیر یکسان نیستند؛ حضور بسیج در دانشگاه به این مفهوم نیست که دخالتی در امور داشته باشد بلکه با استفاده از ظرفیت سپاه و بسیج به دانشگاه کمک شود.

به گفته این مقام مسئول، کارکرد بسیجیان در دانشگاه باید در جامعه نمود داشته باشد لذا بسیج باید هنر را داشته باشد که از ظرفیت تمامی اقشار برای کمک به دانشگاه بهره بگیرد.

سردار بوعلی با بیان اینکه در شرایطی هستیم که نباید اقتدار کشور تضعیف شود، خاطرنشان کرد: ما قادر هستیم که در زمین، دریا و آسمان از خودمان دفاع کنیم و امروز تمامی قدرت دنیا راهی ندارند که در محاسبات ایران را مدنظر قرار دهند؛ با یاری خداوند و با حضور حداکثری مردم در انتخابات از این مرحله سخت عبور خواهیم کرد.

انتهای پیام/ح


نظرات بینندگان