کد خبر: ۱۴۷۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
مسئول سازمان بسیج مهندسین فارس در گفتگو با «شیرازه»:

محرومیت زدایی نیازمند همت و روحیه جهادی مهندسین است

زارع گفت: پروژه های اجرایی همانند عمران روستا با هدف آب رسانی و مهاجرت معکوس به روستا ها انجام خواهد شد.

نیما زارع مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری فارس در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیل خبری شیرازه، ضمن تبریک دهه کرامت گفت: گردهمایی مهندسین بسیجی با حضور مدیران دستگاه های عمران و معماری با دعوت از  رضایی رییس کمیسیون عمران مجلس و سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس در ایام دهه کرامت برنامه ریزی شد در روز گذشته با حضور مهندسان برگزار شد.

وی افزود: بسیج مهندسین طی یک سال و نیم گذشته به سه بخش بسیج مهندسین صنعت و معدن و مهندسین عمران و معماری و بسیج مهندسین کشاورزی تقسیم شده است.

زارع با اشاره به فعالیت بسیج مهندسین عمران و معماری در استان فارس، خاطرنشان کرد: از چندی قبل بسیج مهندسین عمران و معماری شکل گرفته اما به دلایل مختلفی مثل ویروس کرونا این سازمان موفق به برگزاری نشست عمومی نشده بود، لذا تصمیم گرفته شد در آستانه جشن بزرگ انتخاب و لیله القدر انقلاب اسلامی و میلاد سراسر نور خاندان اهل بیت (ع) مراسمی با حضور اعضا برگزار شود و برای رفع محرومیت ها و مشکلات مهندسین تجدید عهد کنیم.

بیشتر بخوانید:




مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری فارس با تاکید بر ارتباط با جمعی از مهندسین در تشریح  فعالیت های این سازمان، اظهار داشت: برنامه ریزی و ارتباط شبکه ای منظم تری با مهندسین مربوط به این حوزه صورت گرفته و از طریق طرحی تحت عنوان "همیار سازمان" ایده ها و نظرات مهندسان در زمینه عمران و معماری استفاده شده است.

اجرای دو طرح مهندسی در تابستان امسال

این مقام مسئول از برگزاری طرح بچه مهندس و باشگاه مهارت های فرزندان مهندسین خبر داد و گفت: این دو طرح برای تابستان 1400 به صورت عمومی اجرا می شود و  بعد از فصل تابستان به شکل تخصصی تر تداوم خواهد یافت.

وی با تاکید براینکه ارتباط بین دانشگاه و صنعت امروزه باید بیشتر شود، اضافه کرد: راهی جز تربیت در حوزه آموزش برای ارتباط صنعت و دانشگاه وجود ندارد، هرچند که مهندسین ما دوره های تحصیلی دانشگاه را گذرانده اند اما نیاز به ارتقا علم و آگاهی دارند و در حوزه های پژوهشی برنامه بازدید های تخصصی از پروژه های در دست اقدام بزرگ استانی و ملی در دستور کار خواهیم داشت تا مهندسان بتوانند در روند پیشرفت پروژه های دیگر مثمر ثمر باشند.

به گفته زارع، هفت گروه متشکل از اساتید و مدیران با سابقه در جهت تقویت کار گروه های تخصصی صنفی شکل گرفته و در حال احصا آسیب های حوزه تخصصی عمران و معماری هستند و در انتها راهکار های عملیاتی استخراج خواهد شد؛ انجمن مهندسین خیر راه اندازی شده تا از ظرفیت تمام مهندسین چه نقدی و چه غیر نقدی کمک گرفته میشود تا با کار های عام المنفعه  محرومیت زدایی در جامعه شکل بگیرد.

بسیجی دغدغه رفع مشکلات مردم را دارد

مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری فارس به اهداف و شعار های سازمان بسیج اشاره کرد و بیان داشت: بسیج شعاع کشوری دارد لذا کسی نیست که در چتر بسیج قرار نگیرد و هر کس که در جهت رفع مشکلات مردم دغدغه داشته باشد نیز بسیجی است به همین خاطر تنوع نگاه ها و سلایق مختلف به هیچ وجه باعث محدودیت نمی‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: پروژه های اجرایی همانند عمران روستا با هدف آب رسانی و مهاجرت معکوس به روستا ها انجام خواهد شد که به شکل جدی تری در ماه های آینده آغاز به کار خواهد کرد لذا دغدغه ها در باب محرومیت زدایی نیازمند همت و تلاش و روحیه جهادی مهندسین است که میتواند ضامن اجرای این برنامه ها شود.

انتهای پیام/ع/ر

نظرات بینندگان